معرفی پارک متاتسمیندا

معرفی پارک متاتسمیندا

تور تفلیس

پارک متاتسمیندا

معرفی پارک متاتسمیندا:

پارک متاتسمیندا:

اگر در تفلیس قصد دیدن پارک ها و مجموعه های تفریحی را دارید، پیشنهاد می کنیم حتما پارک وسیع متاتسمیندا تفلیس را در اولویت قرار دهید. پارک متاتسمیندا برفراز کوه متاتسمیندا و در ارتفاع 700 متری از زمین ساخته شده است، یعنی بلندترین نقطه تفلیس. پارک متاتسمیندا دقیقا در مرکز تفلیس واقع شده است و به جاذبه های شهری نیز دسترسی راحتی دارد. می توانید از قطار کابلی استفاده کنید و در حین رسیدن به پارک مناظر شهری را مشاهده کنید.

شما علاوه بر پارک با شهربازی متاتسمیندا نیز مراجه هستید با 25 بازی جالب توجه که در سه بخش کودک، هیجانی و خانوادگی فراهم شده اند. سرسره های آبی، ترن هوایی، چرخ و فلک، بازی های ویدئویی، بازی های پرتابی و قلعه ارواح تنها برخی از سرگرمی های این شهربازی هستند. علاوه بر این بازی ها متاتسمیندا امکانات خوبی همچون پارکینگ، رستوران، سرویس بهداشتی، فضای پیک نیک، سالن عروسی و جشن تولد و فروشگاه هم دارد. شما برای ورود به شهربازی متاتسمیندا هزینه ای نمی دهید، اما هزینه هر بازی، جداگانه پرداخت می شود.

در این پارک بوستان بسیار زیبایی را خواهید دید که حدود 100 هکتار وسعت دارد و 100 از ساخت آن نیز می گذرد. این مجموعه را به عنوان معروفترین پارک موضوعی تفلیس میشناسند. این مجموعه در انجمن بین المللی شهربازی ها نیز عضویت دارد. این شهربازی ایمنی مناسبی دارد و بازی هایش مرتبا توسط کارکنان متخصص چک می شوند.

تاریخچه پارک متاتسمیندا:

دولت شوروی در دهه 1930 میلادی ای بوستان زیبا را احداث کرد. چیزی نگذشت که این پارک به عنوان سومین جاذبه محبوب اتحاد جماهیر شوروی معرفی شد. تا چندین سال پس از ساخت این پارک به صورت سابق فعال بود اما در سال 2001، بیلیونر مشهور گرجستانی، بدری پاتارکاتسیشویلی و همسرش اینا گوداوادزه ظاهر این پارک را عوض کردند. البته بدری پروژه های عمرانی دیگری را نیز همچون ایستگاه تلویزیونی ایمدی را بصورت خیرخواهانه انجام داد.

در سال 2007، بدری مخالف حزب جنبش ملی گرجستان شناخته شد، دیگر برای رییس جمهور جایگاهی نداشت. بنابراین دولت وقت به بهانه های سیاسی، بخشی از اموالش را مصادره کردند که این پارک نیز جزئی از آن اموال بود. دولت نقض قرارداد توسط پاتارکاتسیشویلی و عدم پرداخت هزینه های اجاره را بهانه این کار عنوان کرد. با انتشار این خبر، نماینده رسمی بدری پاتارکاتسیشویلی این ادعا را تکذیب کرد. با این حال، شرایط تغییر نکرد.

وقتی بدری از دنیا رفت در سال 2008، همسرش علیه دولت گرجستان شکایتی جهانی طرح کرد و عنوان کرد که دولت پارک متاتسمیندا و سایر اموال همسرش را به ناحق گرفته. چند ماه بعد اینا گوداوادزه در کنفرانس خبری تفلیس عنوان کرد پارک و شهربازی متاتسمیندا پروژه شخصی بدری برای رفاه حال مردم گرجستان بود و شخصا پیگیر طی شدن روند نوسازی و احداث این مجموعه شد. بالاخره خانواده پاتارکاتسیشویلی در سال 2011 موفق شدند در توافقی، مالکیت پارک متاتسمیندا را بگیرند و در عوض درمورد ایمدی تی وی ادعای مالکیت نکنند. البته بعد از عزل رییس جمهور گرجستان در سال 2012، ایمدی تی وی به خانواده اینا پس داده شد و در سال 2014، دادستان کل گرجستان، رییس جمهور اسبق را مجرم معرفی کرد و گفت که مصادره اموال خانواده پاتارکاتسیشویلی عملی برخلاف قوانین بوده.

معرفی پارک متاتسمینداReviewed by Yeganeh on Jul 31Rating: 3.0معرفی پارک متاتسمیندااگر دوست دارید در تور گرجستان و تور تفلیس جاذبه های تفلیس و پارک متاتسمیندا تفلیس را ببینید این مطلب را در اول تور دنبال کنید.

اگر دوست دارید در تور گرجستان و تور تفلیس جاذبه های تفلیس و پارک متاتسمیندا تفلیس را ببینید این مطلب را در اول تور دنبال کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی