چشمه های پاموک کاله و اقامتگاه های آن

چشمه های پاموک کاله و اقامتگاه های آن

چشمه های پاموک کاله

چشمه های پاموک کاله و اقامتگاه های آن

چشمه های پاموک کاله و اقامتگاه های آن

   به یقین یکی از منحصربفردترین و جذاب ترین دیدنی های زیبا و طبیعی ترکیه، چشمه های پلکانی پاموک کاله خواهد بود. چشمه های پاموک کاله در کنار شهر زیبای دنیزلی واقع شده اند، و توانسته سالیان متمادی در مرکز توجه مسافران و گردشگران خارجی که به ترکیه سفر می کنند قرار بگیرد.
   هنگامی که به این منطقه زیبا می رسید، با فضای بسیار وسیع و بی نظیر مواجهه خواهید شد که تماما به رنگ سفید است و آب های معدنی که در حوضچه هایش جاریست باعث درخشش و جذابیت آن شده است. این منطقه در حقیقت از چند چشمه پلکانی که روی هم جای گرفته اند تشکیل شده است. بقایا و رسوبات سفید رنگ حاصل از این  چشمه ها، سبب شده که چنین محیطی منحصربفرد و عجاب انگیز پدید آید. 
   در زبان ترکی پاموک کاله به معنای قلعه پنبه ای است و هنگامی که به مناظر زیبای این چشمه ها نگاه کنید، خیلی زود علت نام گداری آن را متوجه می شوید. این چشمه های پلکانی سپید و زیبا، سال های طولانیست که  مورد توجه مردم قرار گرفته اند و قدمت این توجه و علاقمندی را می توان به دو هزار سال قبل و امپراتوری رومیان باستان نسبت داد. زیبایی پاموک کاله باعث شده که بتواند نظر مردمان تاریخی را به خود جلب کند و همین علتی شد تا در آن قلعه و شهری بسازند، از این شهر با عنوان «شهر مقدس» یا «هیراپولیس» یاد می کنند. امپراطوران رومی، در حالی که با سربازان زیادی محافظت می شدند، در این چشمه های زیبا حمام می کردند و از خواص درمانی آن ها بهرمند می شدند. این چشمه ها در سال 1988 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
در سفر به پاموک کاله کجا بمانیم:
   چنانچه قصد دارید یک گردش کامل از این چشمه ها داشته باشید، پیشنهاد ما این است طوری برنامه ریزی کنید که شب قبل از بازدید به این روستا برسید. برای اقامت در شب هم می توانید از سکونتگاه های متنوع این روستا استفاده کنید. بعضی از این هتل ها و سکونتگاه ها عبارت اند از:
هتل سه ستاره آسپاوا پنشن | Aspawa Pension Hotel:
بین 85 لیر ترکیه (معادل 170,000 تومان) تا 145 لیر ترکیه (معادل 290,000 تومان)
هتل چهار ستاره هال تور | Hal-Tur Hotel:
بین 230 لیر ترکیه (معادل 460,000 تومان) تا 400 لیر ترکیه (معادل 800,000 تومان)
هتل دو ستاره بلاماریتیمو | Bellamaritimo Hotel:
بین 85 لیر ترکیه (معادل 170,000 تومان) تا 170 لیر ترکیه (معادل 340,000 تومان)
هاستل ساکورا سوئیت | Sakura Suit Hostel:
بین 60 لیر ترکیه (معادل 120,000 تومان) تا 270 لیر ترکیه (معادل 540,000 تومان)
مهمان خانه باهاب | Bahab Guest House:
بین 225 لیر ترکیه (معادل 450,000 تومان) تا 365 لیر ترکیه (معادل 730,000 تومان)
هتل پنج ستاره ریچموند پاموک کاله | Richmond Pamukkale Thermal Hotel:
بین 230 لیر ترکیه (معادل 460,000 تومان) تا 450 لیر ترکیه (معادل 900,000 تومان)
عکاسی
   هنگامی که از  پاموک کاله دیدن کنید می فهمید که با یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی مواجه هستید. پس حتما در زمان گردش در چشمه پاموک کاله، دوربین عکاسی هم ببرید. چشمه های پاموک کاله انقدر زیبا هستند که حتی اگر عکاس حرفه ای هم نباشید تصاویری زیبا ثبت خواهید کرد.

چشمه های پاموک کاله و اقامتگاه های آنReviewed by تور ارزان ترکیه on Nov 30Rating: 2.5چشمه های پاموک کاله و اقامتگاه های آنچشمه های پاموک کاله ترکیه یکی از زیباترین دیدنی های ترکیه و استانبول است که در تورهای ارزان ترکیه بسیاری از تور لیدر ها، گردشگران را به دیدن این چشمه ها خواهند برد. در این مقاله چشمه های پاموک کاله و اقامتگاه های آن را معرفی می کنیم.

چشمه های پاموک کاله ترکیه یکی از زیباترین دیدنی های ترکیه و استانبول است که در تورهای ارزان ترکیه بسیاری از تور لیدر ها، گردشگران را به دیدن این چشمه ها خواهند برد.

1 دیدگاه

  1. امیر محمد گفت:

    خیلی مقاله خوبی بود مچکر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی