گذشته و حال شهر ازمیر

گذشته و حال شهر ازمیر

تور ترکیه

ازمیر

گذشته و حال شهر ازمیر:

تاریخچه ازمیر:

ایـن شـهر در اصـل در هـزاره سـوم قبـل از میـاد در محلـی كه امـروزه بایرا كلـی نـام دارد تاسـیس شـد و در آن زمـان بـا شـهر تـروی یـا تـروا ، كـه دارای پیشـرفته تریـن فرهنــگ در آناتولــی غربــی اســت، مشــترک بــود. در حــدود ســال 1500 قبــل از میــاد ، ایـن شـهر تحـت نفـوذ قلمـروی هیتـی هـا در آناتولـی مركـزی در آمـد.در هـزاره اول قبـل از میـاد، ایـن شـهر سـیمیرنا )Smyrna )نامیـده مـی شـد و در رده مهـم تریـن شـهرهای اتحادیـه ایونیـن ایهـا قـرار داشـت. در طـول ایـن دوره، یكـی از برجسـته تریـن نـكات ایـن شـهر ایـن بـود كـه هومـر تاریخـدان و نویسـنده یونانـی در آنجـا سـكونت داشـت.

فتـح ایـن شـهر توسـط لیدیـاای هـا، در حـدود 600 قبـل ازمیـاد، ایـن دوره را بـه پایـان رسـاند. در سرتاسـر دوره حكومـت لیدیـا ای هـا و متعاقـب آن فارسـ ها در قـرن ششـم پیش از میـاد، ازمیـر در حـد محلـی كـه كمـی كوچكتـر از یـك روسـتا بـود، باقـی مانـد. در قـرن چهـارم قبــل از میــاد و در دوره ســلطنت اســكندر مقدونــی ، شــهر جدیــدی بــر دامنــه هــای كادیفـه كالـه )Kadifekale )احـداث شـد. دوره رومـی هـا در ازمیـر كـه در قـرن اول قبـل از میـاد آغـاز شـد، دومیـن عصـر بـزرگ ایـن شـهر بـود. بدنبـال آن در قـرن چهـارم میـادی امپراطـوری روم شـرقی بـر ایـن شـهر سـلطه داشـت و تـا زمـان پیـروزی سـلجوقی هـا در قـرن 11 میـادی ادامـه پیـدا كـرد. در 1415 میـادی ایـن شـهر، تحـت حكومـت سـلطان محمـد چلبـی، بـه بخشـی از قلمـرو عثمانـی هـا تبدیـل شـد.

آب و هوای ازمیر:

آب و هـوای ازمیـر معتـدل اسـت و در تابسـتان نسـیم مـداوم و روح بخـش دریـا گرمـای خورشـید را متعـادل مـی کنـد. آب و هـوای ایـن شـهر در مجمـوع از نـوع مدیترانـه ای اسـت. ازمیـر در تابسـتان گـرم و خشـک دارد و در زمسـتان آب و هوایـی نسـبتأ معتـدل امـا بـا بارندگـی زیـاد دارد. بیشـترین بارندگـی در مـاه هـای آبـان تـا فروردیـن اسـت. امـا در مـاه هـای خـرداد تیـر و مـرداد بارندگـی و نـزوالت جـوی بـه حداقـل خـود مـی رسـد. آب و هـوای ازمیـر در زمسـتان درجـه حـرارت هـوا در حـدود ۱۲ تـا ۱۴ درجـه سـانتی گـراد  اسـت. با اینکه بـرف خیلی کم در ایـن شـهر مـی بـارد ولی در آذر مـاه در بعضی مـوارد بـرف مشاهده مـی شـود. البتـه در دی و بهمـن هم کـم و بیـش بـرف در مناطـق متفاوت ازمیـر مشاهده مـی شـود. امـا در تابسـتان حدا کثـر درجـه حـرارت بـه ۳۰ درجـه سـانتی گـراد مـی رسـد. امـا رکـورد ۴۶ درجـه سـانتی گـراد نیـز در ازمیـر تـاکنـون بـه ثبـت رسـیده اسـت.

اقتصاد ازمیر:

ازمیـر را پـرسرعت تریـن شـهر از نظـر رشـد و توسـعه در ترکیـه می دانند. ازمیـر سـومین شـهر بــزرگ ترکیــه محسوب می شود. ایــن شــهر دومیــن بنــدر پس از اســتانبول در ترکیــه نیز هست. بــه همیــن علت ازمیــر یکــی از قطــب هــای بــزرگ تجــاری و حمــل و نقــل در کشــور ترکیــه بشمار مــی رود.

گذشته و حال شهر ازمیرReviewed by Yeganeh on May 14Rating: 3.0گذشته و حال شهر ازمیراگر علاقمندید در یک تور خارجی به کشورهای دیگر سفر کنید پیشنهاد اول تور تور ترکیه و تجربه یک تور ارزان و به یادماندنیست.

اگر علاقمندید در یک تور خارجی به کشورهای دیگر سفر کنید پیشنهاد اول تور تور ترکیه و تجربه یک تور ارزان و به یادماندنیست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی