گونه های جانوری آکواریوم بزرگ استانبول (قسمت دوم)

گونه های جانوری آکواریوم بزرگ استانبول (قسمت دوم)

آبزیان آکواریوم استانبول

گونه های جانوری آکواریوم بزرگ استانبول (قسمت دوم)

گونه های جانوری آکواریوم بزرگ استانبول (قسمت دوم)

ماهی مرکب بنگگای
ماهی بنگگای، یک نوع ماهی مرکب است و در گروه «دهان لانه ماهیان» جای می گیرد.این آبزی در غرب اقیانوس اطلس پیدا می شود. این جانور جثه بسیار کوچکی دارد و طول آن حداکثر تا 7سانتی متر خواهد رسید. عمر خیلی طولانی ندارد و اگر خیلی خوش شانس  باشد می تواند ۵ سال در اقیانوس زندگی کند. از خصوصیات ظاهری اش می توان به راه راه های سفید و سیاه روی بدنش اشاره کرد.
*چنانچه می خواهید ماهی مرکب بنگگای را ببینید به بخش سیزدهم و غرب اقیانوس اطلس مراجعه کنید.
متوسط عمر: ۵ سال
اندازه: ۳ تا ۷ سانتی متر
زیستگاه: غرب اقیانوس اطلس
مارماهی راه راه
مارماهی راه راه آبزی دیگریست که در آکواریوم استانبول خواهید دید. این آبزی زیبا در قسمت  های شنی و جاهایی که عمق کمی دارند زندگی می کند. این آبزی بومی اقیانوس به صورتی از شن خارج می شود که تا وقتی نزدیکش نشوید خیال می کنید با چمنی دریایی مواجه شده اید. جالب است بدانید این گونه از مارماهی ها در کُلُنی های بسیار بزرگ زندگی می کند و هر یک از این کلنی ها گاهی، حدود ۱۰۰۰ مارماهی را خود جای می دهد. بیشتر مارماهی های راه راه، حفره ای انفرادی دارند و خیلی کم پیش می آید که از آن خارج شوند و در زمان احساس خطر به سرعت داخل شن و حفره مخفی می شوند. این گونه جانوری را با اسم علمی (Heteroconger hassi) معرفی می کنند، در ضمن این آبزی بومی اقیانوس هند است. 
*در قسمت دریای سرخ، این مارماهی زیبا را می توانید ببینید.
متوسط عمر: ۳۵ تا ۴۰ سال
اندازه: ۴۰ سانتی متر
زیستگاه: اقیانوس هند 

مارماهی

سفره ماهی دماغ گاوی
دماغ گاوی، تنها گونه ای از انواع سفره ماهی ها محسوب می شود. این جانور بخاطر دماغش به این نام شهرت یافته است. سفره ماهی دماغ گاوی شناگری بسیار ماهر و پرسرعت است و گاهی در تعداد بسیار بالا، مسافت هایی طولانی را مهاجرت می کنند. با اینکه این جانور نیزه ای بسیار سمی و اندازه ای بسیار بزرگ دارد ولی بسیار ترسو است و خیلی زود فرار می کند.
*اگر می خواهید این سفره ماهی بانمک و خوش خنده را ببینید به مخزن های کانال پاناما، غرب اقیانوس اطلس و قسمت دریای اژه بروید.
متوسط عمر: ۱۳ تا ۱۸ سال
اندازه: ۱۲۰ سانتی متر
زیستگاه: شرق و غرب اقیانوس اطلس
فرشته ماهی امپراتور
در اکواریوم استانبول این فرصت را دارید که یکی از گرانترین و زیباترین گونه های آبزی جهان را ببینید. فرشته ماهی امپراتور، این جاندار پیش از رسیدن به بلوغ، بدنی آبی رنگ دارد با خطوطی دایره ای، سفید و هم مرکز. هنگامی که این ماهی به بلوغ می رسد، ظاهرش نیز تغییر می کند و بر روی بدن آبی رنگش، خطهایی موازی و زرد رنگی ظاهر می شود.
این گونه جانوری علاوه بر اینکه خود بهایی گزاف دارد هزینه نگهداری اش هم بسیار بالاست. برای محل زندگی اش به محفظه ای ۱۰۰۰ لیتری، به همراه صخره های مرجانی زنده احتیاج است چون فرشته ماهی برای غذاخوردن از این صخره ها استفاده می کند در ضمن بوسیله این صخره ها استتار هم انجام می دهد. در ضمن غارهای طویل و صخره های پیچیده هم برای زندگی این گونه الزامیست، چون فرشته ماهی امپراتور در این محیط احساس امنیت دارد.
*برای دیدن فرشته ماهی امپراتور به بخش اقیانوس آرام آکواریوم استانبول مراجعه کنید.
متوسط عمر: ۱۴ سال
اندازه: ۴۰ سانتی متر
زیستگاه: اقیانوس هند، اقیانوس آرام

فرشته ماهی

گونه های جانوری آکواریوم بزرگ استانبول (قسمت دوم)Reviewed by اول تور on Nov 6Rating: 3.0گونه های جانوری آکواریوم بزرگ استانبول (قسمت دوم)در کشور ترکیه و در آکواریوم موجود در استانبول انواه گونه های آبزیان وجود دارد که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده و یکی از مناطق دیدنی استانبول محسوب می شود. در این مقاله گونه های جانوری آکواریوم استانبول را به شما معرفی می کنیم.

در کشور ترکیه و در آکواریوم موجود در استانبول انواه گونه های آبزیان وجود دارد که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده و یکی از مناطق دیدنی استانبول محسوب می شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی