ماسک های کارناوال ونیز

ماسک های کارناوال ونیز

تور ایتالیا

کارناوال ونیز

ماسک های کارناوال ونیز:

در کارناوال ونیز ماسک هایی معروف استفاده می شوند که اینبار توضیح خواهیم داد:

ماسک بایوتا:

ماسک بایوتا یکی از ماسک های رایج این کارناوال است. این ماسک اکثر اجزای صورت می پوشاند و بصورتی طراحی شده که فرد استفاده کننده خیلی راحت با آن صحبت کند و غذا بخورد.

ماسک بایوتا رنگ سفید دارد. این ماسک علاوه بر کارناوال ونیز در قدیم، حتی برای پوشاندن صورت در زندگی روزمره نیز کاربرد داشت، و برخی از مردم تمام سال این ماسک را بصورت خود داشتند.

در حقیقت ماسک بایوتا وسیله ای بود برای هم سطح کردن موقعیت اجتماعی همه مردم و از بین بردن طبقات اجتماعی.

ماسک بایوتا علاوه بر پوشاندن صورت یک توری ریز بافت و کلاه سه گوش هم دارد  و غالبا با لباس های رنگ قرمز یا سیاه و سفید استفاده می شود. معمولا این ماسک را مردان استفاده می کردند و طراحی آن نیز مناسب مردان بود ولی از قرن هجدهم زنان نیز از این ماسک با کلاهی خاص  استفاده می کردند.

ماسک کولومبینا:

کولومبینا دیگر ماسک کارناوال ونیز است که به صورت ماسک نیمه ساخته می شود و فقط در آن چشم ها، بینی و بخش فوقانی گونه پوشیده می شود.

ماسک کولومبینا را معمولا با طلا ، نقره و کریستال تزئین می کنند. این ماسک وقتی با این نام شناخته شد که در یکی از تئاترهای قدیمی ایتالیا خانومی نقش یک شخصیت حیله گر را بازی کرد که نامش کولومبینا بود. او این ماسک را می زد تا صورتش مخفی باشد. بنابراین این ماسک  با نام کولومبینا معروف شد.

ماسک کولومبینا یکی از ماسک های جدید کارناوال ونیز محسوب می شود چون طراحی تاریخی ندارد. این ماسک را هم  مردان و هم زنان استفاده می کنند. معمولا خانومی که در کنار مرد بایوتا می ایستد از ماسک کولومبینا استفاده می کند.

دیگر ماسک مورد استفاده در کارناوال ونیز که صورت یک مرد غمگین را نشان میدهد و منقاری بزرگ دارد . این ماسک را با عنوان ماسک کمدی می شناسند، که به صورت نیمه طراحی شده.

ماسک لاروا:

کلاه مخصوصی دارد با تزئینات زیاد و زیبا.

ماسک دکتر طاعون:

یکی از ماسک های شاخص کارناوال ونیز که طراحی منحصربفردی دارد. این ماسک به دکتر طاعون معروف است.

این ماسک یک منقار طولانی دارد و یکی از جالب ترین ماسک های کارناوال ونیز محسوب می شود و در کارناوال اگر آن را ببینید به راحتی خواهید شناخت.

خوب است بدانید که ماسک دکتر طاعون ابتدا در کارناوال ونیز کاربردی نداشت. از آن به عنوان یک وسیله ی جلوگیری از بیماری طاعون استفاده می کردند. این نقاب را در قرن ۱۷ یک پزشک فرانسوی به اسم Charles de Lorme طراحی کرد. وقتی تجهیزات پزشکی اش را برای رفتن و درمان مبتلایان به طاعون کامل می کرد این ماسک را ساخت. بعدها جایگاهش تغییر کرد و وارد ماسک های کارناوال شد.

رنگ سفیدی دارد و بخش چشم آن شبیه به عینک طراحی شده، چون پزشکان معمولا عینک به چشم میزنند اینگونه طراحی شده.

ماسک دکتر طاعون یک ردای بلند سفید یا سیاه رنگ و دستکش نیز دارد تا کسی که آن را استفاده می کند شبیه به دکتر شود. علت طراحی بخش منقار این است که دکتر در هنگام معاینه بیمار مبتلا به طاعون بتواند از مواد ضدعفونی کنند بو بکشد و خطر ابتلا را از خود دور کند.

ماسک های کارناوال ونیزReviewed by Yeganeh on May 5Rating: 3.0ماسک های کارناوال ونیزاگر علاقمندید در یک تور ارزان و تور خارجی سفر به کشورهای دیگر را نیز تجربه کنید، پیشنهاد اول تور تور ایتالیا و بازدید از جاذبه های معروف این کشور است.

اگر علاقمندید در یک تور ارزان و تور خارجی سفر به کشورهای دیگر را نیز تجربه کنید، پیشنهاد اول تور تور ایتالیا و بازدید از جاذبه های معروف این کشور است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی