تفریحات و جاذبه های آبشارهای دودن،آنتالیا

تفریحات و جاذبه های آبشارهای دودن،آنتالیا

معرفی تفریحات و جاذبه های آبشارهای دودن،آنتالیا

تفریحات و جاذبه های آبشارهای دودن،آنتالیا

تفریحات و جاذبه های آبشارهای دودن،آنتالیا:

    در حواشی آبشارهای دودن تفریحات و سرگرمی های زیادی برای گردشگران فراهم است، بیشتر این تفریحات جنبه ای  طبیعی دارند.

گردش و پیک نیک در پارک:

همانگونه که پیش تر گفتیم آبشار بالایی دودن درون پارک محلی واقع شده، بنابراین برای اینکه بتوانید وارد شوید باید هزینه ای برای ورودی بدهید. داخل بوستان چندین میز و نیمکت فراهم شده که درصورت تمایل می توانید مدتی در این مکان کنار دوستان و خانواده مشغول پیک نیک شوید. می توانید از نیمکت ها برای استراحت استفاده کنید و از شنیدن صدا آبشار و دیدن مناظر زیبای اطراف آن لذت ببرید.

 درضمن می توانید در اطراف آبشار اول قدم بزنید و یا زیبایی های این آبشار را از ارتفاعات ببینید.

بازدید از نخستین آبشار دودن:

 گردش و پیاده روی داخل پارک تمام نشده، به اولین آبشار خواهید رسید، پایین و پشت این آبشار غاری زیبا نهفته. خوب است بدانید که علت بوجود آمدن این غار و بستر رودخانه ای در پایین دست آبشار است که داخل آب درصد بالایی از املاح خام و موادی همچون سنگ توف وجود دارد.

غارنوردی:

 تا اینجا که آمدید نباید بازدید از داخل غار را از دست بدهید. دقیقا پشت آبشار دودن، یک غار می بینید، این غار با اسم غار آرزوها یا غار دلیک ماگارسی (Dilek Magarasi) شهرت دارد. وارد غار شوید و یک غارنوردی 40 متری را تجربه کنید. اگر دوست داشته باشید می توانید داخل غار بنشینید و حجم زیادی از آب آبشار را در حال خروش و طغیان از زاویه ای دیگر ببینید.

 وجود املاح و سنگ های داخل آب آبشار سبب رسوب و ته نشینی و در نهایت پدید آمدن استالاکتیت ها و استالاگمیت هایی زیبا در این غار می شود که از هنگام ورود به غار می توانید آن ها را ببینید.

گردش در میان دو آبشار :

بین دو آبشار بالایی و پایینی دودن حدود 8 کیلومتر فاصله وجود دارد، اگر بخواهید می توانید ماجراجویی های خود را در اینجا از سر بگیرید و فاصله مابین این دو آبشار را گردش کنید. دیدن حیوانات، غارنوردی و گذر از جنگل لحظات هیجان انگیز و شادی را برایتان رقم خواهند زد.

 بنابراین با ورود به پارک،فقط کافیست پلکان داخل پارک را دنبال و به کمک آن به دره وارد شوید. طولی نخواهد کشید که به رودخانه دودن خواهید رسید. ضمن گردش داخل دره چشمه های دیگری هم خواهید دید این چشمه ها هم به رودخانه می ریزند. 

بازدید از دومین آبشار:

حالا به دومین آبشار میرسید از مسیری صخره ای عبور می کنید و در نهایت، به دریای مدیترانه خواهید رسید. در کنار این آبشار پارکی وجود دارد با همین نام، که محل بسیار خوبی برای تفریح و چند ساعت استراحت بدور از هیاهوی شهر خواهد بود. برای دیدن آبشار دوم فقط باید به پارک دودن مراجعه کنید.

قایق سواری:

راه دیگر دیدن دومین آبشار دودن، قایق سواری داخل دریای مدیترانه خواهد بود. فقط باید  به اسکله آنتالیا مراجعه کنید، بعد از اجاره یک قایق تا نزدیک آبشار دودن بروید. البته قابل به ذکر است که اجاره این قایق ها گران تمام می شود و هزینه زیادی باید بپردازید. مثلا برای اجاره 6 ساعته قایق، هزینه ها از 1400 یورو (معادل 17,449,600 تومان) شروع خواهند شد. 

رفتینگ و قایق سواری در رودخانه دودن:

رفتینگ هیجان انگیزترین تفریح آبشارهای دودن محسوب می شود. دقیقا بین دو آبشار و در رودخانه دودن، چند تفریح جذاب برای گردشگران فراهم شده. از جمله این تفریحات می توان به رفتینگ، قایق سواری، شیرجه در آب و البته زیپلاین اشاره نمود. برای اینکه بتوانید در این تفریحات شرکت کنید باید تورهای آن ها را تهیه نمایید.

عکاسی:

 یکی از بخش های جذاب طبیعت گردی در کنار دودن عکاسی از این پدیده های طبیعی و بی نظیر است. حتی اگر عکاس حرفه ای هم نباشید جای نگرانی نیست و بهترین زمان است که تصاویری زیبا ثبت کنید.

تفریحات و جاذبه های آبشارهای دودن،آنتالیاReviewed by اول تور on Sep 23Rating: 4.5تفریحات و جاذبه های آبشارهای دودن،آنتالیامعرفی و آشنایی با تفریحات و جاذبه های آبشارهای دودن،آنتالی در یک تور ارزان ترکیه . 

معرفی و آشنایی با تفریحات و جاذبه های آبشارهای دودن،آنتالی در یک تور ارزان ترکیه .

2 دیدگاه ها

  1. زهرا گفت:

    سلام . ممنون بابت مقاله هاتون هیچ چیز از ترکیه نیست که جا انداخته باشید.

  2. علی گفت:

    خیلی زیباس ممنون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی