تاریخچه ی کارناوال ونیز

تاریخچه ی کارناوال ونیز

تور ایتالیا

کارناوال ونیز

تاریخچه ی کارناوال ونیز:

از گذشته تا به امروز کارناوال ونیز:

شاید علاقمند باشید از اتفاقاتی که بر این کارناوال گذشته هم کمی بدانید. کارناوال ونیز قدمتش به سال ۱۱۶۲ میلادی باز می گردد ، این تنها باور اهالی ونیز است و کسی از صحت آن مطمئن نیست.

این فستیوال، از جشن سالیانه ی پیروزی دوک ویتاله میچی یه لی دوم بر اولریشدوم دوم از تره ون فرمانروای آکوئیلیا در ۱۱۶۲ نشات گرفته.

در مورد این جنگ باید بگوییم که اولریش دوم و ۱۲ تن از مریدانش یک توطئه علیه دولت ونیز در سر داشتند، این توطئه بر علیه استیلای جمهوری خواهان بر گرادو اقدام می کرد ولی هرگز به موفقیت دست نیافت؛ چون دولت آن زمان این گروه را دستگیر کرد. پس از به بند در آمدن اولریش دوم، پس چند مذاکره که صورت گرفت قرار شد اولریش دوم به صورت مشروط آزاد شود و به زندگی خود ادامه دهد. شرایطی که برای این آزادی مشروط وضع شده بود به شرح زیر بود:

اولریش دوم به صورت سالیانه باید به ونیز مالیات می داد. مالیاتی متشکل از ۱۲ قرص نان ، ۱۲ خوک و یک گاو نر. پس از این ماجرا به تدریج رسمی بین اهالی ونیز به نشانه ی محکومیت اولریش شکل گرفت و آن این بود که یک گاو نر و ۱۲ خوک را در محلی که حالا با نام میدان سن مارکو معرفی می شود، قربانی می کردند. این قربانی دقیقا یک روز پیش از چهارشنبه ی توبه، یعنی روز سه شنبه یا زیوبا گراسو صورت می گرفت تا خاطره این پیروزی هیچوقت از خاطر مردم پاک نشود.

فراز و فرود های کارناوال ونیز در طول تاریخ:

جشن کارناوال ونیز از آن دوره شروع شد و همواره در تاریخ مشخص برپا شده ولی هنوز به عنوان جشن رسمی در ونیز بشمار نمیرفت تا این که در دوره ی رنسانس( سال ۱۳۰۰ میلادی )  این کارناوال یکی از جشن های ملی ونیز معرفی شد.

این جشنواره با اینکه بسیار معروف بود اما در سال ۱۷۹۷ وقتی که ونیز تحت سلطه پادشاهی اتریش قرار  داشت, برگزاریش کاملا ممنوع اعلام شد، دیگر مردم حتی نمی توانستند از ماسک استفاده کنند. اما این شرایط پا برجا نماند و در قرن  نوزدهم برای دوره ی کوتاهی و فقط در ایام و اعیاد بخصوصی، برگزاری جشن ونیز مجاز شد تا مردم بتوانند در این فرصت هنر خود را نشان دهند و کمی شاد باشند.

کارناوال ونیز  بصورت پنهانی در جریان بود اما در سال ۱۹۷۹ بار دیگر علنی شد. دولت ایتالیا در صدد احیا کردن تاریخ و فرهنگ از یاد رفته اش بود. بنابراین تصمیم گرفتند که جشن ونیز براساس همان جشن قدیمی برگزار شود، مردم لباس های عجیب و غریب خود را بپوشند و نقاب بزنند.

محصول اتفاقات گذشته را در قالب این جشن امروزی با عنوان کارناوال ونیز می بینیم که در هر سال حدود ۳ میلیون بازدیدکننده از سراسر دنیا را به سوی خود جذب می کند .

تاریخچه ی کارناوال ونیزReviewed by Yeganeh on Apr 18Rating: 3.0تاریخچه ی کارناوال ونیزاگر علاقمندید در یک تور ارزان و تور خارجی سفر به کشورهای دیگر را نیز تجربه کنید، پیشنهاد اول تور تور ایتالیا و بازدید از جاذبه های معروف این کشور است.

اگر علاقمندید در یک تور ارزان و تور خارجی سفر به کشورهای دیگر را نیز تجربه کنید، پیشنهاد اول تور تور ایتالیا و بازدید از جاذبه های معروف این کشور است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی