آثار هنری کلیسای جامع فلورانس

آثار هنری کلیسای جامع فلورانس

تور ایتالیا

کلیسای جامع فلورانس

آثار هنری کلیسای جامع فلورانس:

می دانیم که برای ساخت کلیسای فلورانس هنرمندان زیادی شب و روز تلاش کردند. مجسمه سازان و نقاشان و معماران همگی با مشارکت فوق العاده خود چنین شاهکاری را خلق کردند. پیش تر کمی از سازندگان کلیسای جامع فلورانس گفتیم ولی خوب است که نگاهی هم به آثار ارزشمند و هنری این کلیسا نیز بیاندازیم و خصوصیات کاری هنرمندان این آثار را بررسی کنیم.

خیلی از آثار کلیسای فلورانس حالا در موزه اپرا دل دوومو جای دارند و محافظت می شوند. آثاری همچون لونتز که توسط آندرا دلا روبیا ساخته شده، مجسمه پیتا هنر میکل آنژ که جزو گنجینه های اپرا دل دوومو هستند. البته خیلی از آثار ارزشمند کلیسای فلورانس هم نابود شده اند، ولی هنوز جذابیت خاص خود را دارد. خیلی ها در ساخت این کلیسا هزینه کرده اند و عجیب نیست که تصاویری از بزرگان و افراد مشهور را در این کلیسای بی نظیر ببینید. در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره خواهیم کرد:

لورنتسو گیبرتی:

مجسمه ساز، معمار و نویسنده ای ایتالیایی که 18 سال از عمر خود را صرف کمک به فیلیپو برونلسکی برای ساخت این کلیسا کرد. شیشه های رنگی پنجره ها، تندیس طلایی سنت زنوبیس یا سنگ های مرمری نمای خارجی کلیسا همه از هنرمندی های این شخصیت هستند.

دانته:

شاعر ایتالیایی که آن را با اثر کمدی الهی معرفی می کنند. در کلیسا می توانید نقاشی از دانته ببینید با نام پیش از شهر فلورانس. دومنیکو دی میکلینو این اثر را خلق کرده. بخشی از کمدی الهی و افکار دانته در این اثر به تصویر کشیده شده.

یادبود جان هاکوود:

او سربازی انگلیسی بود که در قرن چهاردهم زندگی می کرد. او یکی از بزرگترین اسطوره های انگلیسی و ایتالیایی است و خدمات بسیار به این دو کشور ارائه کرده. یادبود جان در کلیسای جامع فلورانس جای دارد و سازنده آن پائولو آچلو نقاش ایتالیایی است.

*مجسمه سوارکاری نیکولا دا تولنتینو توسط آندرا دل کاستاگنو خلق شده و یکی از آثار ارزشمند و جذاب کلیسای جامع فلورانس محسوب می شود. این تندیس هم رنگ سنگ مرمر است و در قرن نوزدهم یک شبیه ساز از آن را روی بوم نیز ثبت کردند. نیکولا دا تولنتنو فرمانده ای ایتالیایی بود که نقش بسزایی در تاریخ درخشان این کشور داشته.

*مجسمه نیم تنه جوتو دی بوندونه هم در کلیسای فلورانس ساخته شده. او نقاش، دیوارنگار و معمار ایتالیایی بود که و برای ساخت کلیسای فلورانس بسیار زحمت کشیده بود. مجسمه او را بِنِدِتو دا ماییانو ساخت و در کلیسا گذاشت.

*مجسمه نیم تنه فیلیپو برونلسکی را بوجیانو ساخته. درضمن تندیس هایی از آنتونیو اسکوارچالوپی و مارسیلیو فیچینو که از کشیشان کلیسا بودند هم اینجا قابل مشاهده هستند.

*صلیبی که در محراب کلیسا و دقیقا پشت صندلی کشیش جای گرفته توسط بِنِدِتو دا ماییانو ساخته شده است.

نانی دیباکو:

بالای درِ شمالی کلیسا تابلویی حکاکی شده روی سنگ مرمر وجود دارد به نام پورتا دلا ماندورلا که توسط نانی دیباکو مجسمه ساز ایتالیایی ساخته شده است.

جورجو وازاری:

او مابین سال های 1572 تا 1579 آخرین نقاشی های این بخش را کشید چون بعضی از نقش های این گنبد نابود شده  بودند. نقاشی او روز رستاخیز را نشان می دهد و یکی از آثار مهم کلیسای فلورانس است.

* در چهار گوشه ساعت سنگی کلیسای فلورانس چهره 4 رسول کاتولیک و 24 ساعت شبانه روز آمه. این ساعت تا قرن هجدهم در ایتالیا قابل استفاده بود و البته هنوز هم کار می کند.

این آثار تنها قسمتی کوچک از آثار هنری این کلیسا هستند و نمی توان درباره همه آن ها توضیح داد پس دیدن این آثار را از نزدیک از دست ندهید.

آثار هنری کلیسای جامع فلورانسReviewed by Yeganeh on Apr 19Rating: 3.0آثار هنری کلیسای جامع فلورانساگر علاقمندید در یک تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، پیشنهاد ما تور ایتالیا است. در اول تور با معروف ترین جاذبه های ایتالیا آشنا خواهید شد.

اگر علاقمندید در یک تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، پیشنهاد ما تور ایتالیا است. در اول تور با معروف ترین جاذبه های ایتالیا آشنا خواهید شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی