بهترین زمان سفر به چشمه های پاموکاله ترکیه

بهترین زمان سفر به چشمه های پاموکاله ترکیه

بازدید از چشمه های پاموکاله ترکیه

بهترین زمان سفر به چشمه های پاموکاله ترکیه

بهترین زمان سفر به چشمه های پاموکاله ترکیه

   پاموک کاله در واقع شهری کم وسعت در نزدیکی دریای مدیترانه و اژه است، و به تبع تحت تاثیر شرای جوی این دو منطقه متفاوت قرار می گیرد، و در طول ایام سال آب وهوای بسیار دلپذیر و معتدلی دارد. پس چنانچه شهر پاموک کاله مقصد سفر شما باشد، در آن تابستان هایی آفتابی و زمستان هایی با هوای بسیار ملایم و معتدل را تجربه خواهید کرد.
بهار
   اواخر سال یعنی ماه اسفند و اوایل سال جدید یعنی فروردین از بهترین بازه های زمانی برای سفر به این منطقه بکر و زیبا خواهد بود، در این فصول متوسط دمای هوا به حدود 20 درجه سانتیگراد می رسد. درضمن شکوفه های انبوه درختان، بر زیبایی و دلفریبی چشم اندازهای این شهر می افزاید. دقت کنید که بعد از عبور از ماه فروردین این منطقه کم کم با افزایش دمای هوا مواجه می شود و چهره ای تابستانه می یابد. این شرایط جوی تا آخر بهار با میانگین دما بیش از 30 درجه سانتیگراد استوار خواهد بود.
تابستان
   
از روزهای اول تا اواسط تابستان، افزایش دما همچنان روندی صعودی خواهد داشت و بعصی اوقات نیز تا 40 درجه سانتی گراد خواهد رسید. البته این شرایط در همه ایام تابستان استوار نخواهد بود و دقیقا هنگامی که به اواسط مرداد برسیم، وصعیت جوی تعییر خواهد کرد و هوا خنک تر خواهد شد. در واقع پاموک کاله از مرداد به بعد، به یکی از بهترین مناطق گردشگری به لحاظ اعتدال هوا تبدیل خواهد شد.
پاییز
   پیشتر اشاره کردیم که فصل تابستان پاموک کاله با کاهش دمای محسوس به پایان خواهد رسید و پاموک کاله با شرایط جوی همانند پاییز وارد این فصل خواهد شد. هوای مطبوع و خنک و دمای بسیار خوب تا آخر اکتبر یعنی (اواسط آبان) استوار خواهد بود و پس از آن، دمای هوا به صورت محسوسی کاهش خواهد یافت.
زمستان
   همانطور که از اواخر تابستان هوای پاییزی شروع می شود از اواخر پاییز نیز پاموک کاله دمای هوای مختص به زمستان را خواهد داشت و تا آخر بهمن نیز به همان صورت خواهد ماند. چون دمای هوای این منطقه تا 0 درجه سانتیگراد پایین خواهد آمد، پس در نتیجه مسافران کمتری در این ماه ها به طرف پاموک کاله خواهند رفت. پس اگر از شلوغی فراری هستید این بازه زمانی بهترین فرصت برای سفر به پاموک کاله است.
دیدنی های اطراف پاموک کاله
از سایر جاذبه های نزدیک پاموک کاله هم می توان به جاذبه های معروف زیر اشاره نمود:
- شهر باستانی لئودیکیا | Laodicea on the Lycus: در فاصله 10 کیلومتری
- چشمه قرمز رنگ کاراهیت | Karahayit: در فاصله 4.5 کیلومتری
- غارهای کاکلیک | Kaklik caves: در فاصله 48.6 کیلومتری 
دیگر چشمه های مشابه در دنیا
   خوب است بدانید که پاموک کاله تنها نیست و خواهرخوانده هایی در دنیا هم دارد و جالب تر آنکه یکی از این چشمه های مشابه در کشور خودمان واقع شده است.
باداب سورت: چشمه های پلکانی و رنگارنگ ایران
   حتما تا کنون اسم «باداب سورت» را شنیده اید، چشمه های بصورت پلکانی و در رنگ های مختلف که در استان مازندران جای گرفته. چشمه های باداب سورت حدود 200 هکتار وسعت دارند، در بین کوه های البرز واقع شده اند و هم اکنون بسیار مورد توجه گردشگران هستند. ولی نظارت خوبی روی این چشمه ها انجام نمی شود و گردشگران هم با بی توجهی خود باعث شده اند این چشمه، بر خلاف سایر همتایان خود وضعیت خوبی نداشته باشد و در مرز نابودی قرار گیرد. 
سایر چشمه های مشابه پاموک کاله:
چشمه‌های ماموت داغ در آمریکا
بایشوئیتای چین 
چشمه‌های بند امیر افغانستان

بهترین زمان سفر به چشمه های پاموکاله ترکیهReviewed by تور ترکیه on Nov 27Rating: 3.0بهترین زمان سفر به چشمه های پاموکاله ترکیهچشمه های زیبای پاموک کاله در ترکیه در چهار فصل سال زیبایی منحصر به فردی دارند اما بهترین زمان سفر به این چشمه ها در ماه فروردین است. در این مقاله بهترین زمان سفر به چشمه های پاموکاله ترکیه را به شما معرفی می کنیم.

چشمه های زیبای پاموک کاله در ترکیه در چهار فصل سال زیبایی منحصر به فردی دارند اما بهترین زمان سفر به این چشمه ها در ماه فروردین است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی