سفر به باکو (قسمت 1)

سفر به باکو (قسمت 1)

تور باکو

سفر به باکو

سفر به باکو:

(قسمت 1)

باکو:

پایتخت کشور آذربایجان باکوست. باکو بزرگترین شهر آذربایجان نیز بشمار می رود. این شهر قدیمی رخدادهای تاریخی زیادی را پشت سر گذاشته. آثار تاریخی باکو و فرهنگ و سبک زندگی مردم آن نیز نشات گرفته از همین فراز و فرودهای تاریخی است. جالب است بدانید مردمان این سرزمین فرهنگشان بسیار به فرهنگ و سبک زندگی ما ایرانی ها نزدیک است و به همین علت آن ها همیشه نسبت به گردشگران ایرانی صمیمیت بیشتری از خود نشان می دهند. این شهر را خواهرخوانده ی تبریز نیز معرفی می کنند. آب و هوایش نیز بسیار به شهرهای شمال غربی ایران شباهت دارد: تابستان هایش گرم و شرجی و زمستان هاییش پر باران. اگر قصد سفر به آن را دارید بهترین فصل بهار خواهد بود. در این فصل باکو را سرسبز و با هوایی خنک و دلپذیر خواهید دید. نسیم خنکی در این فصل در باکو جریان دارد از سمت دریای کاسپین می آید.

برای سفر به این شهر علاوه بر هواپیما می توانید از راه های زمینی هم استفاده کنید.

فرودگاه باکو، حدود ٢٥ کیلومتر با پارک صمد ورگن مرکز شهر فاصله دارد.

برای پیمودن این مسیر با اتوبوس و مینی بوس یک ساعت زمان لازم است. البته با تاکسی یا مترو زودتر به مقصد خواهید رسید. کرایه ی تاکسی در باکو چندان زیاد نخواهد بود اما چنانچه نگرانِ افزایش مخارج هستید، توصیه می کنیم که نقشه ی مترو و اتوبوس ها را تهیه کنید. گردش با اتوبوس در شهرهایی که تاکنون به آن ها سفر نکرده اید، این امتیاز را دارد که با کوچه ها و خیابان هایش بیشتر آشنا خواهید شد.

البته علاوه بر گزینه های یاد شده شما می توانید از تاکسی تلفنی نیز برای گردش در شهر استفاده کنید. اما اگر اهل پیاده روی و گردش پیاده باشید، توصیه می کنیم از فضاهای قدیمی شهر، میدان فانتین و بلوار اطرافش دیدن کنید. اگر فرصت داشته باشید می توانید در یک روز تمام منطقه قدیمی شهر را ببینید. جالب است بدانید که بافت قدیمی شهر باکو در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و کاخ شروان شاه و برج دختر در آن جای دارند. اطراف قصر شروان، میدان فانتین و خیابان نظامی چندین مغازه وجود دارد که صنایع دستی آذربایجانی عرضه می کنند.

رستوران های معروفی در این مناطق فعالیت دارند که در فصل های شلوغ توریستی، مشتری زیادی دارند و اگر بخواهید واردشان شوید لازم است کمی صبر کنید. تجربه غذاهای آذربایجانی دیگر جذابیت سفر به این کشور خواهد بود؛ با هر قصدی که به این شهر بروید، کباب و کوفته های خوشمزه اش را باید امتحان کنید. رستوران های باکو در زمستان انواع آش را طبخ می کنند که معروف ترینشان آش ماست می باشد.

چنانچه خیلی فرصت ندارید برای گردش در باکو بهتر است که پارک مفاخر را حتما ببینید. پارک مفاخر، سرسبزی و وسعت زیادی دارد و آرامگاه خیلی از هنرمندان و شخصیت های مشهور آذربایجان است. رشید بهبوداوف، خواننده بنام اپرا که به چندین زبان تسلط دارد؛ حیدرعلی اوف، رئیس جمهور محبوب آذربایجانی ها و شوکت علی اکبر دیگر خواننده های آذری هستند که آرامگاهی به همراه مجسمه سنگ یشان در این پارک زیبا جای گرفته است...

سفر به باکو (قسمت 1)Reviewed by Yeganeh on Jul 4Rating: 3.0سفر به باکو قسمت اولاگر مایلید در تور آذربایجان و تور باکو از جاذبه های باکو دیدن کنید، اول تور راهنمایی تان می کند تا تور ارزان باکو را تجربه کنید.

اگر مایلید در تور آذربایجان و تور باکو از جاذبه های باکو دیدن کنید، اول تور راهنمایی تان می کند تا تور ارزان باکو را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی