دسترسی به دریاچه اوزون گل ترابزون،ترکیه

دسترسی به دریاچه اوزون گل ترابزون،ترکیه

راهنمای دسترسی به دریاچه اوزون گل ترابزون،ترکیه

دسترسی به دریاچه اوزون گل ترابزون،ترکیه

راهنمای دسترسی به دریاچه اوزون گل ترابزون،ترکیه:

بهترین زمان بازدید از دریاچه اوزون گل:

    همان گونه که پیش تر گفتیم، اوزون گل دریاچه ای کوهستانی است و مابین کوه ها قرار دارد و در ضمن ارتفاعی هزار متری از سطح دریا دارد. بنابراین خیلی راحت متوجه می شویم که با سفر به اوزون گل با منطقه ای با آب و هوای ییلاقی مواجه خواهیم شد. به طوری که در روزهای تابستان هم حتما بارش باران و هوای خنک را در این منطقه تجربه خواهیم کرد. البته لازم به ذکر است شرایط جغرافیایی این دریاچه، که در فاصله کمی از دریای سیاه جای گرفته هم سبب می شود تا آب و هوای معتدلی را در آن شاهد باشیم. تاثیرات این اعتدال را حتی در روزهای سرد زمستان هم می توانید مشاهده کنید، به صورتی که با وجود بارش برف، سرمای سختی را تجربه نخواهید کرد. در کل در این منطقه وضعیت آب و هوایی در فصول متفاوت به شرح زیر است:

بهار: متوسط دمای ایام فصل بهار مابین 10 تا 22 درجه سانتیگراد خواهد بود. جالب است بدانید این منطقه بیشترین بارندگی را در ماه اردیبهشت دارد و چنانچه در این ماه به اوزون گل سفر می کنید، خوب است حتما پوشاک مناسب ببرید.

تابستان: روزهای گرم منطقه اوزون گل در تابستان خواهد بود که البته گرم نیست تنها بیشترین دمای در طول سالرخواهد بود. معمولا دما در این ماه به 25 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

 پاییز: با شروع فصل پاییز شرایط جوی خنک تری در اوزون گل حاکم می شود و روزهای بارانی زیادی را در این منطقه خواهید دید. 

 زمستان: زمستان چندان سردی ندارد و روزهای برفی آن بسیار است و بخاطر موقعیت جغرافیایی اش حجم برف زیادی خواهد داشت.

چون در زمان بارش برف و باران، مقداری مسیر دسترسی دشوار تر خواهد شد، خوب است زمان سفرتان را به زمانی موکول کنید که آسمان صاف باشد. بنابراین بهترین زمان را برای سفر انتخاب خواهید کرد و در سفرتان به اوزون گل مشکلی نخواهید داشت. بهترین زمان مابین ماه های تیر و مرداد است. 

مسیر و دسترسی به دریاچه اوزون گل ترابزون:

این  دریاچه زیبا در منطقه چایکارا استان ترابزون جای گرفته و حدود 98 کیلومتر از شهر ترابزون فاصله دارد، بنابراین اگر با خودروی شخصی سفر کنید حدود 1:30 تا 2 ساعت در راه خواهید بود. در ادامه می گوییم که چه مسیرها و شرایطی برای سفر به ترابزون فراهم است:

 ماشین شخصی: می توانید یک خودرو با هزینه ی روزانه حدود 100 لیر ترکیه (معادل 172,200 تومان) تا 150 لیر ترکیه (معادل 258,300 تومان) کرایه کنید. البته یادتان باشد که جاده ای که به اوزون گل می رسد سنگلاخی و خاکی است و شاید برای شما عبور از این مسیر کمی سخت باشد. با این وجود سفر با خودروی شخصی به اوزون گل می تواند سرگرم کننده باشد.

تورهای اوزون گل: روش دیگر استفاده از تورهای اوزون گل است. این تورها هزینه ای حدود 60 دلار (معادل 612,000 تومان) تا 100 دلار (معادل 1,020,000 تومان) دارند. 

 دوچرخه سواری: چنانچه علاقمند به دوچرخه سواری در مسیرهای طولانی هستید، پس فرصت اینکار را در سفر به اوزون گل از دست ندهید و از دوچرخه برای رسیدن به این منطقه زیبا استفاده کنید.

 آدرس: ترکیه، ترابزون، روستای اوزون‌گل

 

دسترسی به دریاچه اوزون گل ترابزون،ترکیهReviewed by اول تور on Sep 14Rating: 4.0 دسترسی به دریاچه اوزون گل ترابزون،ترکیهراهنمای دسترسی به دریاچه اوزون گل ترابزون،ترکیه در یک تور ارزان ترکیه . 

راهنمای  دسترسی به دریاچه اوزون گل ترابزون،ترکیه در یک تور ارزان ترکیه .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی