مقررات جشنواره فانوس های مای جو

مقررات جشنواره فانوس های مای جو

جشنواره فانوس های مای جو تایلند

تاریخچه و مقررات جشنواره فانوس های مای جو

تاریخچه و مقررات جشنواره فانوس های مای جو

تاریخچه جشنواره فانوس:

 پیشینه توجه و اهمیت به فانوس‌ها از دوره حکومت هان شرقی، سلسله‌‌ای که مکتب بودایی را به جامعه چین معرفی کرد، نشات گرفته است. بر اساس عهد‌نامه‌های بودایی، راهبان به دیدن ساریرا رفته و برای اینکه به بودا احترام بگذارند یک فانوس برایش روشن می کردند.

پس در حقیقت فرمانروایان این ماموریت و رسالت را داشتند که آیین بودیسم را اشاعه و رواج دهند، و برای اجرای این هدف فرمان می دادند که در معابد و قصرها فانوس هایی را به یاد بودا روشن کنند.

از سویی هم اهالی که در شهر زندگی می کردند به دستور فرمانروای خود موظف بودند که در این شب معین شده فانوسی را در سر در خانه خود روشن و آویزان کنند.

رفته رفته با مداومت در انجام این امر این روز به جشنوازه فانوس ها شهرت یافت.

قوانین و مقرراتی که باید هنگام حضور در جشن رعایت شوند:

همانگونه پیش تر در باب بودا و آیین بودائیسم گفته شد این رویداد یک مراسم مذهبی مرتبط با بوداست پس باید پیشاز ورود به معبد برای و این فضای روحانی پوششی مناسب به تن کنید، بهتر است لباستان کاملا بلند باشد. اکثر اهالی محلی برای حضور در جشنواره از پوشش هایی سفید و خنک که بیشتر در شمال تایلند رایج است استفاده می کنند.

کسی اجازه ندارد از خارج محل برپایی جشنواره فانوسی به داخل ببرد.

در هنگام برگزاری جشن احترام و سکوت معبد را حفظ کنید. مخصوصا وقتی راهبان به داخل محوطه مراسم می آیند یا مردم در حال دعا و مناجات هستند.

حتما پیش از حرکت وضعیت آب و هوا را کنترل کنید. چون ممکن است آفتاب باشد ولی به ناگاه بارانی سیل آسا غافلگیرتان کند.

 بوسیله بلندگو به زبان‌های انگلیسی، تایلندی، چینی و ژاپنی زمان روشن کردن فانوس‌ها و همین طور شروع رها سازی آن‌ها، به مردم اعلام می شود.

برای اینکه فانوس داشته باشید اصرار  و اجباری وجود ندارد می توانید تنها به تماشای این جشن بپردازید.

استعمال دخانیات و شرب خمر در این فضا ممنوع است.

می توانید همراه خود خوراکی ببرید، اگر چیزی برای خوردن نداشتید بیرون از محوطه دستفروشان در حال فروش غذا هستند.

بچه هایی که کمتر از 13 سال دارند نمی توانند به این جشنواره وارد شوند.

 هنگامی سرود ملی اجرا می شود گوشی خود را از حالت زنگ خارج کنید تا سکوت برهم نخورد.

بعد از اینکه مراسم تمام شود چون خروجی بسیار کوچک است جوابگو جمعیت نخواهد بود و در ضمن نور چندانی هم وجود ندارد پس قبل از ورود به مراسم همراه خود یک چراغ قوه هم ببرید.

تهیه فانوس در شهر مای‌جو:

کسانی که این جشن را سازماندهی می  کنند به گونه ای برنامه ریزی کرده‌اند که فانوس‌ها فقط در محوطه جشنواره در اختیار شرکت کنندگان قرار گیرند. البته این فانوس ها نسبت به سایر فانوس های  خارج از مراسم گران تر هستند و برای هر فانوس باید 3دلار بپردازید حدود 100 بات.

معبد لانا و سازمان برق تایلند این فانوس‌ها را طوری ساخته اند اگر سقوط کنند هیچگونه خطری نخواهند داشت و آتش سوزی رخ نخواهد داد.

سازمان دهندگان این مراسم می گویند که هزینه فروش فانوس ها همه در اختیار افراد نیازمند و فعالیت های نیکوکارانه قرار می گیرد.

حتما از داخل محوطه فانوس خریداری کنید چون به شما اجازه ورود با فانوس را نخواهند داد.

در یک تور ارزان تایلند ، میتوانید از جشنواره فانوس های مای جو دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی تایلند است .

مقررات جشنواره فانوس های مای جوReviewed by مهدی on Jun 27Rating: 3.0تاریخچه و مقررات جشنواره فانوس های مای جو از جاذبه های تایلند میتوانیم به جشنواره فانوس های مای جو اشاره کنیم . اگر اهل سفر هستید با یک تور ارزان تایلند، دیدنیهای تایلند را از دست ندهید.

از جاذبه های تایلند میتوانیم به جشنواره فانوس های مای جو اشاره کنیم . اگر اهل سفر هستید با یک تور ارزان تایلند، دیدنیهای تایلند را از دست ندهید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی