جاذبه های مسجد کریستالی مالزی

جاذبه های مسجد کریستالی مالزی

مسجد کریستالی

خصوصیات مسجد کریستالی مالزی، هوشمند و درخشان:

نمای ظاهری مسجد کریستالی مالزی، مسجدی با شکوه یک قصر:

قبل از  ورود به  مسجد کریستالی به ظاهر بیرونی آن که توجه کنید می توانید به راحتی چهار مناره و نه گنبد زیبای آن را ببینید که بلندترین نقاط مسجد محسوب می شوند به خصوص مناره ها که حتی از دور هم نمایی دیدنی و دلفریب دارند. جالب است بدانید که برای ساختن این مسجد باشکوه مبلغی بالغ بر ۸۰ میلیون دلار هزینه شده. نمای خارجی اش را که نگاه کنید می توانید ببینید تماما از شیشه، فولاد و کریستال است و به همین خاطر ظاهری آیینه ای و زیبا دارد. علاوه بر زیبایی شیشه و آینه، انعکاس آب رودخانه ی ترنگانو (Terengganu) روی نمای خارجی مسجد کریستالی آن را به تابلویی فوق العاده و بی همتا تبدیل کرده و تمام روز تا وقتی که شب از راه برسد می توانید انعکاس مسجد را در رودخانه ببینید.

با رسیدن شب، مسجد کریستالی نمایی جدید از خود نشان می دهد. نورپردازی های زیبا نمای خارجی مسجد، مناره ها و گنبد ها به رنگ های صورتی، سبز، زرد و آبی هر بیننده ای را به وجد می آورد و ناخوداگاه دقایقی نگاه ها را به خود جلب می کند.

بعد از دیدن بیرون مسجد واردش می شویم و فضایی سفید و طلایی را در پیش رو خواهیم داشت. تالاری بسیار وسیع که در مرکز خود گنبد اصلی مسجد را نشان می دهد. هر بخشی از مسجد را که نگاه کنید از دیوارها گرفته تا سقف و ستون ها رنگ سفید دارند و نقوش اسلیمی و آیات طلایی قرآن آن ها را زینت بخشیده اند. وسط گنبد را که ببینید  لوستری بزرگ و آویز توجهتان را جلب خواهد کرد. البته لوستر تنها بخش جداب این سالن نیست چرا که باید فرصت بگذارید و دل سیر به محراب، تزیینات تالار و طاق ها نگاه کنید.

این سالن باشکوه می تواند همزمان میزبان ۷۰۰ نمازگزار باشد.

مسجد هوشمند مالزی:

حتما با شنیدن کلمه هوشمند متعجب می شوید که چگونه مکانی مذهبی به تکنولوژی و تجهیزات هوشمند مجهز است. مسجد کریستالی مالزی شبکه ی اینترنتی وای فای و امکانات کامل کامپیوتری را فراهم کرده تا نمازگزاران به راحتی بتوانند از قرآن های الکترونیکی بهرمند شوند.

 انرژی مصرفی مسجد کریستالی توسط سلول های خورشیدی نصب شده برروی مسجد تامین می شود، استفاده از این تکنولوژی کمک زیادی در جهت کاهش مصرف انرژی مسجد کرده و به همین علت مسجد کریستالی را می توان مسجدی کم مصرف معرفی کرد.

جاذبه ها و تفریحات نزدیک مسجد کریستالی:

درست نزدیک و در مجاورت این مسجد درخشان، یک مجتمع واقع شده است که در آن می توانید یادبودی از مساجد و بناهای معروف اسلامی که در سراسر جهان ساخته شده اند را به شکل مینیاتوری ببینید، از دیگر امکانات نزدیک مسجد می توان به تالار همایش، مهمان خانه ی ویلای کریستال برای مسافران و توریست ها، فود کورت فضای باز و داخل سالن، واتر گاردن (Water Garden) و ...اشاره کرد.

اگر بخواهید می توانید بعد از بازدید مسجد در رودخانهقایق سواری را هم تجربه کنید.

پیشنهاد می کنیم در تور مالزی حتما بازدید از مسجد کریستالی را در برنامه گردشگری خود بگنجانید و هم نشینی تکنولوژی و فضای روحانی را ببینید.

جاذبه های مسجد کریستالی مالزیReviewed by yegane on Mar 15Rating: 3.0جاذبه های مسجد کریستالی مالزیاگر تصمیم به سفر با یک تور ارزان به خصوص تور مالزی را دارید، این مطلب در اول تور را دنبال کنید. قبل از  ورود به  مسجد کریستالی به ظاهر بیرونی آن که توجه کنید می توانید به راحتی چهار مناره و نه گنبد زیبای آن را ببینید که بلندترین نقاط مسجد محسوب می شوند به خصوص مناره ها که حتی از دور هم نمایی دیدنی و دلفریب دارند.

اگر تصمیم به سفر با یک تور ارزان به خصوص تور مالزی را دارید، این مطلب در اول تور را دنبال کنید. قبل از  ورود به  مسجد کریستالی به ظاهر بیرونی آن که توجه کنید می توانید به راحتی چهار مناره و نه گنبد زیبای آن را ببینید که بلندترین نقاط مسجد محسوب می شوند به خصوص مناره ها که حتی از دور هم نمایی دیدنی و دلفریب دارند.

2 دیدگاه ها

  1. حسن گفت:

    مسجد کریستالی مالزی یکی از جاذبه های مالزیه

  2. نیما گفت:

    چه مسجد باحالی یه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی