تالاب میانکاله،بهشت پرنده نگری ایران

تالاب میانکاله،بهشت پرنده نگری ایران

دیدنی های تالاب میانکاله

تور تالاب میانکاله

تالاب میانکاله،بهشت پرنده نگری ایران:

          همانطور که می دانید ایران جزو سرزمینهای گرم و خشک زمین محسوب می شود و به همین علت هر سال جمعیت زیادی از پرندگان برای اینکه از سرمای زمستان مناطق شمالی فرار کنند، به این سرزمین  می کنند. یکی از مناطق که پرندگان برای مهاجرت و سکونت در ایام سرد سال به آن سفر می کنند، تالاب ها، سواحل و دریاچه های متفاوتی است که در کشور ما وجود دارند. یکی از بااهمیت ترین و معروف ترین پهنه های آبی که هرسال تعداد زیادی پرنده را پذیراست، تالاب میانکاله در استان مازندران می باشد؛ این تالاب بین المللی است و در یکی از 12 ذخیره گاه زیست کره (پاورقی) ایران جای گرفته است. از تالاب میانکاله به عنوان بهشت پرنده نگری ایران یاد می شود.

          چنانچه علاقمندید که درباره ذخیره گاه زیست کره میانکاله اطلاعات بیشتری کسب کنید در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بیشتر میانکاله را بشناسید.  تالاب میانکاله قسمتی از پناهگاه حیات وحش میانکاله بشمار می رود. زیستگاهی بسیار بااهمیت و ارزشمند برای حیات و رشد پرندگان آبی و خشکی. دربین انواع و اقسام متفاوت گونه های پرندگان که در منطقه میانکاله زندگی می کنند می توان به گستره بزرگی از پرنده های آبزی که مدام در حال مهاجرت هستند همچون فلامینگو، پلیکان خاکستری، انواع قوها، اردک ها، غازها و بعضی گونه های پرنده شکاری همچون سنقر تالابی و عقاب دریایی دم سفید و پرندگان خشک زی مثل قرقاول خزری، دراج و زنبور خوار یاد کرد. علاوه بر این که این تالاب محل زندگی پرندگان زیادیست، زیست بومی برای زاد و ولد و پرورش آبزیان متفاوت همچون کپور، کفال، سفید، سوف، ماهیان خاویاری و ... هم می باشد و به این خاطر در حفظ اکوسیستم دریای خزر و امرار معاش مردم این منطقه نقش بسزایی دارد.

تور تالاب میانکاله مازندران از جمله تور داخلی جذاب و دیدنی ایران است.

موقعیت جغرافیایی: میانکاله و تالاب آن داخل شبه جزیره ای دقیقا به نام میانکاله واقع شده است. در حقیقت میانکاله شبه جزیره ای بسیار باریک است که از خطه شمال به دریای خزر، از سمت جنوب به خلیج گرگان، از سمت غرب به تالاب زاغمرز و از شرق به جزیره آشوراده می رسد، درضمن این تالاب با تنگه باریکی به طول کمتر از یک کیلومتر به بندر ترکمن دسترسی دارد.

دقت کنید که فقط در صورت داشتن مجوز اداره سازمان حفاظت محیط زیست بهشهر، این اجازه به شما داده خواهد شد که از نزدیک تالاب میانکاله را ببینید. خوب است قبل از سفر این مجوز را بگیرید. اگر مجوز دریافت نکنید تحت هیچ شرایطی نمی توانید وارد محوطه تالاب شوید.

پاورقی:

ذخیره گاه های زیست کره، در واقع به مناطق حفاظت شده طبیعی-زیستی بین المللی گفته می شود. مشخص کردن این ذخیره گاه ها یکی از پروژه های در اولویت حفاظتی یونسکوست. این برنامه فعالیت های انسانی، تحقیقاتی، حفاظت از محیط طبیعی و گاهی گردشگری را در برمی گیرد. معلوم کردن این ذخیره گاه های زیست کره ای برای پیشگیری از تحولات و دگرگونی های برگشت ناپذیر و بهره برداری ناپایدار از منابع طبیعی در عین احتیاج به بهره برداری از طبیعت بوجود آمده و یکی از تقسیم بندی های مهم حفاظتی دنیا محسوب می شود.

تالاب میانکاله،بهشت پرنده نگری ایرانReviewed by تور ارزان داخلی on Nov 17Rating: 3.0تالاب میانکاله،بهشت پرنده نگری ایران تالاب میانکاله،پرنده های تالاب میانکاله،تور تالاب میانکاله

یکی از با اهمیت ترین و معروف ترین پهنه های آبی که هرسال تعداد زیادی پرنده را پذیراست، تالاب میانکاله در استان مازندران می باشد؛ این تالاب بین المللی است.

3 دیدگاه ها

  1. مهدی گفت:

    تالاب میانکاله یک تالاب بسیار زیبایی هست

  2. محمد علی گفت:

    این تالاب واقعا بهشت پرنده نگری هستش

  3. علی گفت:

    مرسی بابت مقاله خوبتون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی