جشنواره میمون ها تایلند – قسمت اول

جشنواره میمون ها تایلند – قسمت اول

جشنواره میمون ها تایلند

جشنواره میمون ها تایلند قسمت اول

جشنواره میمون ها تایلند قسمت اول

▪تاریخچه ستایش میمون ها در لوپبوری

پرستش و ستایش میمون ها در تاریخ تایلند به الهه ی هانومان میمون ( Hanuman ) که یکی از الهه های حیوانی در گذشته بوده و به ارتش و سربازان میمونش باز می گردد، که توانستند سیتا ، همسر پادشاه رام از چنگال شیطان نجات دهند. از آن هنگام به بعد اهالی کشور تایلند میمون ها را از فرزندان این الهه می دانند و همواره به این حیوانات پر جنب و جوش و جنگجو احترام می گذارند.

در حقیقت این جانور بازیگوش دیگر جزو اهالی این شهر محسوب می شود، این حیوان به راحتی در ساختمان ها رفت و آمد دارد و می توانند خیلی راحت از جاده و کوچه عبور کند. این حکمرانی میمونها به آنها جرئت داده که از فروشندگان دزدی کنند و خوراکی ها و لوازمشان را به سرقت ببرند که این مسئله باعث ناراحتی مردم می شود و میمون ها را به موجوداتی دزد و خرابکار تبدیل کرده است. اما همچنان مردم با تصور این که میمون ها شانس و خوش یمنی را به  همراه می آورند به آن ها کاری ندارند و در برابر آزار و اذیتشان واکنشی نشان نمی دهند. البته این باور مردم تایلند چندان بی معنی هم نیست و وجود این موجودات بازیگوش سبب شده که بازدیدکنندگان و گردشگران زیادی به این مکان جذب شوند و برای دیدن میمونها هزینه کنند و اینگونه اقتصاد و معیشت مردم منطقه را رونق می بخشند.

▪شروع جشنی برای این موجودات بازیگوش:

نواختن موسیقی و پایکوبی های میمون-انسانی در ۱۰ صبح شروع جشنواره را به تمامی اهالی شهر ندا می دهد و مردم و جوان ها با پوشش هایی همانند میمون و صورتک های میمونی به شادی و رقص می پردازند. هرساله پس از اینکه شهردار لوپبوری سخنرانیش به پایان می رسد، میمون ها به طرف پایین دعوت می شوند تا از خوردنی ها و میوه هایی که برایشان مهیا شده بخورند و دقیقا از این زمان مهمانی و جشن میمون ها آغاز می شود. چهار ضیافت در طول روز و در ساعت های ۱۰.۰۰ ، ۱۲.۰۰، ۱۴.۰۰ و ۱۶.۰۰ برای این جانوران بازیگوش و باهوش برپا می شود.

بعضی از میمون ها ممکن است در آغاز از کسانی که گرداگردشان جمع شده اند خجالت بکشند و یا حتی از آن ها دور می شوند اما رفتارشان خیلی خوب است و کم کم به شرایط و محیط عادت می کنند. میمون ها از دیدن این مقدار غذا و خوراکی های زیاد و رنگارنگ به وجد می آیند و تعجب می کنند چون در سایر روزهای سال برای کمترین غذایی برای خوردن باید خیلی تلاش کنند.

▪پایان جشن میمون ها

اگر می خواهید اوج هیجان این جشن را ببینید باید تا ساعات پایانی صبر کنید چون زمانیکه میمون ها سیر شوند شروع به رقص و می کنند و باقی غذاها و خوراکی ها را به سمت هم پرت می کنند و فضایی شلوغ و شاد را بوجود می آورند.

پس از بازی و خرابکاری به طرف درخت ها و ارتفاعات می روند و جشن خاتمه پیدا می کند.بعد از پایان جشن مردم مشغول به نظافت می شوند و مکان جشن را به حالت اول برمی گردانند.

 اگر اهل سفر هستید، تور تایلند را به شما پیشنهاد میکنیم . جشنواره میمون ها تایلند از دیدنیهایی است که در این سفر خواهید دید.

جشنواره میمون ها تایلند - قسمت اولReviewed by مهدی on Apr 12Rating: 3.0جشنواره میمون ها تایلند قسمت اولاز جاذبه های تایلند میتوانیم به جشنواره میمون ها تایلند قسمت اول اشاره کنیم . اگر اهل سفر هستید با یک تور ارزان تایلند، دیدنیهای تایلند را از دست ندهید.

از جاذبه های تایلند میتوانیم به جشنواره میمون ها تایلند قسمت اول اشاره کنیم . اگر اهل سفر هستید با یک تور ارزان تایلند، دیدنیهای تایلند را از دست ندهید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی