باغ موزه هنر ایرانی

باغ موزه هنر ایرانی

تور تهرانگردی باغ موزه هنر ایرانی

باغ موزه هنر ایرانی

باغ موزه هنر ایرانی

             باغ موزه هنر ایرانی  در منطقه الهیه  حدود یک هکتار مربوط به دوره پهلوی اول است.باغ در واقع باغ ییلاقی شخصی همسر یکی از سپهبدان زمان شاه بوده‌است.این باغ متعلق به دوران پهلوی بوده و در سال ۱۳۱۰ بنا شده‌است. طرح اولیه باغ به جز درخت‌های کهنسال به صورت کنونی نبوده و تمامی آبراه‌ها، حوضچه، دیوارها و نرده های اطراف باغ از سال ۱۳۸۴ مرمت گردیده است.
در واقع جاذبه اصلی این باغ موزه و دلیلی که به این نام خوانده می‌شود وجود ماکت‌های بتونی اماکن دیدنی و آثار تاریخی ایران است.آثار هنری باغ‌ موزه را می ‌توان به دو‌دسته‌ کلی تقسیم کرد؛ دسته نخست شامل‌ ماکت آثار باستانی، میراث گرانبهای نیاکان‌مان به اضافه آثار حجمی ‌(چوب و فلز) برخی هنرمندان معاصر که به‌ شکل دایمی ‌امکان تماشای آن‌ها میسر است.
‌دسته‌ دیگر آثار هنری قابل‌عرضه در فضای باغ، نگارخانه و دیواره‌ها‌‌ی باغ است‌ که در مدت محدودی در معرض دید شهروندان قرار‌‌ می ‌گیرد. ‌کارگاه‌ها‌‌ی آموزشی تخصصی‌ (نظام استادـ‌شاگردی) از دیگر فرصت‌ها‌‌ی پیش‌بینی ‌شده در این باغ‌ موزه است. این ماکت‌ها اوایل دهه ۵۰ برای برگزاری جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی به هنرمندان ایتالیایی سفارش داده شده بودند.هشت ‌بهشت، چهل ‌ستون، گنبد ‌قابوس، شمس‌ العماره، سی‌و‌سه‌ پل، کاروانسرای مهیار، باغ ‌فین کاشان، نقش رستم، برج ‌آزادی، برج‌ میلاد و … تعدادی از ماکت‌های موجود در باغ موزه هستند.

آدرس:
محله باغ فردوس، میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصود بیک)،کوچه دکتر حسابی، پلاک ۲۵ واقع است.

 تلفن:
۲۲۶۸۶۰۶۵

باغ موزه هنر ایرانیReviewed by اول تور on May 18Rating: 3.5باغ موزه هنر ایرانیباغ موزه هنر ایرانی  در منطقه الهیه  حدود یک هکتار مربوط به دوره پهلوی اول است.باغ در واقع باغ ییلاقی شخصی همسر یکی از سپهبدان زمان شاه بوده‌است

باغ موزه هنر ایرانی  در منطقه الهیه  حدود یک هکتار مربوط به دوره پهلوی اول است.باغ در واقع باغ ییلاقی شخصی همسر یکی از سپهبدان زمان شاه بوده‌است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی