غذاهای اصیل ریودوژانیرو (قسمت 3)

غذاهای اصیل ریودوژانیرو (قسمت 3)

غذاهای ریودوژانیرو

غذاهای اصیل ریودوژانیرو:

(قسمت 3)

اگر مایل باشید یک تور ارزان و بخصوص تور برزیل را تجربه کنید ما در اول تور پیشنهادهای خوبی برای تور خارجی شما داریم.یکی از اهداف هر سفری شناخت آداب رسوم و فرهنگ آن سرزمین است. شناخت نوع غذاها و آداب غذا خوردن نیز بخشی از فرهنگ آن سرزمین را شکل می دهد. در ادامه با برخی از معروف ترین غذاهای محلی ریودوژانیرو آشنا خواهید شد:

نان و پنیر:

شاید تصور کنید این خوراکی ساده در تمام کشورها وجود دارد اما نان و پنیر برزیلی ها کاملا خوراکی متفاوت است و با نان پنیر خودمان فرق دارد. با یکبار خوردن این خوراکی علاقمند آن خواهید شد و دوست دارید بارها این نان و پنیر خوشمزه را امتحان کنید، این خوراکی خوشمزه هم به عنوان میان وعده و هم غذای اصلی طرفداران زیادی دارد. نانی گرد که با پنیر پر می شود و به هر سوپرمارکت، نانوایی و شیرینی فروشی برزیل وارد شوید می توانید این نان و پنیر خوشمزه را تهیه کنید. هم بصورت کیلویی و هم بصورت تکی بفروش می رسند.

کیبی:

کیبی نوعی خوراک گوشتی است و اصالت آن به کشورهای عربی خاورمیانه بخصوص لبنان برمی گردد، کیبی بوسیله مهاجران لبنانی به برزیل وارد شده. کیبی انقدر خوشمزه و پرطرفدار است که در اغلب نانوایی ها و مغازه های برزیل به فروش می رسد.

برای تهیه کیبی گوشت چرخ شده را با بعضی مواد محلی خاص برزیل مخلوط می کنند، سپس گلوله هایی از این مواد درست می کنند و نوک آن را بصورت نوک تیز شکل می دهند و بعد سرخ می کنند. هنگام سرو چند سس متفاوت کنار را قرار می دهند.

توپ ماهی:

خوراکی لذیذ تهیه شده از ماهی های چرخ شده که با مواد محلی مزه دار می شود. سپس مواد را بصورت توپک های یک اندازه گرد و سرخ می کنند. خوراکی دریایی بسیار ترد و خوشمزه که با خامه و یا پرتقال سرو می شود. بومیان برای تهیه این غذا از نوعی ماهی خاص و گران قیمت استفاده می کنند. اگر مایل باشید خودتان آن را تهیه کنید به صورت آماده و بسته بندی شده در فروشگاه های ریو هم به فروش می رسد که می توانید تهیه کنید.

این غذا هم اصالتا به کشور پرتقال تعلق دارد و  به مرور زمان با ورود مهاجران وارد ریو و برزیل شده است.

خوراک فیجودا:

فیجودا غذایی بسیار معروف برزیلیایی، که با لوبیای خورشتی، گوشت خوک یا گاو ، سیب زمینی های خرد شده ، کلم پیچ تازه و خرد شده و نوعی آرد تهیه می شود. هنگام سرو در کنار آن نان تست و تکه های پرتقال قرار می دهند که به هضم غذا بسیار کمک می کند.

در گذشته این خوراک مخصوص برده ها و نوکرها بود ولی امروزه یک از پرطرفدارترین خوراک های برزیلی محسوب می شود، اگر به ریو سفر می کنید می توانید به راحتی در هر رستورانی این غذا را سفارش دهید. ولی بهترین رستورانی که فیجودا را طبخ و سرو می کند رستوران کازادا فیجودا ( Casa da Feijoada ) است ، رستورانی سنتی که اغلب غذاهای اصیل برزیل را در منوی خود دارد.

 آدرس کازادا فیجودا : برزیل، ریودوژانیرو، اپانما، کازادا فیجودا.

غذاهای اصیل ریودوژانیرو (قسمت 3)Reviewed by Yegane on May 16Rating: 3.0غذاهای اصیل ریودوژانیرو قسمت سوماگر مایل باشید یک تور ارزان و بخصوص تور برزیل را تجربه کنید ما در اول تور پیشنهادهای خوبی برای تور خارجی شما داریم.یکی از اهداف هر سفری شناخت آداب رسوم و فرهنگ آن سرزمین است. شناخت نوع غذاها و آداب غذا خوردن نیز بخشی از فرهنگ آن سرزمین را شکل می دهد. در ادامه با برخی از معروف ترین غذاهای محلی ریودوژانیرو آشنا خواهید شد.

اگر مایل باشید یک تور ارزان و بخصوص تور برزیل را تجربه کنید ما در اول تور پیشنهادهای خوبی برای تور خارجی شما داریم.یکی از اهداف هر سفری شناخت آداب رسوم و فرهنگ آن سرزمین است. شناخت نوع غذاها و آداب غذا خوردن نیز بخشی از فرهنگ آن سرزمین را شکل می دهد. در ادامه با برخی از معروف ترین غذاهای محلی ریودوژانیرو آشنا خواهید شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی