معماری کلیسای جامع فلورانس (قسمت 1)

معماری کلیسای جامع فلورانس (قسمت 1)

تور ایتالیا

کلیسای جامع فلورانس

معماری کلیسای جامع فلورانس:

(قسمت 1)

معماری کلیسای جامع:

پیش تر کمی با معماران کلیسای فلورانس و سرگذشت این ساختمان آشنا شدید. در این بخش از سبک معماری و سازندگان آن خواهیم گفت.

از وقتی حرف از ساخت کلیسای جامع فلورانس شروع شد، قرار بود این ساختمان یک بازیلیکا باشد. بازیلیکا یا باسیلیکا، اشاره به کلیساهای اصلی شهرها و کشورها دارد. بنابراین پروژه ای بزرگ در پیش بود.

 کلیساهای اصلی شهرها معمولا سالنی بزرگ دارند که برای عبادت و برگزاری مراسم مذهبی استفاده می شوند. از ویژگی های این کلیسا راهروهای طولانی و پهناور است. زمینی به مساحت 8300 متر مربع در یکی از محله های معروف شهر فلورانس به این پروژه اختصاص داده شد.

سبک معماری این کلیسا گوتیک است پس خوب است درمورد سبک گوتیک نیز کمی بدانید. گوتیک الگویی معماری است که فقط در ساختمان های مذهبی استفاده می شود. دقیقا درباره ظهور این سبک معماری اطلاعاتی در دست نیست؛ ولی اینطور پیداست که بین سال های ۱۱۳۷ و ۱۱۴۴ خلق شده. این معماری از اصل رو به خدا پیروی می کند یعنی در معماری بنا اشاره به خداوند مشهود است. در این نوع سازه ها بسیار زیاد از گنبدهای زاویه دار و راهروهای طویل و سقف های بلند و کشیده استفاده می شود که این ها  نیز از دلایلی است که انسان ها را به یاد خداوند بیاندازد. معماران با ساخت کلیساهایی به این صورت قصد دارند همه چیز همانند جرقه ای انسان ها را به یاد خدا و آسمان بیاندازد.

ساخت گنبد کلیسای جامع فلورانس:

مسلما یکی از مشکل ترین و اصلی ترین بخش های این کلیسای باشکوه گنبد بی نظیر و زیبای آن خواهد بود. در سال های ابتدایی قرن پانزدهم با این که چند سالی از شروع احداث کلیسا می گذشت، همچنان خبری از وجود یک گنبد برای کلیسا نبود. گنبدی که ابتدا توسط آرنولفو طراحی شده بود 4.6 متر ارتفاع و حدود 9.2 متر پهنا داشت؛ این گنبد هشت ضلعی است و در نوع خود منحصر بفرد.

به هر حال احداث و ساخت گنبد کلیسای جامع فلورانس را به برونلسکی سپردند. ساخت این بخش از سازه ی کلیسای جامع شرایط طلایی بود که برای این معمار هنرمند فراهم شده بود تا نام و آوازه خود را بر سر زبان ها بیاندازد و در تاریخ ایتالیا جاودان شود. برونلسکی چند طرح کشید و به تمامشان به عنوان یک طرح مناسب برای کلیسا نگاه کرد. او کاملا واقف بود که باید نهایت دقت و هنر خود در این پروژه ارائه کند و خطایی در این بین رخ ندهد. برونلسکی بعد از ممارست و کوشش های فراوان طرحی بی نظیر زد؛ گنبدی را طراحی کرد که مردم بتوانند از فرازش مناظر شهری را ببینند. این ایده او انقدر جدید و خلاقانه بود که حتی خیلی از معماران آن دور هم قدرت ارائه چنین طرحی را نداشتند.

معماری کلیسای جامع فلورانس (قسمت 1)Reviewed by Yeganeh on May 12Rating: 3.0معماری کلیسای جامع فلورانس قسمت اولاگر علاقمندید در یک تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، پیشنهاد اول تور تور ایتالیا و بازدید از جاذبه های معروف این کشور است.

اگر علاقمندید در یک تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، پیشنهاد اول تور تور ایتالیا و بازدید از جاذبه های معروف این کشور است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی