نبرد پرتقالی در ایورا

نبرد پرتقالی در ایورا

تور ایتالیا

جشنواره نبرد پرتقالی

نبرد پرتقالی در ایورا:

نبرد پرتقالی:

اگر آغاز ماه فوریه در سفر ایورا ایتالیا باشید می توانید جشنواره منحصربفرد را از نزدیک ببینید. نبردی سرشار از ویتامین c نبرد پرتقالی. این جشن سه روزه در شهر ایورا و شمال ایتالیا برگزار می شود. اهالی ایورا با شنیدن صدای طبل به طرف میدان شهر می روند. همه آماده اند که نبردی خوشمزه را شروع کنند. نبرد پرتقالی بعد از گذشتن کالسکه ملکه ویولتتا از بین جمعیت مردم رسما شروع خواهد شد. در این مبارزه مردم پرتقال ها را به طرف هم پرت می کنند. این فستیوال با سایر جشنواره هایی که در تمام دنیا برگزار می شود، تفاوت دارد. جز شور و هیجان زیادی نبرد پرتقالی، یک فلسفه خاص نیز پشت این فستیوال پنهان است که آن را به یک "مقاومت پرتقالی" واقعی تبدیل می کند.

روزهای پیش از مراسم:

تعجب می کنید اگر بدانید که در کوهپایه ها و زمین های کشاورزی این منطقه از ایتالیا اصلا پرتقال کاشت نمی شود. از چند روز پیش از مراسم مسئولین شهر در تدارک جشنواره هستند. حدود ۵۷۰۰۰ جعبه یا ۴۰۰ تن پرتقال با کیفیت پایین از بخش های جنوبی ایتالیا بخصوص جزیره سیسیل به شهر ایورا وارد می شود تا مردم بتوانند نبرد پرتقالی هیجان انگیزی را تجربه کنند.

شروع جشن پرتقالی:

جشن پرتقالی در طول سه روز انجام می گیرد. در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه. برای شروع نبرد پرتقالی نه تیم نماد زورگویان و ستمگران تشکیل می شوند که بر ارابه ای می نشینند و سایرین به عنوان جمعیت عادی به مبارزه تماشا می کنند. این نبرد بین مردم و ستمگران است و این جشنواره نشان می دهد که مردم باید در مقابل زورگویان و ستمگران ایستادگی کنند.

وقایع دیگر:

جشنواره نبرد پرتقالی بزرگترین جشن ایتالیا محسوب می شود که در آن یک ماده غذایی به عنوان سلاح بکاربرده می شود، اوایل لوبیا سلاح این مسابقه بود و بعدها سیب جای آن را گرفت؛ ولی از قرن ۱۹ میلادی پرتقال جای تمام این سلاح های خوراکی را گرفت. از پرتقال به عنوان سنگ برای تخریب قلعه ستمگران استفاده می کنند.

در این مسابقه مردم و بخصوص شرکت کنندگان لباس های رنگارنگ و متنوعی به تن می کنند، یک گروه به عنوان نگهبانان سلطنتی، گروه دیگر به عنوان افسران و ارتشیان و ... در نبرد پرتقالی دیده می شوند.

برندگان مسابقه:

در انتهای مسابقه هیات داوران ۳ تیمی را که تبهر بیشتری در پرتاب پرتقال ها داشتند، از روی لباسشان شناسایی خواهند کرد و جوایزی به آن ها اهدا می شود. آن ها در این انتخاب به تزئینات کالسکه و عدالت در پرتاب پرتقال ها نیز بسیار توجه می کنند.

پایان نبرد:

به پایان جشن که برسیم شهر پر از پرتقال های له شده است. شهری پر از حلیم پرتقال بعد از خاتمه مراسم شهرداری Ivrea سریعا جهت پاکسازی خیابان های شهر اقدام می کنند. حالا شهر به حالت قبل خود برمی گردد و خبری از پرتقال های له شده نیست. البته اهالی شهر هم به تمیز بودن شهرشان اهمیت می دهند و در این کار به شهرداری شهر کمک زیادی می رسانند.

نبرد پرتقالی در ایوراReviewed by Yeganeh on May 2Rating: 3.0نبرد پرتقالی در ایورااگر علاقمندید در یک تور خارجی به کشورهای دیگر سفر کنید پیشنهاد اول تور تور ایتالیا و دیدن جاذبه های معروف آن و تجربه یک تور ارزان به یادماندنیست.

اگر علاقمندید در یک تور خارجی به کشورهای دیگر سفر کنید پیشنهاد اول تور تور ایتالیا و دیدن جاذبه های معروف آن و تجربه یک تور ارزان به یادماندنیست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی