جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو

جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو

جاهای دیدنی ریودوژانیرو

جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو

جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو

   از جاذبه های گردشگری شهر ریودوژانیرو "پارک جنگلی تیجوکا" است که مورد توجه عاشقان طبیعت است و دارای آبشارهای زیبا و گونه های مختلف حیوانی است. اوج لذت و هیجان در این پارک وجود کوه "کوروکووادو" می باشد که علاقه مندان به کوه نوردی می توانند از آن لذت ببرند. از ویژگی های مهم کوهستان "کوروکووادو" در شهر ریودوژانیرو تندیس باشکوه و بسیار زیبای "مسیح ناجی" یا "Christ the Redeemer" می باشد که آن را در فهرست عجایب جدید هفتگانه دنیا قرار داده است. مجسمه "مسیح ناجی " در شهر "ریو" به گویش برزیلی "Cristo Redentor" نام داشته و می توان آن را از جاذبه های اصلی و مهم این شهر شمارد. ساخت مجسمه مسیح از سال 1925 شروع و حدود 7 سال ادامه پیدا کرد و در سال 1932 میلادی ساخت آن به اتمام رسید. طراحی مجسمه مسیح ناجی، توسط "هیتو داسیلوا کاستا"(Heitor de Silva Costa) مهندس مشهور برزیلی انجام شد و "پاول لاندوفسکی" مجسمه ساز مشهور فرانسوی مراحل ساخت و اجرای آن را بر عهده گرفت. از ویژگی های ظاهری این مجسمه کم نظیر ، دستان باز و حالت ایستاده آن می باشد که گویی شهر و ساکنان آن را در آغوش خود گرفته است. نکته  جالب و حیرت انگیزی که در مورد مجسمه ی مسیح می توان به آن اشاره کرد، وجود یک دریچه در شانه سمت راست مسیح است و زمانی که گردشگران خود را به بالای آن می رسانند و این منظره ی منحصر به فرد را مشاهده می نمایند، احساسشان را از دیدن آن، تماشای جهان از دیدگاه خداوند بیان کرده اند.
   از دیگر جاذبه های چشم نواز شهر ریودوژانیرو "پارک جنگلی تیجوکا"(Tijuca) است که در زبان Tupi به معنای راه سختی می باشد که به دریا می رسد. در قرن هفدهم و هجدهم میلادی پارک تیجوکا عمدتا با کشت قهوه اشغال شده بود اما رفته رفته در اثر کمبود آب و سایر مشکلات زیست محیطی که برای آن ایجاد شد در سال 1861 تحت ابتکار شخصی به نام "دومپدرو دوم"(Dom Pedro II) جنگل زدایی آغاز و در سال 1961 پارک ملی تیجوکا به طور رسمی افتتاح گردید. پارک در منطقه ای با وسعت 3200 هکتار ، اولین پروژه بزرگ جنگلداری در جهان محسوب می گردد. منطقه تیجوکا دارای تعدادی جاذبه تاریخی بوده و برای گردشگران و علاقه مندان به تاریخ ممکن است جذابیت بیشتری داشته باشد. 

جاذبه های گردشگری ریودوژانیروReviewed by اول تور on Feb 4Rating: 3.0جاذبه های گردشگری ریودوژانیروشهر ریودوژانیرو یکی از زیباترین، قدیمی ترین و تاریخی ترین شهرهای کشور برزیل است که دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است. در این مقاله جاذبه های این شهر را به شما معرفی می کنیم.

شهر ریودوژانیرو یکی از زیباترین، قدیمی ترین و تاریخی ترین شهرهای کشور برزیل است که دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی