تاریخچه ی گوردخمه های اودسا اوکراین

تاریخچه ی گوردخمه های اودسا اوکراین

تور اوکراین ، تور ارزان اوکراین

تاریخچه ی گوردخمه های اودسا اوکراین

تاریخچه ی گوردخمه های اودسا اوکراین

  گوردخمه های اودسا همواره مورد استفاده های متفاوتی قرار گرفته اند. در زمانی کاربردهای نظامی داشت و نیروهای نظامی برای سنگر گرفتن و تجدید قوا و درمان زخمیان از آن استفاده می کردند و اخیرا نیز سرپناه و مخفیگاه متکدیان و بزهکاران و قاچاقچی های اودسا بوده. میبینیم که چقدر دستخوش تغییرات شده چون زمانی تضمینی بوده برای ادامه حیات گروه هایی از جنگ زده ها و حالا مایه ی لعن و آزار و اذیت اهالی شهر اودسا شده، حالا اگر کسی بخواهد شخص دیگری را نفرین کند می گوید امیدوارم به لعنت گوردخمه ها دچار شوی.

تخمین زده می شود که حفاری این تونل های مخوف تا پایان قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ همچنان صورت می گرفت، یعنی معدنچیان تا وقوع انقلاب ۱۹۱۷ روسیه حفاری های خود را ادامه دادند. پس از موفقیت انقلاب، این تونل ها متروکه شدند و مخفیگاهی شدند برای ولگردها و جنایتکاران که در آن مشغول خرید و فروش اجناس قاچاق خود بودند. در کنار متکدیان و قاچاقچی ها تاجرانی که خرید و فروش برده انجام می دادند هم دوره ای را در این گوردخمه سپری کردند.

در هنگام وقوع جنگ اولین اصل این است که خود را از گزند نیروهای دشمن در امان بداریم ولی جنگ به همینجا ختم نمی شود و در ادامه مردم گرفتار در آن با مشکلات دیگری هم مواجه می شوند از جمله این مشکلات شیوع انواع بیماری واگیردار و عفونی است. در طول جنگ های جهانی اوکراین با بیماری هایی کشنده زیادی همچون سو تغذیه و مالاریا درگیر بود، با این وصف سکونت در گوردخمه ها و مبارزه با این بیماری ها در محیطی کاملا بسته برای مردم بسیار دشوار بود.

نبود اکسیژن و غذا و آب و دارو از مشکلات جدی دیگری بود که مردم و بخصوص نظامیان را در این گوردخمه ها تهدید می کرد. این اوضاع به همین صورت نمی ماند و شرایط بدتری هم وجود داشت، وقتی که نیروهای دشمن ( فاشیست های آلمان و رومانی ) درب های ورودی تونل ها را می بستند و به درون این تونل ها گازهای سمی پرت می کردند تا کسی از این تونل های تو در تو سالم بیرون نیاید.

هنگامی که جنگ جهانی دوم به پایان رسید همه ی نیروهای نظامی، از این تونل ها خارج شدند. در سال ۱۹۶۱ میلادی یک گروه تحقیقاتی به نام ( Poisk ) به رهبری کنستانتین پرونین ( Pronin ) بوجود آمد. وظیفه این گروه کشف مسیرهای گوناگون در این گوردخمه بود آن ها تا حدودی در کار خود موفق بودند و اطلاعات مفید بسیاری درمورد این تونل ها جمع آوری کردند، البته هنوز هم این گروه تحقیقاتی وجود دارد و کاوش ها تمام نشده.

 قرن ۲۱ که شروع شد برداشت سنگ آهک از معادن اودسا از سر  گرفته شد، چند معدن در مناطق دوفینینکا، بیلدینکا و فومینا بالکا. مناطق نام برده شده در اطراف اودسا وجود دارند. این معادن فاقد گوردخمه هستند ولی از مهم ترین معدن کاری های دوره معاصر هستند. در سال های آینده احتمال می رود که شاهد گسترش بیشتر گوردخمه اودسا باشیم.

تاریخچه ی گوردخمه های اودسا اوکراینReviewed by مهدی on Mar 19Rating: 2.5تاریخچه ی گوردخمه های اودسا اوکرایندر یک تور ارزان اوکراین، میتوانید از گوردخمه های اودسا اوکراین دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی اوکراین است .

در یک تور ارزان اوکراین، میتوانید از گوردخمه های اودسا اوکراین دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی اوکراین است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی