دیدنی های آبگینه و سفالینه تهران قسمت دوم

دیدنی های آبگینه و سفالینه تهران قسمت دوم

معرفی دیدنی های آبگینه و سفالینه تهران قسمت دوم

دیدنی های آبگینه و سفالینه تهران قسمت دوم

دیدنی های آبگینه و سفالینه تهران قسمت دوم

* تالار مینا:

 مجموعه ها و آثار شیشه ای براق و مات، بخصوص لوازم و تزئینات دکوری و شیشه های عطر که قدمت آن ها به هزاره اول و دوم پیش از میلاد تخمین زده می شود در تالار مینا به نمایش گذاشته شده. آثار سفالی که نمونه هایی از گلدان های ساده دوران پیش از تاریخ و گلدان های گلدار با طرح های هندسی هستند نیز، در این تالار وجود دارند. این سفالینه ها عمرشان به قرن های چهارم تا یکم هزاره اول پیش از میلاد تخمین زده می شود. لوله های شیشه ای که از حفاری معبد چغازنیبل - وسیع ترین معبد ایران در هزاره دوم پیش از میلاد- کشف شده و در پنجره ها و مجالس مذهبی استفاده می شدند؛ هم در این تالار گردآوری شده اند. این لوله ها را در رنگ های متنوع تزیین می کردند که هنگام قرار گرفتن در برابر نور خورشید، جلوه ای بسیار دیدنی داشتند.

آثار موجود در تاالار مینای طبقه اول

  بعضی از آثار و اشیایی که در تالار مینای طبقه اول خواهید دید:

ظروف سفالین:

 این ظرف ها را، با نقوش هندسی و پیکره ها زیباسازی کرده اند. 

 محل کشف: آذربایجان

 قدمت: هزاره اول پیش از میلاد

*گلدان آب با دسته:

در ساخت این گلدان از تکنیک تحت فشار استفاده شده است.

 قدمت: قرن سوم پیش از میلاد

  *دستبند شیشه ای :

این دستبندهای زیبا در رنگ های متنوع و با هنر دست خلق شده اند. 

 قدمت: ساسانیان

*کاسه سرامیکی - پا دراز:

چیزی که این کاسه ها را منحصربفرد می کند طرح های هندسی داخلشان است.

 محل کشف: قزوین

 قدمت: هزاره پیش از میلاد مسیح

* تالار دیداری-شنیداری:

 در این تالار فیلم ها و اسلایدهای زیادی از آثار این مجموعه بی نظیر برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته می شود. در ضمن می توانید محصولات فرهنگی بسیار خوبی هم در این تالار بخرید. 

امکانات ویژه موزه آبگینه :

 موزه آبگینه امکانات بسیار خوبی دارد که دیدن از این مجموعه را برای گردشگران جذاب تر و به یادماندنی تر خواهد کرد.

گالری های موقت:

بخشی از فضای مجموعه آبگینه برای فعالیت های کوتاه مدت و موقت در نظر گرفته شده است. پس، احتمال دارد بعضی از نمونه اشیا در انبار مجموعه باشند که در مناسبت های خاص در این گالری در معرض دید عموم قرار می گیرند. در ضمن به علاوه این آثار در این گالری شاید آثاری از هنرمندان دیگر در زمینه های مشابه با هنر شیشه و سفال نیز به نمایش درآیند.

فروشگاه موزه :

این مجموعه فروشگاهی هم دارد که محصولات جالبی عرضه می کند و می توانید خرید فرهنگی خوبی را در این بخش تجربه کنید. این فروشگاه تحت حمایت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است و محصولاتی که در آن می توانید تهیه کنید به قرار زیر هستند: 

 کتاب، پوستر، جزوه و کتابچه در مورد اشیا و آثار موزه آبگینه، محصولات دیداری-شنیداری، کارت پستال.

دوره های آموزشی:

از ویژگی ها و امکانات خوبی که برای علاقمندان در این مجموعه فراهم شده می توان به دوره های آموزشی آن اشاره کرد. در این دوره ها، رشته های متفاوت هنری که ارتباط مستقیمی با موضوع این موزه دارند آموزش داده می شوند. اصلی ترین هنرهایی که در این دوره ها آموزش داده می شوند هنر ساخت آثار شیشه ای و سفالی است.

 هر دوره شامل 10 جلسه است و 2.5 ماه به طول می انجامد. کلاس ها هر روز هفته به جز روزهای جمعه دایر است. چنانچه خواستید بیشتر درباره زمان و هزینه این دوره ها اطلاعات کسب کنید، به صفحه اینستاگرام رسمی موزه آبگینه مراجعه کنید. 

کتابخانه :

در بخش شمال غربی حیاط مجموعه کتابخانه جای گرفته. در ابن کتابخانه بیش از 4000 نسخه کتاب در زمینه های باستان شناسی و تاریخ هنر وجود دارد که می توانید از مطالعه آن ها بهرمند شوید.

 

دیدنی های آبگینه و سفالینه تهران قسمت دومReviewed by مهدی on Oct 19Rating: 3.0دیدنی های آبگینه و سفالینه تهران قسمت دومدیدنی های آبگینه و سفالینه تهران قسمت دوم-مجموعه ها و آثار شیشه ای براق و مات، بخصوص لوازم و تزئینات دکوری و شیشه های عطر که قدمت آن ها به هزاره اول و دوم پیش از میلاد تخمین زده می شود در تالار مینا به نمایش گذاشته شده

دیدنی های آبگینه و سفالینه تهران قسمت دوم-مجموعه ها و آثار شیشه ای براق و مات، بخصوص لوازم و تزئینات دکوری و شیشه های عطر که قدمت آن ها به هزاره اول و دوم پیش از میلاد تخمین زده می شود در تالار مینا به نمایش گذاشته شده

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی