جاذبه های معروف باکو (قسمت 1)

جاذبه های معروف باکو (قسمت 1)

تور باکو

جاذبه های باکو

جاذبه های معروف باکو:

(قسمت 1)

جاذبه های تفریحی و گردشگری باکو:

برج مايدن:

ساختمانی که به صورت مخروطی و از سنگ ساخته شده است. برج مایدن ٢٩ متر ارتفاع دارد و یکی از المان های عالی برای نشان دادن معماری آذربايجان محسوب می شود. درباره این موضوع که چه زمانی این ساختمان ساخته شده است نظرهای بسیاری مطرح است، ولی ظواهر و نمای کلی این برج آثاری از معماری قرن ١٢ را به بیننده نشان می دهد. در زبان آذری به این برج تاریخی و کهن گيز قلعسی گفته می شود. در زبان فارسی نیز معادل آن قلعه دختر می شود. جالب است بدانید که درمورد این سازه قدیمی داستان های بسیار نقل می شود، که به یکی از این داستان های معروف اشاره می کنیم.

این داستان زندگی حكمران ثروتمندی را تعریف می کند كه به عشق دختر خود گرفتار بود و از او درخواست ازدواج می کند. دختر پادشاه هم ترس از گناه داشت و هم نگران سرپیچی از پدر. دختر به پادشاه پيشنهاد می دهد که برجی بسازد و در این مدت دختر تمام جوانب را بسنجد و تصميم نهایی خود را اعلام کند. هنگامی که ساخت برج به پایان رسید، دختر خود را از فراز آن به پایین پرت کرد و جان داد، بنابراین پایانی تلخ و غم انگیز رقم خورد.

درون قلعه دختر با نقاشی های قديمی زیبا شده، و مغازه ای هم در آن سوغات آذربایجان را عرضه می کند. اگر به پشت بام این برج بروید از روی آن به راحتی می توانید محله های قديمی باكو را ببینید.

قصر شيروان شاه:

اين قصر دیدنی و زیبا محل زندگی یکی از حکمرانان آذربایجان بود. این ساختمان را از ماسه و سنگ ساخته اند. زمان ساخت این قصر باشکوه را قرن پانزدهم تخمین می زنند.

قصر شیروان شاه یک بار در سال ٢٠٠٣ بازسازی شد. درِ غربی این قصر از سنگ ساخته شده و با حکاکی های ماهرانه تزیین شده. پله های این قصر از طرف حياط تشريفاتی به آب انباری بزرگ و هشت ضلعی می رسد. در مجاورت اين محل، خرابه های مسجد کیقباد واقع شده اند.

موزه فرش:

پیش تر به این مجموعه موزه ی لنين می گفتند، ولی هم اکنون به موزه ی فرش تغییر نام داده. این مجموعه پر از فرش های زیبا و قدیمی است و تاريخچه ی فرش آذربايجان را نشان می دهد.

در موزه فرش باکو هزار قاليچه دست بافت و كمياب و نفیس آذری، ايرانی

و داغستانی در معرض دید عموم قرار گرفته اند. اگر ٤٠٠٠ تومان اضافه بپردازید، يک راهنما در اختیارتان قرار می گیرد که درمورد طرح، سمبل های استفاده شده و تاريخچه ی فرش ها توضيحاتی به شما خواهند داد.

موزه هنر دولتی:

این موزه دو عمارت مجلل را در بر میگیرد. ساختمان اصلی آن، آثار هنری مربوط به قرن نوزده آذربایجان و روسیه همچون نقاشی و مجسمه و... را نگهداری می کند و ساختمان کوچک تر، آثار هنر مدرن مجسمه سازی، نقاشی آذربایجان را در خود دارد.

مسجد تَزَ پير:

مسجد تزَپیر را در سال های ١٩٠٣ و ١٩١٤ ساخته اند. این مکان در سال ٢٠٠٧ مورد مرمت واقع شده است و روكشی از طلا نیز طی این بازسازی به مناره هایش اضافه شده. این مسجد با سبک اسلامی ساخته شده.

مسجد امام حسين:

مسجدی تازه تاسیس که معماری آن تلفیق معماری شمال آفريقا و هنر مدرن آذربايجان می باشد.

جاذبه های معروف باکو (قسمت 1)Reviewed by Yeganeh on May 16Rating: 3.0جاذبه های معروف باکو قسمت اولاگر مایلید در تور آذربایجان و تور باکو از جاذبه های باکو دیدن کنید، اول تور راهنمایی تان می کند تا تور ارزان باکو را تجربه کنید.

اگر مایلید در تور آذربایجان و تور باکو از جاذبه های باکو دیدن کنید، اول تور راهنمایی تان می کند تا تور ارزان باکو را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی