کارناوال ونیز

کارناوال ونیز

تور ایتالیا

کارناوال ونیز

کارناوال ونیز:

معرفی کارناوال ونیز:

بهتر است که پیش از هر چیزی بگوییم که قرار است بزرگترین و مشهورترین کارناوال دنیا را ببینید.

فستیوالی که فقط خاص و محدود به ایتالیا نمی شود و جشنواره ای بین المللی بشمار می رود و هر سال از سراسر دنیا مردم انتظار می کشند که این مراسم برگزار شود و آن ها بتوانند چگونگی برگزاری آن و برنامه های هیجان انگیزش را ببینند.

کارناوال ونیز دو هفته پیش از چهارشنبه ی خاکستر یا توبه، یعنی نخستین روز ۴۰ روزه ی روزه داری مسیحیان است محسوب می شود و تا یک روز پیش از چهارشنبه ی خاکستر ادامه دارد. اوایل این مراسم تنها به قصد شادی و پایکوبی برای موفقیت های حاصل شده در برهه ای از تاریخ ایتالیا برگزار می شد.

ولی حالا کارناوال ونیز سمبلی از ایتالیا محسوب می شود، و فرهنگ و هنر ایتالیا را به رخ جهانیان می کشد.

چه چیزی این کارناوال را متمایز از سایر کارناوال ها نشان می دهد؟ اولین چیزی که در ایت جشن نظرتان را جلب خواهد کرد حضور افرادی است که لباس های خاصی به تن دارند و ماسک هایی عجیب و غریب به صدرت خود می زنند. تمام ماسک های این مراسم فلسفه و معنای خاص خود را دارند و ارزش بالایی نیز دارند.

کارناوال ونیز بهانه ای است که جمعیت زیادی را هر سال از نقاط مختلف دنیا کنار هم جمع می کند تا فرهنگ ایتالیا را بیشتر و بهتر به سایرین معرفی کند.

در بخش های بعدی مفصل از فلسفه و تاریخچه تولد و رشد این کارناوال صحبت خواهیم کرد.

آماده سازی ونیز برای برگزاری کارناوال:

هر سال با رسیدن به ایام خاص این جشنواره، ونیز حال و هوایش عوض می شود و مردم آماده حضور در این اتفاق فرهنگی می شوند. طراحان مشهور و بنام از روزها پیشتر به تزیین و آماده کردن شهر سرگرم هستند و اهالی شهر نیز برای شرکت در این کارناوال بزرگ حاضر می شوند.

آن ها لباس و ماسک تهیه می کنند و منتظر رسیدن روز موعود هستند. البته گریم صورت و طراحی لباس های خاص این روز نیز در لیست فعالیت های آن هاست.

تهیه ی ماسک ها و لباس ها هزینه هایی را در بر دارند حتی گریم ها نیز بدون صرف هزینه ممکن نمی شوند، بستگی دارد چه گریمی را انتخاب کنند هزینه ها متفاوت خواهد بود. این هزینه از ۲۰ یورو شروع خواهد شد.

تاریخ برگزاری کارناوال ونیز امروزی:

برگزاری کارناوال ونیز شباهتی به مراسم چهار شنبه سوری ما ایرانیان دارد چون تاریخ و روز دقیق و مشخصی برای آن تایین نشده.

ولی اساس این کارناوال این است که در ماه فوریه و  دو هفته پیش از روز ۴ شنبه خاکستر شروع و در روز سه شنبه، یعنی آخرین روز کارناوال، به اوج خود خواهد رسید. کارناوال ونیز ۱۱ روز طول خواهد کشید.

کارناوال ونیزReviewed by Yeganeh on Apr 18Rating: 3.0کارناوال ونیزاگر علاقمندید در یک تور ارزان و تور خارجی سفر به کشورهای دیگر را نیز تجربه کنید، پیشنهاد اول تور تور ایتالیا و بازدید از جاذبه های معروف این کشور است.

اگر علاقمندید در یک تور ارزان و تور خارجی سفر به کشورهای دیگر را نیز تجربه کنید، پیشنهاد اول تور تور ایتالیا و بازدید از جاذبه های معروف این کشور است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی