دوچرخه سواری در پارک ملی تفلیس

دوچرخه سواری در پارک ملی تفلیس

تور تفلیس

پارک ملی تفلیس

دوچرخه سواری در پارک ملی تفلیس:

اگر قصد بازدید و گردش در پارک ملی تفلیس را دارید، حتما دوچرخه را هم با خود ببرید. در این پارک چند مسیر دوچرخه سواری فراهم شده که می تواند برای ساعاتی گردشگران و ورزشکاران را سرگرم کن. مسیرهای دوچرخه سواری پارک ملی تفلیس به شرح زیر هستند:

مسیر منظره وسیع:

این جاده نسبتا طولانی است و مسیری حلقوی دارد. در این جاده تردد خودرو نیز مجاز است. برای دسترسی به این مسیر باید به مرکز پارک بروید و جاده ای طولانی، پر فراز و نشیب و قدیمی را طی کنید. این جاده از نقطه شروع تا چشمه دیدولی 5/3 کیلومتر فاصله دارد. پس از چشمه به تقاطع 1/A خواهید رسید و سپس روستای گلدانی.

روستای گلدانی را که پشت سر بگذارید، وارد جاده «صلیب آهنی» می شوید. از اینجا می توانید چشم اندازی فوق العاده و چشم نواز را از تفلیس مشاهده کنید. در ادامه مسیر یک سراشیبی طولانی را طی خواهید کرد و رودخانه گلدنیشخوف را در سمت چپ خود می بینید. برای اینکه به انتهای مسیر برسید لازم است از رودخانه عبور کنید.

این جاده 10 کیلومتر طول دارد و برای دوچرخه سواری مبتدی ها مناسب است. توجه کنید که تمام این جاده آسفالت نیست و بخش اعظم آن را جاده های خاکی شکل می دهند.

حلقه متوسط مامکودا:

این مسیر دوچرخه سواری نیز نقطه شروعش در مرکز پارک واقع شده است. 8کیلومتر را که طی کنید پیچ للوبانی مقابلتان ظاهر می شود و اینجا پایان مسیر آسفالت است. از حالا باید مسیری تقریبا دشوار را طی کنید، چرا که 4.5 کیلومتر مسیری تقریبا با شیب را پدال می زنید، انتهای این مسیر به گذرگاه اول می رسید. زیبایی های این بخش از مسیر به سختی آن می ارزد. پیچ للوبانی را که 1 کیلومتر پیش بروید، به دو راهی می رسید که از راست به روستا، کلیسای سنت جرج و یک چشمه می رسد.

گذرگاه اول در ارتفاع 1460 واقع شده است. به این نقطه که برسید سراشیبی شروع می شود، در سه کیلومتر بعدی به علفزار می رسید و می توانید کوه های لالنو و صومعه مارتکوپی را ببینید. 3.5 کیلومتر پیش تر صومعه مارتکوپی را خواهید دید که در قرن پنجم ساخته شده است.

پس از صومعه 5 کیلومتر دیگر را که طی کنید به شمال روستای نوریو دسترسی خواهید داشت و در فاصله 6 کیلومتری از آن، به بالای کوهستان مامکودا می رسید. پس از آن به تقاطع می رسید که از راست به روستای للوبانی می رود. این جاده مستقیم را طی می کنید تا به یک چشمه بر فراز کوه مامکودا برسید.

از اینجا نیز می توانید مناظر فوق العاد ه تفلیس را تماشا کنیدچند میز پیک نیک اینجا فراهم است که برای استراحت و صرف غذا می توانید از آن ها استفاده کنید. از اینجا دو راه مقابلتان است که اگر از راست بروید 50 متر جلوتر به صومعه مامکودا و از چپ به نقطه شروع می رود.

اگر این مسیر انتخاب شماست برای 30 کیلومتر جاده خاکی و 8 کیلومتر جاده آسفالت آماده شوید.

دوچرخه سواری در پارک ملی تفلیسReviewed by Yegane on Aug 31Rating: 3.0دوچرخه سواری در پارک ملی تفلیساگر دوست دارید در تور گرجستان تور تفلیس را نیز تجربه کنید و جاذبه های تفلیس بخصوص پارک ملی تفلیس را ببینید این مطلب را در اول تور دنبال کنید.

اگر دوست دارید در تور گرجستان تور تفلیس را نیز تجربه کنید و جاذبه های تفلیس بخصوص پارک ملی تفلیس را ببینید این مطلب را در اول تور دنبال کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی