معرفی انواع جشنواره های فانوس در مای جو:

معرفی انواع جشنواره های فانوس در مای جو:

جشنواره های فانوس در مای جومعرفی انواع جشنواره های فانوس در مای جو

معرفی انواع جشنواره های فانوس در مای جو

معرفی انواع جشنواره های فانوس در مای جو

جشنواره رایگان فانوس مای‌جو:

اوایل فقط یک مراسم برگزار می شد که کاملا رایگان بود و بیشتر هم افراد بومی منطقه در آن شرکت داشتند. در چند سال‌ اخیر و بعد از زیاد شدن و استقبال بی نظیر گردشگران برای حضور در این جشنواره، سازمان‌دهندگان و مدیریت جشنواره فانوس ها مراسم دیگری هم به مراسم‌های خود افزود که باید برای حضور در آن بلیط تهیه کرد و هزینه ورودی پرداخت کرد. مراسم مخصوص اهالی خود شهر از صبح رویداد آغاز می شود و با اهدای هدایا و رها کردن فانوس ها به اتمام می رسد. در طول برگزاری این جشن و شروع رسمی و مذهبی این مراسم راهبان بودایی در سنین مختلف وارد می شوند و هدایا و لباس های سنتی را از مردم دریافت می کنند.

معمولا کسانی که می خواهند به مراسم رایگان برسند اغلب سختی های زیادی را متحمل می شوند چون تا چند ماهی پیش از رویداد این روز کاملا معین نیست. به همین خاطر هرکسی مایل به حضور در آن شلوغی نباید ولی بودن در این مراسم و دیدن انبوه فانوس های نورانی و پروازشان بسیار دیدنیست و تا مدت ها در خاطر خواهد ماند.

در هر صورت همه می توانند در این مراسم شرکت کنند. اما یادتان نرود که شرط حضور در این مراسم رعایت قوانین و حفظ احترام افراد بومی است.

جشنواره بلیت‌دار فانوس:

چنانچه شلوغی و هیاهو را دوست ندارید پس بهتر است روزی که هزینه دار است را برای حضور در مراسم انتخاب کنید. برای ورود به این جشنواره باید بلیط تهیه کنید که 100 دلار هزینه خواهد داشت. تعداد بلیت‌های این جشن خیلی محدود است و جشن هزینه دار به اندازه مراسم رایگان پرجمعیت نخواهد بود.

هدف اصلی در این برنامه تنها رها کردن فانوس است.

تصورات و اطلاعات نادرست از جشنواره فانوس:

اکثر مواقع در فضاهای مجازی و وبلاگ‌های توریستی از این جشنواره فانوس مای جو تحت عنوان جشنواره یی پنگ یا جشنوراه لوی کراتنگ یاد می‌شود.

در صورتی که  جشنواره یی پنگ و لوی گراتنگ مراسم های کاملا جداگانه‌ای هستند که در طی آن‌ها آیین های بیشتری انجام می شود و در تاریخ‌های دیگری صورت می گیرند. هماهنگی‌های لازم جشنواره یی پنگ بیشتر مواقع توسط سازمان گردشگری تایلند و یا با صدور مجوز شهرداری چیانگ مای  صورت می‌گیرد؛ ولی برپایی جشنواره فانوس مای جو به عهده بنیاد خصوصی بودایی DSF است.

تاریخ برگزاری جشنواره فانوس رایگان:

 تاریخ برگزاری رویداد رایگان جشنواره فانوس بسته به میزبان آن متفاوت است. ولی اغلب در ماه نوامبر و بعضصی اوقات هم در اکتبر برپا می‌شود. در سال ۲۰۱۵ و همچنین در سال 2016 این رویداد رایگان برگزار نشد.

رویداد هزینه‌دار:

برای حضور در این رویداد در شنبه‌ یک یا دو هفته قبل که مراسم لوی کراتنگ برگزار می‌شود و بلیط ها فروخته می شوند. در این سالهای ‌اخیر این مراسم در نخستین شنبه بعد از جشنواره یی پنگ و لوی کراتنگ برپا شده است.

 تاریخ این مراسم، فقط در یک یا دو ماه پیش از برگزاری مراسم رسانه‌ای می‌شود. مراجعه به وبسایت در این مدت بهترین کار است.

در یک تور ارزان تایلند ، میتوانید از جشنواره های فانوس در مای جو دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی تایلند است .

معرفی انواع جشنواره های فانوس در مای جو:Reviewed by مهدی on Jul 20Rating: 3.0معرفی انواع جشنواره های فانوس در مای جو اگر اهل سفر هستید، تور تایلند را به شما پیشنهاد میکنیم . معرفی انواع جشنواره های فانوس در مای جو از دیدنیهایی است که در این سفر خواهید دید.

اگر اهل سفر هستید، تور تایلند را به شما پیشنهاد میکنیم . معرفی انواع جشنواره های فانوس در مای جو از دیدنیهایی است که در این سفر خواهید دید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی