ده صبحانه معروف تایلند (قسمت اول)

ده صبحانه معروف تایلند (قسمت اول)

تور تایلند ، تور ارزان تایلند

ده صبحانه معروف تایلند قسمت اول

ده صبحانه معروف تایلند قسمت اول

در کشور تایلند خوراکی ها و غذاهای متنوع و زیادی بخصوص خوراک های محلی می توان یافت و امتحان کرد. تنوع غذایی این کشور به ما می فهماند که غذا در فرهنگ این مردمان جایگاه خاصی دارد. اما وعده صبحانه خود به تنهایی بخش بزرگی از رژیم غذایی مردم تایلند را به خود اختصاص می دهد. برای اینکه بتوانید در تایلند یک وعده صبحانه مفصل و نیروزا میل کنید تا بتوانید با انرژی بیشتری به سفر خود ادامه دهید باید بگوییم که خوراکی های متنوع و خوشمزه ای در انتظار شما هستند. تایلند، رستوران ها و دست فروش های خیابانی بسیاری دارد که انواع صبحانه های لذیذ را برایتان طبخ و سرو می کنند. در این بخش با ۱۰ صبحانه خوشمزه تایلندی آشنا خواهید شد.

گوشت های کبابی

در تایلند کباب های معروفی طبخ می شوند به اسم «مو پینگ» و «گای یانگ». نحوه آماده کردن این کباب بسیار راحت است و بسیار لذیذ و سیرکننده است. ممکن است برای ما غیرعادی باشد که در وعده صبحانه کباب بخوریم ولی در تایلند بسیار مرسوم است. بنابراین اگر مایل باشید می توانید این کباب های سیخی را از فروشنده های خیابانی تهیه و میل کنید.

 کباب های تایلندی بسیار متنوع هستند و انواع کوفته مرغ و ماهی هم در این گروه قرار می گیرند و برای صبحانه سرو می شوند. خیلی از تایلندی ها ترجیح می دهند کباب را با برنج و سالاد به عنوان صبحانه بخورند.

خانوم کروک:

این خوراکی بیشتر جنبه دسر یا اسنک دارد و به عنوان شیرینی سرو می شود. البته در تایلند در وعده صبحانه هم بسیار طرفدار دارد بنابراین چنانچه مایل باشید از این دسر کمی بچشید باید صبح زود به طرف دستفروشی های خیابانی بروید. دستفروش ها این خوراکی را داغ داغ و در مقدار زیاد طبخ و عرضه می کنند. ترکیب آرد برنج، شیر نارگیل و مواد متنوع دیگر همچون پیازچه، ذرت شیرین و … این دسر را بوجود می آورند.

دونات:

دونات تایلندی با دونات هایی که همه میشناسیم متفاوت است و در تایلند آن را به اسم  «پتونگ کو» می شناسند و اغلب مردم دوست دارند برای صبحانه این خوراکی را میل کنند. برای آماده کردن این خوراکی لذیذ، آرد گندم را با مخمر به صورت خمیری نرم درست می کنند و پس از ورز دادن خمیر، داخل روغن داغ سرخ می کنند. پتونگ کو سس مخصوص خود را دارد ولی گاهی با پودر قند هم سرو می شود. پیشنهاد می کنیم در سفرتان به تایلند حتما این صبحانه خوشمزه را امتحان کنید و متوجه فرق آن با سایر دونات ها شوید.

خائو توم:

خائو توم غذایی فوری که بیشتر در تایلند برای وعده صبحانه و یا عصرانه طبخ و سرو می شود. خائو توم نوعی سوپ محسوب می شود، غلیظ است و با برنج تهیه می شود. داخل این سوپ تکه های مرغ، گشنیز، علف لیمو و سایر ادویه ها استفاده می شود. برخلاف سایر غذاهای تند و تیز تایلند خائو توم فاقد فلفل است و برای افرادی که فلفل دوست ندارند غذای مطبوعی خواهد بود.

ده صبحانه معروف تایلند (قسمت اول)Reviewed by مهدی on Dec 8Rating: 3.5ده صبحانه معروف تایلند قسمت اولدر یک تور ارزان تایلند ، میتوانید از ده صبحانه معروف تایلند دیدن کنید که یکی از دیدنیهای تایلند است .

در یک تور ارزان تایلند ، میتوانید از ده صبحانه معروف تایلند دیدن کنید که یکی از دیدنیهای تایلند است .

1 دیدگاه

  1. tina گفت:

    گوشت های کبابی واقعا خیلی خوش مزه هست

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی