معرفی چند سوپ معروف گرجستانی در تور گرجستان قسمت دوم

معرفی چند سوپ معروف گرجستانی در تور گرجستان قسمت دوم

تور گرجستان

معرفی چند سوپ معروف گرجستانی در تور گرجستان قسمت دوم:

اگر علاقمند به سفر با یک تور ارزان هستید و می خواهید سفری گردشگری را به سمت گرجستان شروع کنید. خوب است پیش از آغاز سفر اطلاعاتی درباره فرهنگ غذایی، آداب و رسوم و روش زندگی مردمان این کشور بدست آورید. در ادامه برخی از معروف ترین سوپ های گرجستان را معرفی خواهیم کرد:

کرمیتسوپا:

این سوپ مواد اصلیش پیاز است و شاید از نام آن سوپی را تصور کنید که پر از پیاز است و به سختی بشود آن را خورد. ولی برخلاف تصور طعمی عالی دارد و پیشنهاد می کنیم حتما یکبار امتحان کنید. آماده شدن این سوپ ۱ ساعت و گاهی کمتر زمان میبرد. طبخ این سوپ اینطور است که پیاز و سیب زمینی را خورد و در یک قابلمه آب به همراه روغن و رب گوجه فرنگی می پزند. در آخر هر ادویه ای که دوست داشته باشند به آن می افزایند و بعد از ۳۰ دقیقه سرو می کنند.

سوپ دوغ یا ماتسونی:

غذایی شبیه به اشکنه خوشمزه و پرطرفدار ما ایرانی ها. مواد این غذا را ماست، آرد گندم، پیاز، کره و سبزیجات معطر، گشنیز، ترخون و شوید تشکیل می دهند.

 ابتدا ماست، آب و آرد را مخلوط کرده، پیاز و کره را بصورت جدا جدا در ماهی تابه سرخ می کنند و پس از آن مخلوط تهیه شده را به آن می افزایند. سپس یک تخم مرغ هم به مواد اضافه می کنند و با سبزیجات معطر طعم متفاوتی به آن می دهند.

سوپ گولاش:

ترکیبی خوشمزه و لذیذ از گوشت و سبزیجات که در اکثر سفره های گرجی وجود دارد.

 برای تهیه این سوپ به موادی همچون گوشت گاو، پیاز، فلفل دلمه ای، رب گوجه فرنگی، فلفل قرمز، سیر، آبلیمو و زیره احتیاج است. 

 اول پیاز را تفت می دهند و سپس به آن فلفل دلمه و رب گوجه فرنگی اضافه می کنند و چند دقیقه تفت می دهند. بعد از تفت دادن مواد تکه های گوشت را با سایر مواد به مخلوط تهیه شده اضافه می کنند. تا وقتی که گوشت خوب پخته شود باید شعله روشن بماند و سوپ بجوشد. یکی از خصصوصیات این سوپ این است که هر بار که آن را گرم کنند خوشمزه تر خواهد شد.

لوبیو:

برای تهیه این سوپ از لوبیا، پیاز و بعضی سبزیجات معطر استفاده می کنند. لوبیو را معمولا در کنار غذای اصلی و به عنوان پیش غذا سرو می کنند. بستگی به ذائقه مردم گرجستان این سوپ را رقیق و یا غلیظ طبخ می کنند. این سوپ را هنگام سرو معمولا داخل ظرف های سفالین می ریزند.

سوپ سیب زمینی:

سیب زمینی را که حتما همه دوست داریم مواد اصلی این سوپ لذیذ است، اما این غذا تنها  به سیب زمینی ختم نمی شود. پیاز، پیازچه، آب سیب، مرغ یا سبزیجات، خامه غلیظ، پنیر، کشمش، سیر، برگه زردآلو، آرد، زیره، خردل خشک شده، فلفل، ادویه و جعفری نیز در این سوپ وجود دارد و می بینید که سوپی بسیار پر ملات است و حتی جنبه غذای اصلی هم دارد. سوپ سیب زمینی نسبت به سایر سوپ ها غلیظ تر است.

شچمندی:

سوپی که با آرد سبزیجات تهیه می شود. جو و گندم، ماست، آجیل و میوه های سبز و ترش هم سایر مواد این سوپ هستند.

معرفی چند سوپ معروف گرجستانی در تور گرجستان قسمت دومReviewed by اول تور on Dec 19Rating: 3.0معرفی چند سوپ معروف گرجستانی در تور گرجستان قسمت دوماگر علاقمند به سفر با یک تور ارزان هستید و می خواهید سفری گردشگری را به سمت گرجستان شروع کنید. خوب است پیش از آغاز سفر اطلاعاتی درباره فرهنگ غذایی، آداب و رسوم و روش زندگی مردمان این کشور بدست آورید.

اگر علاقمند به سفر با یک تور ارزان هستید و می خواهید سفری گردشگری را به سمت گرجستان شروع کنید. خوب است پیش از آغاز سفر اطلاعاتی درباره فرهنگ غذایی، آداب و رسوم و روش زندگی مردمان این کشور بدست آورید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی