زندگی در استانبول

زندگی در استانبول

تور ترکیه

استانبول

زندگی در استانبول:

اگر اهل سفر به کشورهای دیگر باشید و علاقمند باشید که بیشتر از شرایط زندگی و خلقیات و عادات مردم دیگر سرزمین ها مطلع شوید، لازم از سبک زندگی آن ها نیز اطلاعاتی بدست آورید. اینبار درمورد سبک زندگی اهالی استانبول صحبت خواهیم کرد:

سبک زندگی در استانبول:

زندگــی در اســتانبول پر از حس و حال جدید و در حــال جنبــش بسیار اســت همــراه بــا دقــت زیاد در حفظ و پاسداری روم، روم شـرقی و عمارتهـای ترکـی. ایـن شـهر پایتخـت ترکیـه در زمینه تجــارت، پذیرایــی، ســرگرمی، فرهنگــی، آموزشــی، خریــد، جهانگــردی و هنــری محسوب می شود. حدود نیمـی از جمعیـت این شهر در بخش اروپایـی نشین آن به کار و زندگی مشغولند. بخش بزرگــی از جمعیت نیز در مناطــق مســکونی، بخش آناتولیایــی زندگــی می کننــد و از پل هــا و گذرگاه هــا بــرای عبور و مرور در شــهر اســتفاده می کننــد.

شهر اسـتانبول در دوره هـای اجتماعـی، فرهنگـی و فعالیتهـای تجارتـی و بازرگانـی بسیار توسعه و پیشرفت داشته. در امتـداد رسـتوران های ترکیـه ای بســیاری از گروه هــا بصــورت جدیــد رســتورانهایی افتتــاح کرده اند. استادیوم های این شهر همواره مورد استقبال ســتاره های معروف دنیــای موســیقی پــاپ قرار می گیرد، علاوه بر آن فعالیتهایــی همچون اپـرا، رقـص ورزشـی و هنـری بالـه و تئاتـر نیز در تمام سال این شهر را پر ذوق و شوق نشان می دهد.

در طــول جشنواره های فصلــی ارکســت های معروف دنیــا، آوازهــای دســته جمعــی و گروهــی، کنســرت ها و اثــرات جــاز در اغلب اوقات می تواننــد در یــک خانــه نیز  اجـرا شـوند. نمایش هـا در گروهـی از مکان ها همچون بخشهـای تاریخـی همچون حاجـی ایـرن، بـر ج روملـی حصـاری، یدیکـول، حیـاط محلـه تـوپ خانـه و پـارک گالنـه بـه خوبـی در مرکــز فرهنگــی آتاتــرک، ســالن کنســرت جمــال رشــید ری و ســالنهای مــدرن و جدیــد تئاتـر و دیگـر فضاهـای آزاد برگـزار می شـود. بـرای مـواردی همچون زندگـی شـبانه، تعـدادی از باشـگاه های ورزشـی، دیسـکوها، بارهـا، چادرهـای صحرایـی، نمایشــگاه ها و رســتوران ها بــا موزیــک همــراه هســتند. تعــداد کلوپ هــا، رســتوران ها و دیکسـوها در تابسـتان بیشتر می شوند.

خانه هــای ســنتی کــه یالــی نامیــده می شــوند را می تــوان در طــول تورهــای قایــقً در حـال تغییـر سـواری بوسـفروس دید زیـر سـاخت های شـهر نشـینی استانبول مداوم در حال تغییر و تحول اســت. بناهای ســنتی عثمانــی از چــوب ســاخته شــده اند. در دهه هــای قبل تعــداد زیــادی از ســاختارهای بلنــد در نزدیــک شــهر پدید آمدند کــه ایــن عمــل رشــد ســریع جمعیــت را در پی داشت. بــا محاصــره شــهرها مـردم بـه اسـتانبول بـه عنـوان شـهری بـا سـرعت رشـد سـریع جـذب شـدند. موفقیـت و پیروزی هــای زیــر ســاختاری تــا اواســط ســال ۱۹۹۰ شــامل تجزیــه و تحلیــل مشــکل فاضلاب، بهبــود شــرایط ترافیــک و بهبــود کیفیــت هــوا بــا توجــه افزایــش اســتفاده از گاز طبیعــی می باشــد. علیرغــم، بروز آلودگــی هــوا و آب توســط تعــداد زیــادی از کارخانه هــا، وســایل نقلیــه موتــوری و خانواده هــای خصوصــی، آلودگــی هــوا توســط ترافیـک بـه نگرانـی جمعیـت اسـتانبول می افزاید. بیماریهـای چـون برونشـیت و آسـم بطـور معمـول در میـان اهالی مناطـق بزرگتـر شـهر کمتـر دیده می شــود چون تراکــم جمعیــت در نزدیکــی ایــن مناطــق کمتــر اســت.

زندگی در استانبولReviewed by Yeganeh on Apr 27Rating: 3.0زندگی در استانبولاگر علاقمندید در یک تور خارجی به کشورهای دیگر سفر کنید پیشنهاد اول تور تور ترکیه و تجربه یک تور ارزان و به یادماندنیست.

اگر علاقمندید در یک تور خارجی به کشورهای دیگر سفر کنید پیشنهاد اول تور تور ترکیه و تجربه یک تور ارزان و به یادماندنیست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی