معرفی قسمت های حمام خرم سلطان

معرفی قسمت های حمام خرم سلطان

معرفی قسمت های حمام خرم سلطان

قسمت های حمام خرم سلطان

معرفی قسمت های مختلف حمام خرم سلطان استانبول:

 

سالن سرد:

زمانی که وارد خرم سلطان شوید، سالن سرد اولین قسمتی خواهد بود که پا به آن خواهید گذاشت. داخل این قسمت، اتاق ویژه(VIP)، اتاق تعویض لباس، اتاق ماساژ و کمدها، قسمت پذیرش، آرایشگاه، ویتامین سرا و فروشگاه دیده می شود و جایی هم برای استراحت تعبیه شده است. در حقیقت اتاق سرد مکانی است که هنگام ورود به حمتم در آن حاضر می شوید و هنوز وارد جایی نشدید که گرما و بخار حمام سنتی را تجربه کنید. اگر بخواهید لباس ها را عوض کنید باید به قسمت کمدها مراجعه کنید، لباس های مخصوص حمام را بپوشید و به طرف حمام بروید.
توجه کنید که در آخر استحمام باز به سالن سرد برمی گردید، می توانید نوشیدنی ویتامینه و خنک میل کنید و زیبایی های ساختمان را تماشا کنید.

سالن داغ:

به وسیع ترین قسمت حمام خرم سلطان وارد می شوید. هنگامی که پا به سالن داغ بگذارید محیطی بزرگ و از جنس سنگ مرمر را خواهید دید که با غرفه های طاقی شکل کوچک ک بزرگ محاصر شده. همه غرفه ها دارای فرش هستند و این امکان را فراهم می کنند که مراجعان رویشان بنشینند و استراحت کنند. در اطراف فواره های آب خنک و البته کاسه های طلایی را هم خواهید دید که در دسترس همه قرار داده می شوند.

یادتان باشد که دمای هوای حاکم در سالن داغ تقریبا به 42 تا 47 درجه سانتیگراد می رسد، و در ضمن این دما و گرما در غرفه ها به مراتب بیشتر خواهد شد و تا حدود 60 درجه سانتیگراد هم خواهد رسید. دقیقا به علت وجود گرمای زیاد سالن است که در مرکز و اطراف آن حوض هایی با فواره های آب سرد وجود دارد. اگر خیلی گرمتان شد و دمای بدنتان بسیار افزایش یافت می توانید برای خنک شدن از کاسه های طلایی موجود در سالن استفاده کنید و با آن ها آب خنک به بدنتان بریزید تا دمای بدنتان کم شود. اما داغ بودن محیط سالن بی علت نیست، این گرما باعث می شود شما بدنتان گرم شده، عرق کند و در نتیجه در زمان لیف کشیدن راحتتر باشید و پوست کمتر اذیت شود.
چنانچه شما تمایل داشته باشید و علاقمند باشید که از خدمات و سرویس های شستشو با کف و یا ماساژ حین حمام هم بهرمند شوید، بعد از اینکه به سالن گرم رفتید و کارتان تمتم شد دوباره به این بخش هدایت خواهید شد.

سالن گرم:

بعد از اینکه بدنتان حسابی دچار تعریق شد و برای مرحله بعدی آماده شوید، شما را به طرف سالن گرم راهنمایی می کنند. در این بخش از حمام افراد و کارکنان مجرب حمام خرم سلطان به شما راهنمایی می دهند که برای دراز کشیدن به کجا باید مراجعه کنید تا زمان حمام کردن به سبک و سنت ترک ها فرا برسد. در ضمن هنگامی که وارد این بخش شوید می توانید سیستم خاص و منحصر بفرد گرمایش باستانی و کهن حمام خرم سلطان را هم از نزدیک مشاهده کنید.

معرفی قسمت های حمام خرم سلطانReviewed by اول تور on May 8Rating: 4.5معرفی قسمت های حمام خرم سلطان معرفی قسمت های مختلف حمام خرم سلطان استانبول . 

معرفی قسمت های مختلف حمام خرم سلطان استانبول .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی