گونه جانوری آکواریوم بزرگ استانبول (قسمت 4)

گونه جانوری آکواریوم بزرگ استانبول (قسمت 4)

آکواریوم بزرگ استانبول

گونه جانوری آکواریوم بزرگ استانبول (قسمت 4)

گونه جانوری آکواریوم بزرگ استانبول (قسمت 4)

از دیدنی های استانبول در کشور ترکیه که در تور ترکیه می توانیم به آن اشاره کنیم آکواریوم بزرگ استانبول است. 

زمردماهی کله قوزی
   از نام آن کاملا مشخص است این ماهی آبزی در قسمت سر برآمدگی و قوزی دارد که باعث شده به این اسم معروف شود البته با اسم های دیگری هم معرفی می شود. گاهی از این گونه با عنوان زمردماهی ناپلئون هم یاد می شود، چون قوز بر روی سرش به کلاه ناپلئونی نیز شبیه است.
   در نگاه اول چیزی که نظر بیننده را جلب می کند جثه بسیار بزرگ آن است، چون زمردماهی در کوچکترین حالت به اندازه یک انسان است و طول آن گاهی به ۷ یا ۸ متر هم می رسد. زمرد ماهی صخره های مرجانی را برای زندگی انتخاب می کند و بومی آب های اقیانوس هند-آرام تا سواحل شرقی آفریقا است.
*برای اینکه بتوانید این ماهی عظیم الجثه را ببینید به بخش اقیانوس آرام مراجعه کنید.
متوسط عمر: ۱۵ تا ۲۰ سال
اندازه: ۷ تا ۸ متر
زیستگاه: اقیانوس هند-آرام، دریای سرخ، سواحل شرقی آفریقا
دلقک ماهی
چنانچه انیمیشن مشهور و دوستداشتنی «در جستجوی نمو» را دیده باشید، ظاهر دلقک ماهی ها برایتان ناآشنا نخواهد بود. آبزی کوچک جثه، با راه راه های قرمز و مشکی که حداکثر حدود ۱۱ سانتی متر خواهد بود. معمولا در اطراف شقایق های دریایی یا آنمون ها زندگی می کند و برخلاف سمی بودن شقایق ها، همزیستی بسیار دوستانه ای باهم دارند. دلقک ماهی این مهربانی را بی جواب نمی گذارد چون ضایعات آنمون ها را تمیز می کند و می خورد. در عوض شقایق با بازوان سمی اش از اون محافظت می کند. درضمن دلقک ماهی این توانایی را دارد که در نبود شقایق دریایی هم به زندگی خود ادامه دهند.
*اگر علاقمندید که دلقک ماهی های زیبا را ببینید، حتما سری به قسمت اقیانوس آرام بزنید.
متوسط عمر: ۶ تا ۱۰ سال
اندازه: ۳ تا ۱۰ سانتی متر
زیستگاه: اقیانوس آرام، اقیانوس هند

گونه های دلقک ماهی

خروس ماهی
   ماهی های اقیانوس تنوع بسیار زیادی دارند ولی خروس ماهی یکی از معروف ترین و جذاب ترین آن ها محسوب می شود. آبزی با ظاهری بسیار متفاوت و منحصربفرد، بر روی بدنش از راه های سفید و قرمز پوشیده شده، باله های او تیغه های کُشنده ای دارد. خروس ماهی ها بوسیله تیغه هایش از خود در برابر خطرات احتمالی دفاع می کند و به همین روش آبزیان کوچک، میگوها و خرچنگ ها را شکار می کند. این گونه دریایی معمولا در قسمت های مرجانی و صخره ای اقیانوس ها به زندگی خود ادامه می دهد و شباهت های ظاهری زیادی به عقرب ماهی دارد . 
*اگر می خواهید خروس ماهی را در آکواریوم استانبول ببینید، باید به قسمت اقیانوس آرام مراجعه کنید.
متوسط عمر: ۱۰ سال
اندازه: ۳۸ سانتی متر
زیستگاه: اقیانوس آرام، شمال شرقی اقیانوس هند-آرام

گونه های خروس ماهی

کوسه لیمویی
   کوسه لیمویی گونه ای که خستگی ناپذیر است و در طول زندگی ۲۵ ساله اش هیچوقت آرام نمی گیرد و نمی خوابد. چون بدن کوسه لیمویی آناتومی خاصی دارد و تنها در زمانی که درحرکت باشد، آب به داخل بدنش می رود و آب‌شش می توانند اکسیژن جذب کنند، وگرنه این جانور نمی تواند دوام بیاورد و خواهد مرد.
*برای دیدن این کوسه ها، به قسمت غرب اقیانوس اطلس مراجعه کنید.
متوسط عمر: ۲۵ سال
اندازه: ۲۴۰ تا ۳۴۰ سانتی متر
زیستگاه: شرق اقیانوس آرام، غرب و شمال شرقی اقیانوس اطلس

گونه جانوری آکواریوم بزرگ استانبول (قسمت 4)Reviewed by تور ترکیه on Nov 9Rating: 2.5گونه جانوری آکواریوم بزرگ استانبول (قسمت 4)آکواریوم استانبول یکی از زیباترین و جذاب ترین مناطق دیدنی این شهر در کشور ترکیه است که گونه های مختلف جانوری را در خود جای داده است.

آکواریوم استانبول یکی از زیباترین و جذاب ترین مناطق دیدنی این شهر در کشور ترکیه است که گونه های مختلف جانوری را در خود جای داده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی