راهنمای حمل و نقل باکو

راهنمای حمل و نقل باکو

تور باکو

حمل و نقل باکو

راهنمای حمل و نقل باکو:

حمل و نقل:

تاکسی:

اگر نخستین بار است که به آذربایجان می روید و چیزی از زبان آذری نمی دانید، بنابراین بهتر است از تاکسی استفاده کنید. یا بهتر است بگوییم باید وگرنه سفر مشکلی خواهید داشت. توجه کنید که تاکسی های باکو امکان تاکسی متر ندارند و بعد زا رسیدن به مقصد نیز به مسافر فاکتور نمی دهند. تاکسی های باکو را با رنگ زرد و آرم تاکسی و یا رنگ سفید و علامت آبی بشناسید. پیشنهاد  می کنیم تاکسی سفیدها که تمیزترند را انتخاب کنید. راننده ها در حد نام مراکز تجاری و مراکزی مثل سفارتخانه ها می توانند انگلیسی متوجه شوند.

اگر در مناطق اصلی و مرکزی شهر تردد داشتید و تاکسی سمت بالای تپه و مرکز شهر حرکت نکرد کرایه شما در حدود ٥٠٠٠ تومان خواهد شد، در صورت ترافیک کمی افزایش خواهد یافت. برای حومه ی شهر کرایه ی تاکسی تا ٣٠٠٠٠ تومان هم افزایش خواهد داشت. بنابراین پیشنهاد می کنیم پیش از سوار شدن با راننده به توافق برسید، لازم است بداندی که برای چانه زدن با راننده باید روسی یا آذری بلد باشید وگرنه تلاش بیهوده خواهد بود. برای دادن انعام نیز الزامی وجود ندارد.

مترو:

ارزان ترین راه عبور و مرور در باکو برای مسافران مترو خواهد بود. چراکه با استفاده از مترو و تنها پرداختن دویست تومان، می توانید از خیلی از خیابان های اصلی و مهم شهر بگذرید که مسلما تمام آنها ایستگاه مترو دارند. برای استفاده از مترو باید کارت شارژی تهیه کنید که حدود ٢٧٠٠ تومان اعتبار دارد. چنانچه به زبان آذری و یا روسی تسلط داشته باشید شارژ کردن کارت سخت نخواهد بود، البته کارمندان مترو در این مورد به شما کمک می کنند.

یادتان باشد اصلا در مترو عکاسی نکنید. در صورت مشاهده شما توسط مامورین در حین عکاسی دستگیر می شوید.

كرايه خودرو:

اگر بخواهید می توانید انواع ماشين و خودروهای شاسی بلند را از آژانس های مسافرتی كرايه كنيد. هرتز یکی از اين آژانس هاست. آژانس هرتز در هتل حيات واقع شده است و هزينه ی كرايه خودروهای آن از ١٠٠٫٠٠٠ تومان به بالا افزایش می یابد. البته شما می توانید یک راننده هم اجاره کنید، در اینصورت به مبلغ فوق حدودًا ١٠٫٠٠٠ تومان بابت هر روز افزوده می شود.

برای كرايه ی خودرو لازم است مبلغ ٤٠٠٫٠٠٠ تومان برای وديعه پيش آژانس بپردازید. هیچکس در این آژانس ها، به انگليسی تسلط ندارد. برای رانندگی در جاده های آذربايجان حتما نیاز به گواهينامه ی بين المللی دارید.

می توانيد ماشين های ارزان تری هم اجاره کنید. آيار آژانس دیگری است که ماشين های را ارزا نتری کرایه می دهد. قیمت های آن از ٥٠٫٠٠٠ تومان به بالا افزایش می یابد.

آب و هوا:

زمستان های باکو سرمای زیادی دارد ولی تصور نکنید چون باکو زمستانی سخت دارد تابستانش هم خنک دلپذیر و خنک است. تابستان های این شهر بسیار گرم است.

در کل آذربایجان را اگر به قصد لذت بردن از آب و هوا انتخاب می کنید باید بگوییم که خیلی گزینه خوبی نخواهد بود. ولی فصل بهار و برگزاری نوروز در آذربایجان و شادی در جریان مردم این فصل را برای سفر به آذربایجان مناسب کرده.

راهنمای حمل و نقل باکوReviewed by Yeganeh on May 16Rating: 3.0راهنمای حمل و نقل باکواگر مایلید در تور آذربایجان و تور باکو از جاذبه های باکو دیدن کنید، اول تور راهنمایی تان می کند تا تور ارزان باکو را تجربه کنید.

اگر مایلید در تور آذربایجان و تور باکو از جاذبه های باکو دیدن کنید، اول تور راهنمایی تان می کند تا تور ارزان باکو را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی