گونه های جانوری تالاب میانکاله (2)

گونه های جانوری تالاب میانکاله (2)

گونه پرندگان تالاب میانکاله

گونه های جانوری تالاب میانکاله (2)

گونه های جانوری تالاب میانکاله (2)

حواصیل خاکستری: حواصیل خاکستری پرنده ای که در راسته لک لک سانان جای گرفته. بدن این پرنده بین 90 تا 100 سانتی متر ارتفاع دارد. پرهایش در بخش بالایی بدن خاکستری و در بخش پایین تنه سفید رنگ است. در زمان شکار تقریبا ساکن و به حالت استتار است، خیلی آهسته طعمه اش را تعقیب می کند و بعد بطور ناگهانی شکارش می کند. تغذیه این پرنده معمولا از ماهی، قورباغه، حشرات، پستانداران کوچک، خزندگان، جوجه ها و ... تامین می شود.پ
کفچه نوک: گروهی از پرندگان که در راسته لک لک ها جای می گیرند. منقار بزرگ، صاف و کفگیر مانند دارند. کفچه نوک معمولا در آب های کم عمق غذای خود را پیدا می کند. این پرنده نسبت به جثه اش باید غذای بیشتری بخورد پس کمتر استراحت و بیشتر شکار می کند. برای پیدا کردن غذا منقارش را به صورت نیمه باز در آب فرو می برد و راه می رود تا طعمه وارد دهانش شود. هنگامی که به طعمه می رسد در یک حرکت سریع نوکش را می بندد و پرواز می کند.
قرقاول خزری: گونه ای از راسته ماکیان است، اگر دقت کنید شباهت بسیار زیادی به خروس، مرغ و بوقلمون دارد. اندازه آن تقریبا با مرغ و خروس در یک رده است، پرهای بلند  زیبای دارد، این پرها گاهی تا یک و نیم متر طول دارد و همین باعث می شود درشت جثه نشان دهد. چون وزن زیادی دارد نمی تواند پرواز کند، هنگامی که احساس خطر کند  در داخل بوته زارها مخفی می شود. 

تور گردشگری میانکاله

دراج: این پرنده بومی تالاب میانکاله است. دراج از راسته کبکیان محسوب می شود و به همین علت نیز خیلی شبیه به کبک است. جنس نر این پرنده سیاه رنگ  است و به همین خاطر با نام کبک سیاه آن را معرفی می کنند. این پرنده بومی ایران حدود 31 سانتی متر طول دارد و معمولا علفزارهای ناهموار با بوته ها و خاربن های انبوه را برای زندگی و آشیانه سازی انتخاب می کند.
چوب پا: چوب پا پرنده ای 37 سانتی متری است. پاهایی بلند و قرمز رنگ، بدنی سیاه، و گردن و دمی سفید دارد و با همین خصوصیات شناخته می شود. پشت گردن، سر، و نوک چوب پا سیاه رنگ است و این مسیله سبب می شود سفیدی پیشانی اش بیشتر دیده شود. چوب پا نواحی کم عمق را برای زندگی انتخاب می کند و اغلب  علف های انبوه و زمین های گلی را برای آشیانه سازی بر می گزیند. 
دیگر پرنده ها: سایر گونه هایی که امکان دارد در هنگام گردش در میانکاله ببینید گونه هایی همچون اردک تاجدار، مرگوس بزرگ، سنقر تالابی، باکلان کوچک، زنبور خوار، سنقر خاکستری، دلیجه، سنگ چشم، بحری، طاووسک، غاز پازرد، گیلانشاه، قار، اردک سرسفید، پرلا، کاکایی، پرستوی دریایی، عروس غاز، پیغوی کوچک و چرخ‌ریسک دم‌دراز می باشند. 

گونه های جانوری تالاب میانکاله (2)Reviewed by تور ارزان داخلی on Nov 18Rating: 3.0گونه های جانوری تالاب میانکاله (2)تالاب میانکاله دارای انواع گونه های جانوری است که موجب جذب گردشگران بسیار زیادی به این منطقه در مازندران شده است. در این مقاله گونه های جانوری تالاب میانکاله را معرفی می کنیم.

تالاب میانکاله دارای انواع گونه های جانوری است که موجب جذب گردشگران بسیار زیادی به این منطقه در مازندران شده است.

3 دیدگاه ها

  1. ممد گفت:

    دراج واقعا پرنده زیبایی هستش

  2. امین گفت:

    چه گونه های زیبا و کم یابی

  3. مریم گلی گفت:

    گونه های جانوری خیلی زیادی داره 🙂

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی