جاذبه ها و تفریحات رایگان تهران(قسمت سوم)

جاذبه ها و تفریحات رایگان تهران(قسمت سوم)

معرفی جاذبه ها و تفریحات رایگان تهران قسمت سوم

جاذبه ها و تفریحات رایگان تهران قسمت سوم

بازار و میدان تجریش:

 قرار است بازار و میدانی قدیمی در شمال شهر تهران را ببینیم و در آن گردش کنیم. این منطقه در واقع سه جاذبه میدان تجریش، امام زاده صالح و بازار تجریش را دربرمی گیرد که خود جاذبه هایی هستند که به تنهایی می توانند چند ساعتی گردش را مشغول خود کنند. حتما در سفرتان به تهران از بازار دیدن کنید خاطرات خوشی از یک گردش دلچسب را به همراه ببرید. بازار تجریش وسعت بازار تهران را ندارد ولی حال و هوا و محیط آن مخصوصا در اعیاد و ماه های سوگواری محرم بسیار خاص است و آن را از سایر بازارها متمایز می کند. حجره هایی کوچک که از سبزیجات و میوه جات گرفته تا لوازم بهداشتی را به مردم عرضه می کنند. می توانید بعد از دیدن بازار تهران از حرم امام زاده صالح هم دیدن کنید و یا مدتی به دعا و راز و نیاز در آن مشغول شوید.

چیزی که جلوه این منطقه را چندبرابر می کند وجود میدان همیشه شلوغ تجریش در کنار امامزاده است. چون میدان تجریش در ابتدای دو خیابان اصلی ولیعصر و شریعتی و نزدیک دربند، قرار گرفته و بسیار شلوغ است اما امامزاده بسیار آرام و بی هیاهوست که تناقضی زیبا را پدید آورده.

 آدرس: ابتدای خیابان ولیعصر، میدان تجریش، جنب امام زاده صالح

برج آزادی:

 برج آزادی از معروف ترین سمبل پایتخت و در حقیقت قدیمی ترین المان های تهران محسوب می شود. طراحی این بنا در سال 1345 توسط جوانی خلاق و کاربلد به اسم حسین امانت انجام شده. در واقع طراحی او در مسابقه ی نمادِ شناساییِِ تهران برنده شد. بنابراین عملیات ساخت برج آزادی از سال ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۰ انجام شد.

قسمت بالایی این برج دو طبقه دارد و در فضای پایین برج آزادی مجموعه ای از سالن های نمایش، کتابخانه و نگارخانه واقع شده اند. این برج حدود ۴۵ متر از سطح زمین ارتفاع دارد. با دیدن بخش های مختلف این سازه از نمای خارجی و مهندسی محیط اطرافش گرفته تا اشکالی که در آن بکارگرفته شده و در فضای داخلی آن میبینیم، میفهمیم که هریک ترکیبی از معماری باستانی ایرانی با سبک های جدید معماری را پدید آورده اند. برای اغلب کسانی که پا به تهران می گذارند، گرفتن حداقل یک عکس یادگاری با این نماد پایتخت غیرقابل اجتناب است.

پارک جمشیدیه:

اگر دوست دارید که یکی از تجربه های عالی از پیک نیک را عمرتان رقم بزنید، پیشنهاد می کنیم حتما از پارک جمشیدیه با محیط دلپذیرش دیدن کنید. زمانی که وارد پارک شدید به اوایل پارک اکتفا نکنید و تا می توانید به طرف شمال آن بروید تا مناظر زیبایی از گتهران را ببینید. این پارک حدود 10 هکتار وسعت دارد و در دامنه های کوه البرز واقع شده است. از خیابان نیاوران می توانید به این بوستان زیبا برسید.

این پارک انقدر دیدنیست که در هر فصلی علاقمندان خاص خود را دارد.  می توانید در تابستان این بوستان را یکی از گزینه های خوب برای پیک نیک در نظر بگیرید. در ضمن چنانچه علاقمند به کوهنوردی حرفه ای باشید، عبور از بوستان جمشیدیه اولین مرحله ی رسیدن به کلکچال خواهد بود. علاوه بر جمشیدیه از پارک فردوسی هم دیدن کنید این پارک در سال۱۳۷۵  به پارک جمشیدیه اضافه شده.

 آدرس: خیابان با هنر، انتهای خیابان امیدوار

جاذبه ها و تفریحات رایگان تهران(قسمت سوم)Reviewed by مهدی on Oct 27Rating: 3.0جاذبه ها و تفریحات رایگان تهران قسمت سومجاذبه ها و تفریحات رایگان تهران قسمت سوم - قرار است بازار و میدانی قدیمی در شمال شهر تهران را ببینیم و در آن گردش کنیم

جاذبه ها و تفریحات رایگان تهران قسمت سوم –  قرار است بازار و میدانی قدیمی در شمال شهر تهران را ببینیم و در آن گردش کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی