صنایع دستی معروف تبریز

صنایع دستی معروف تبریز

تور تبریز

صنایع دستی تبریز

صنایع دستی معروف تبریز:

قلم‌ زنی:

قلم‌ زنی از جمله صنایع دستی و هنرهای منحصربفرد و مشهور شهر تبریز است. قلم زنی تبریز استادکاران ماهری دارد که در تمام ایران شهره هستند. آثار منقوش قلم زنی بسیار زیبا و ظریف هستند و با کنده کاری و طرح های زیبایی که روی ظروف فلزی مس، طلا، نقره، برنج حک می شوند نظر بیننده را جلب می کنند.

این صنعت دو سبک دارد: سبک اصفهانی و تبریزی. سبک تبریزی با حرکت و فشار مچ دست و سبک اصفهانی با چکش کاری های ظریف انجام می گیرد. به همین علت قلم ‌زنی سبک تبریز به برجستگی و عمق کمتر و سطح صافش و ظریف مشهور شده.

ارزش گذاری ظروف قلم زنی با جزئیات زیاد آن انجام می گیرد.به این صورت که هر قدر یک ظرف قلم زنی نقوش ظریف تر و بیشتری در داخل و خارج سطوح داشته باشند قیمت بیشتری خواهند داشت.

صنایع دستی معروف تبریزReviewed by Yegane on Jul 28Rating: 3.0صنایع دستی معروف تبریزاگر مایلید در تور تبریز جاذبه های تبریز را ببینید و ضمن تجربه تور ارزان تبریز صنایع دستی تبریز را هم بشناسید این مطلب را در اول تور دنبال کنید.

اگر مایلید در تور تبریز جاذبه های تبریز را ببینید و ضمن تجربه تور ارزان تبریز صنایع دستی تبریز را هم بشناسید این مطلب را در اول تور دنبال کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی