معرفی غذاهای اصیل گرجستانی در تور گرجستان قسمت اول

معرفی غذاهای اصیل گرجستانی در تور گرجستان قسمت اول

غذاهای اصیل گرجستان

تور گرجستان

معرفی غذاهای اصیل گرجستانی در تور گرجستان قسمت اول:

اگر علاقمند به سفر با یک تور ارزان هستید و می خواهید سفری گردشگری را به سمت گرجستان شروع کنید. خوب است پیش از آغاز سفر اطلاعاتی درباره فرهنگ غذایی، آداب و رسوم و روش زندگی مردمان این کشور بدست آورید. در ادامه قرار است درمورد فرهنگ غذایی مردم گرجستان صحبت کنیم:

فرهنگ غذایی گرجستان:

فرهنگ غذایی کشور گرجستان تلفیقی از سبک های گرجی های پیشین و باستانی است که خود از ترکیب چند فرهنگ اروپایی و فرهنگ های نزدیک آسیایی پدید آمده. در حقیقت غذاهای گرجی از مزه های تمدن هایی که در زمان تجارت وارد این کشور می شدند بوجود آمده. با اینکه مردم گرجستان علاقه زیادی به استفاده گوشت در غذاها دارند ولی می توان در فهرست غذایی این کشور  تعداد زیادی از انواع غذاهای گیاهی هم یافت که طرفداران خاص خود را دارند.

در قرن بیستم، رستوران های گرجی در روسیه رو به افزایش رفتند و حالا اگر به روسیه سفر کنید می بینید که خیلی از رستوران های این سرزمین را غذاهای گرجی در بر میگیرند. 

اگر علاقمندید که طیفی وسیع از مزه ها و خوراک های گرجی را امتحان کنید پیشنهاد می کنیم حتما در ضیافت های سنتی سوپرا شرکت کنید. سوپرا مهمانی هایی را می گویند که در هنگام اعیاد خاص و یا بعد از آیین خاکسپاری صورت می گیرد.

خینکالی:

یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین خوراک های ملی گرجستان که تقریبا شبیه پیراشکی های پرطرفدار ایرانی است.

لقمه هایی بسیار لذیذ و خمیری که از مواد گوشتی پر می شوند. برای مزه دار کردن مواد داخل لقمه ها از ادویه های خاصی استفاده می کنند. این غذا انواع مختلفی دارد و در بخش های متفاوت گرجستان با مواد و سس های متفاوتی پر می شوند، محبوب ترین ترکیب این پیراشکی، ترکیبی از گوشت گاو و گوشت خوک می باشد. البته لازم است بدانید که مردم نواحی کوهستانی گرجستان، خینکالی را با گوشت بره طبخ می کنند. ترکیبات خوشمزه دیگر این غذا را  پنیر، قارچ و سیب زمینی پوره شده تشکیل می دهند.

 در اکثر شهرهای گرجستان می توانید، دو نوع بسیار معروف این غذا را میل کنید: خینکالی با جعفری و خینکالی بدون جعفری.

ماهی قزل آلا با رب انار:

 با اینکه گرجستان هم از نواحی ساحلی بسیار زیادی برخوردار است، ولی متاسفانه خیلی نمی توان به غذاهای دریایی آن چشم داشت و چندان تنوعی در فهرست غذاهای گرجی در مورد خوراک های دریایی وجود ندارد.

اگر در تور گرجستان و سفرتان به این کشور به رستورانی مراجعه کنید شاید بتوانید چند غذای دریایی در منو پیدا کنید. یکی از این غذاها ماهی قزل آلا با رب انار است.

نحوه طبخ این غذا بسیار راحت است و کار چندانی ندارد فقط ماهی قزل آلا را سرخ و با سس ترش و شیرین انار سرو می کنند. 

معرفی غذاهای اصیل گرجستانی در تور گرجستان قسمت اولReviewed by اول تور on Dec 16Rating: 3.0معرفی غذاهای اصیل گرجستانی در تور گرجستان قسمت اولاگر علاقمند به سفر با یک تور ارزان هستید و می خواهید سفری گردشگری را به سمت گرجستان شروع کنید. خوب است پیش از آغاز سفر اطلاعاتی درباره فرهنگ غذایی، آداب و رسوم و روش زندگی مردمان این کشور بدست آورید.

اگر علاقمند به سفر با یک تور ارزان هستید و می خواهید سفری گردشگری را به سمت گرجستان شروع کنید. خوب است پیش از آغاز سفر اطلاعاتی درباره فرهنگ غذایی، آداب و رسوم و روش زندگی مردمان این کشور بدست آورید.

1 دیدگاه

  1. mobina گفت:

    hatman bayd berm dastore pokhteshono yad begirm

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی