تاریخچه کلیسای جامع فلورانس (قسمت 1)

تاریخچه کلیسای جامع فلورانس (قسمت 1)

تور ایتالیا

کلیسای جامع فلورانس

تاریخچه کلیسای جامع فلورانس:

(قسمت 1)

حتما دیدن از نزدیک بنای کلیسای جامع فلورانس بسیار با گفته ها و شرح های محدود ما تفاوت فاحش خواهد داشت اما بهتر است قبل از ورود به این مکان مقدس و باشکوه  و دیدن جذابیت ها و دیدنی های منحصربفردش نگاهی به تاریخچه و سرگذشت این ساختمان بی نظیر داشته باشیم و بیشتر از احوالاتی که بر آن گدشته بود بگوییم.

ساخت کلیسای جامع فلورانس:

ابتدا باید بگوییم که کلیسای جامع فلورانس برای گرامی داشت یاد و نام قدیسی به نام سنت رپریتا احداث شد. قبل از احداث این کلیسا یک نیایشگاه دیگر به اسم کلیسای سنت رپریتا در همین محل ساخته شده بود که در قرن هفتم میلادی احداثش کرده بودند. در واقع کلیسای جامع فلورانس را بر روی باقی مانده های کلیسای سنت رپریتا بنا نهاده اند. کاتولیک ها به سنت رپریتا معتقدند و او را به عنوان شخصیتی بزرگ و مقدس معرفی می کنند. پیروان کاتولیک معتقدند که رپریتا توسط یکی از فرمانروایان رومی مورد آزار و اذیت واقع شده بود.

 

وقتی که تصصمیم گرفتند در فلورانس کلیسای جامعی بسازند یک مهندس ایتالیایی به اسم آرنولفو دی کامبیو طرحی را به عنوان ایده ساخت این کلیسا ارایه داد. این ایده و طرح اولیه در سال 1294 توسط شورای شهر تصویب شد.

در اولین طرح پیشنهادی آرنولفو یک گنبد اصلی 8 ضلعی از خارج ساختمان قابل مشاهده بود؛ ولی از داخل که به آن نگاه می کردند سه گنبد دیده می شد. در واقع معمار ماهر و چیره دست با بوجود آوردن این نقش و نگارها زیر گنبد قصد داشت آن را به شکل سه گنبد جلوه بدهد. آرنولفو اسم یکی از این گنبدها را سنت رپریتا گذاشت.

ساخت کلیسای جامع فلورانس دقیقا 9 سپتامبر 1296 شروع شد. در این هنگام اولین سنگ بنای کلیسای جامع فلورانس گذاشته شد. جالب است بدانید اولین سنگ بنای این کلیسا را کاردینال والریانا فرستاده بود. والریانا در حقیقت نخستین نماینده مذهبی بود که پاپ او را مامور کرد که به ایتالیا برود و ارزش معنوی بسیار زیادی برای اهالی ایتالیایی داشت.

کلیسا حدود 140 سال ساختنش طول کشید و در این بازه زمانی طرح اولیه تا حدی پیاده شده بود؛ ولی تا اندازه ای هم در آن تغییراتی ایجاد شد. آرنولفو در سال 1310 فوت کرد در حالی که کلیسای جامع فلورانس نیمه کاره باقی مانده بود. به هر حال سازندگان کلیسا به کار خود ادامه دادند و این ساخت و ساز 30 سال بعد از مرگ آرنولفو ادامه داشت.

آندریا دی بونایوتو دا:

سالن اصلی کلیسای جامع فلورانس را یک نقاش و معمار هنرمند ایتالیایی به نام آندریا دی بونایوتو دا فلورانس تکمیل کرد و آثار به یادماندنی برجای گذاشت. آندریا نقاشی های زیبایی را به سالن  کلیسا اضافه کرد که هنوز هم برجای مانده اند و جلوه خاص خود را دارند. این نقاشی ها در سال 1360 کشیده شدند.

حالا فلورانس کلیسایی بی نظیر را در خود داشت که فخر ایتالیایی ها بشمار می رفت. در همین هنگام آثاری از سنت زنوبیس در منطقه احداث کلیسا جامع یافت شد. سنت زنوبیس یکی از بزرگان مذهبی دین مسیحیت بود که مابین سال های 337 تا 417 زندگی می کرد. یافتن آثار برجای مانده از این شخصیت بزرگ سبب شد تا کلیسای جامع فلورانس جایگاه و جلوه بیشتر در نظر اهالی ایتالیا و باستان شناسان به دست آورد.

متاسفانه آندریا هم در سال 1348 از دنیا رفت. 10 سال بعد از درگذشت آندریا کار احداث کلیسای جامع از سر گرفته شد؛ در سال 1349 چند تن از معماران گرد هم آمدند و تکمیل این ساختمان را پیگیر شدند. در این هنگام یکی از معروف ترین و مهم ترین معمارانی که روی کلیسا فعالیت داشت فرانچسکو تالنتی بود. او بخش برج ناقوس و اتاق غسل تعمید را تکمیل و به بهره برداری رساند.

تاریخچه کلیسای جامع فلورانس (قسمت 1)Reviewed by Yeganeh on May 1Rating: 3.0تاریخچه کلیسای جامع فلورانس قسمت اولاگر علاقمندید در یک تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، پیشنهاد ما تور ایتالیا است. در اول تور با معروف ترین جاذبه های ایتالیا آشنا خواهید شد.

اگر علاقمندید در یک تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، پیشنهاد ما تور ایتالیا است. در اول تور با معروف ترین جاذبه های ایتالیا آشنا خواهید شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی