ساخت پناهگاه حقیقت تایلند

ساخت پناهگاه حقیقت تایلند

نمادگرایی در ساخت پناهگاه حقیقت تایلند

ساخت پناهگاه حقیقت تایلند

شرح تاثیر نمادگرایی در ساخت پناهگاه حقیقت تایلند:

 

هفت عنصر اساسی و سازنده به نظر بودایی ها و هندوها باعث می شوند که موجودات روی زمین وجود داشته باشند؛ این عناصر مهم عبارت اند از: بهشت، زمین، پدر، مادر، ماه، خورشید و سایر اجرام آسمانی به همین علت خیلی از پیکره ها و مجسمه هایی که در معبد حقیقت ساخته شده اند، نمادی از این 7 عنصر مهم و اساسی هستند. به جز این موارد، عوامل و اجرام دیگری هم در این ساختمان دیده می شوند که با اهمیت ترینشان را توضیح خواهیم داد:

☆جهان آرمانی: در هنگام بازدید از معبد مجسمه هایی را میبینید که بیانگر دِوا، اصطلاحی که در آیین هندوئیسم بسیار مورد استفاده قرار می گیرد است. دوا در واقع یکی از الهه های آیین هندوئیسم محسوب می شود، دِوا در هندوئیسم برای مذکر این خدا و دوی برای جنس مونث آن استفاده می شود. در داستان ها و اسطوره های بسیاری از سرزمین هند و آیین هندوئیسم و بودا نام و نشانی از دوا وجود دارد، و تمام آنها هم گفته می شود که جایگاه این خدایان در دنیایی آرمانی است.

☆زندگی انسان: بعضی از پیکره ها درمورد زندگی و عمر آدمیان و پستی بلندی های زندگی بشر و رشد و به کمال رسیدن آن صحبت می کنند. پیکره های متعددی را در این زمینه می توانید ببینید که شامل پیکره هایی از کهنسالان و خردسالان هستند.

☆ستاره ها:اجرام آسمانی و ستاره های زیبایی که در این معبد حکاکی شده اند و همچنین کبوترها همگی نشانی از صلح طلبی و محبت دوستی در آیین بودا دارد.

☆میتریا: بودای پنجم میتریا نام دارد که همانگونه که می دانید از مورد توجه ترین انسان ها در دین بودا بوده است. این پیکره باشکوه بربالای معبد حقیقت ساخته شده و نقش بوداسف را دارد. در آیین بودا، بوداسف کسی است که دیگران از خواب و رخوت دنیوی خارج می کند و آن ها را به سوی بیداری راهنمایی می کند.

☆جنگ: به نظر آیین بودا، اگر می خواهیم به دنیایی آرمانی برسیم و جنگ و بدی را پشت سر بگذاریم پس جنگیدن با نیروهای اهریمنی و پلیدی ها از لزوم رسیدن به اهداف است.  خیلی از مجسمه ها و پیکره های معبد از جنگ ها و درگیری های مختلف سخن می گویند.  جنگی که در بودا از آن صحبت می شود، جدال و نبرد با امیال نفسانی و دنیوی است. پیکره هایی که از مهاباراتا (1) و رامایانا (2) ساخته شده اند هم در  همین جهت و روش هستند. 

☆ماه و خورشید: در این معبد زیبا شما حجاری ها و حکاکی های فراوانی از ماه و خورشید را مشاهده خواهید کرد. این حکاکی ها نشان می دهند که عناصر ماه و خورشید از چه اهمیت و مقام ویژه ای در نزد هندوها و پیروان بودا برخوردار هستند. همانگونه که مشهود است این دو عنصر در حقیقت نمادی از افتخارات مختلف در زمینه های اجتماعی می باشند. اهمیت اجرام آسمانی تنها به ماه و خورشید محدود نمی شود و سایر اجرام نیز هریک اهمیت خاص خود را دارند، مثلا به عنوان  مثال مریخ سمبل شجاعت، مشتری عنصر طبیعت، ونوس نشان دهنده ثروت و زحل سمبلی از نارضایتی و ناراحتی و عذاب است. با دانستن مفهوم و معنای این نمادها، مطمئنا اطلاعات و دانستنی های زیادی را از مجسمه ها و حکاکی های این معبد بدست خواهید آورد.

ساخت پناهگاه حقیقت تایلندReviewed by اول تور on Feb 8Rating: 3.0ساخت پناهگاه حقیقت تایلندشرح تاثیر نمادگرایی در ساخت پناهگاه حقیقت تایلند و هفت عنصر اساسی و سازنده به نظر بودایی ها و هندوها . 

شرح تاثیر نمادگرایی در ساخت پناهگاه حقیقت تایلند و هفت عنصر اساسی و سازنده به نظر بودایی ها و هندوها .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی