جاذبه ها و تفریحات چشمه پاموک کاله ترکیه

جاذبه ها و تفریحات چشمه پاموک کاله ترکیه

دیدنی چشمه پاموک کاله

جاذبه ها و تفریحات چشمه پاموک کاله ترکیه

جاذبه ها و تفریحات چشمه پاموک کاله ترکیه

اگر چشمه های طبیعی و بی نظیر پاموک کاله مقصد گردشگری شماست بنابراین نباید فرصت تفریح را در این منطقه از دست بدهید و از جاذبه هایش دیدن نکنید:
استخرهای کلئوپاترا
   دقیقا برفراز این چشمه های آب گرم، حوضچه هایی بسیار قدیمی کلئوپاترا را خواهید دید. استخرهای کلئوپاترا در واقع به یک شهر بسیار قدیمی به نام هیراپولیس تعلق دارند، برای ساخت این استخرها از مصالحی طبیعی استفاده شده و در دوره ای بزرگان امپراطوری روم از آن ها برای شنا و آب درمانی استفاده می کردند. این حوضچه های سنگی هدیه مارکوس آنتونیوس، یکی از بزرگان امپراتوری روم بود که به ملکه کلئوپاترا تقدیم شد و بعدها به اسم همین ملکه شهرت یافت. این استخرها در اطراف با معبد و بناهای آپولو محاصره می شدند و همین مسئله، سبب شد تا استخرها دستخوش اتفاقات ناخوشایندی شوند. در قرن هفتم میلادی، زمین لرزه بسیار بزرگی سبب ویران شدن بخشی زیادی از معبد شد و درنتیجه این ویرانی ستون های بزرگ و سنگی به داخل استخر افتادند.

   اگر حالا به طرف این استخرها بروید، محیطی شاهانه و مجلل را در مقابل خود خواهید دید که از آب نیلگون لبریز است و کف آن نیز آثاری از آن دوران دیده می شود. استخرهای کلئوپاترا هم از آب چشمه های پاموک کاله پر می شوند. پس آب این استخرها هم گرم است. اگر بخواهید می توانید در این استخرها شنا کنید.
 امکانات خوبی در این استخرها همچون به کمد، دوش آب، اتاق تعویض لباس و ... نیز برای گردشگران فراهم شده است.
 هزینه ها: هزینه های شنا و اجاره کمد جداگانه دریافت می شوند.
شنا در استخر: 32 لیر ترکیه (معادل 64,000 تومان)
هزینه کرایه کمد: 10 لیر ترکیه (معادل 20,000 تومان) بعد از شنا و حمام، پول شما پس داده می شود. 
 ساعت بازدید:
- نیمه اول سال:
8:00 تا 19:30 عصر.
- نیمه دوم سال: 8:00 تا 17:30 عصر.
بازدید از هیراپولیس 
در بخش های پیشین هم گفتیم، هیراپولیس، یک شهر باستانی بر فراز چشمه های سپید رنگ پاموک کاله می باشد. چون این شهر پر از معبد و پرستشگاه بود، با اسم شهر مقدس هم شهرت داشت. هیراپولیس هم از جاذبه های باارزش منطقه محسوب می شود و در کنار چشمه های پاموک کاله به ثبت جهانی رسیده است. از بخش های جالب توجه هیراپولیس، می توان به موارد زیر اشاره نمود:
یک آمفی تئاتر با ظرفیت 9500 نفر که بصورت نیم دایره ای ساخته شده و از معماری تماما پیروی می کند. 
ساختمان نیمفیوم: یک بنا خاص نیمف ها، الهه های طبیعت
معبد آپولو نکروپولیس یا گورستان
ساعت بازدید:
نیمه اول سال: 8:00 تا 21:00 شب.
نیمه دوم سال: 8:00 تا 17:00 عصر.
بازدید از چشمه های طبیعی پاموک کاله
   زمانی که از گردش و تفریح در کنار چشمه های پاموک کاله صحبت می کنیم، اولین تفریحی که وجود خواهد داشت پیاده روی در کنار این چشمه های دیدنی و بازدید از چشم اندازهای بی نظیر اطراف آن خواهد بود. فقط باید کفش های‌ خود را دربیاورید و در این استخرهای زیبا قدم بزنید، دقت کنید که فقط در بعضی از بخش ها که کارکنان مجموعه تعیین می کنند می توانید قدم بزنید.

جاذبه ها و تفریحات چشمه پاموک کاله ترکیهReviewed by تور ترکیه on Nov 29Rating: 2.5جاذبه ها و تفریحات چشمه پاموک کاله ترکیهچشمه های پاموک کاله ترکیه یکی از زیباترین دیدنی های ترکیه و استانبول است که در تورهای ارزان ترکیه بسیاری از تور لیدر ها، گردشگران را به دیدن این چشمه ها خواهند برد. در این مقاله جاذبه ها و تفریحات چشمه پاموک کاله ترکیه را بررسی می کنیم.

چشمه های پاموک کاله ترکیه یکی از زیباترین دیدنی های ترکیه و استانبول است که در تورهای ارزان ترکیه بسیاری از تور لیدر ها، گردشگران را به دیدن این چشمه ها خواهند برد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی