چند جزیره معروف اندونزی

چند جزیره معروف اندونزی

تور اندونزی

جزایر اندونزی

چند جزیره معروف اندونزی:

جزایر اصلی اندونزی:

اندونزی به لحاظ شرایط طبیعی به چند قسمت زیر تقسیم می شود:

جزیــره ســوماترا:

از وسیع ترین جزیره هــای دنیا بشمار می رود و بــا جزیره هــای جــاوه، سـلبس و برنئـو، در مجمـوع، جزایـر سـوندای بـزرگ را شکل می دهند. بخش بزرگی از این جزیره را جلگه هـا و نواحـی پسـت شکل می دهند و ارتفاعـات آن (از جملـه کوههای باریسـان) در کنـاره غربـی تـا سـمت شـمال آن کشیده شده اند و وسـعت زیـادی دارند.از سـمت غـرب بـه شـرق جـاری می شوند. اصلی ترین رودهـای آن که همیشه جاری و پر آب هستند عبارتند از: کامپـار، بارومـون، ایندرا گیـری، روکان، موسـی و هـاری. جنگل هـای آن انبوه و غیـر قابـل نفوذنـد. و مردابهـای بزرگی در کرانـه شـرقی این جزیره واقع شده اند. مرتفع ترین نقطـه این جزیره قلـه کرینتجـی۳۸۰۰ متـر اسـت.

جزیـره جـاوه:

پنجمیـن جزیـره بزرگ اندونـزی و پرجمعیـت تریـن آنهـا. حدود ٪۶۵ جمعیـت کشـور اندونزی در این جزیره زندگـی می کننـد. اطراف آن را کوه هـا پوشانده اند و بخش اعظــم آن را جلگه هــا و جنگل هــا شکل داده اند. رودهــای این جزیره کوتـاه و پـرآب هستند و از مهمترین شـان می توان به: سـولو، سـرانگ، تـاروم، سـرایو و عمدتـامانـوک اشاره کرد. مرتفع ترین نقطـه این جزیره قلـه سـمرو بـا ۶۷۶ ,۳ متـر ارتفـاع اسـت.

جزیــره برنئــو: بخش بزرگی از ایــن جزیــره بــه اندونــزی تعلق دارد کــه در اصطلاح در نواحـی شـمالی بـه آن کالیمانتـان اطلاق می شـود. ارتفاعـات این جزیره از جنگل هـا و جلگه هـا پوشیده شده. رودهـای این جزیره بسیار طولانی هستند. مهم ترین رودهای این جزیره عبارتند از: باریتـو، ماهـا کام، نـگارا، کایـان و کاپـواس. مرتفع ترین نقطـه آن ۹۸۸٬۲ متـر ارتفـاع دارد.

جزیـره سـلبس:

جزیـره ای بلند و کوهسـتانی کـه بخش اعظـم آن جنگل است. از مهم ترین رودهـای آن می تـوان به ماریسـا، کارامـا، ماماسـا، بونـگکا و پالـو اشاره کرد. قلـه رانتکومبـوال بـا ۴۵۵ ,۳ متـر ارتفـاع مرتفع ترین نقطـهٔ آن اسـت. این جزیره را محلی ها به نام سوالوسـی معرفی می کنند.

جزیـره گینـه نـو: نیمـه غربـی ایـن جزیـره کـه اصطلاحا ایریـان غربـی گفتـه میشـود  و بــه اندونــزی تعلــق دارد. نواحــی مرکــزی و شــمال غربــی آن را کوه هــا و نواحــی بلنــد پوشش داده اند و بخش وسیعی از آن را جنگل هــا و جلگه هــا شکل می دهنــد. رود دیگــول اصلی ترین رود این جزیره محسوب می شود. مرتفع ترین نقطــه این جزیره قلــه جایــا )۰۲۹ ،۵ متــر( اســت.

جزایــر ســوندای کوچــک: ایــن جزایــر مابیــن جزیــره جــاوه و جزیــره گینــه قرار دارند. بزرگتریــن جزیره هــای آن عبارتنــد از: ســومباوا، فلــورس، ســومبا، تیمــور و بالــی.

ســایر جزایــر غربــی: در اطــراف جزیره هــای برنئــو، جــاوه و ســوماترا واقــع شــده اند و  کــم ارتفاع هستند. بزرگتریــن جزیــره آن، بانــگکا نام دارد.

سـایر جزایـر شـرقی:

معروف به جزایـر ملـوک یـا اویـه هسـتند و در اطـرافجزیره هــای ســلس و گینــه نــو جای گرفته اند. این جزایر کوهســتانی هستند. جزیره هــای هالماهـرا و سـرام بزرگتریـن جزیره هـای ایـن نواحـی هستند.

بنابراین اندونــزی کشوری نیمــه کوهســتانی اســت. جلگه هــای آن عمدتــادر جزیره هــای جــاوه و ســوماترا و جزایــر ســوندای کوچــک (نوســاتنگارا) و جنگل هــای آم در جزیره هــای برنئــو، گینــه نــو، و ســوماترا واقــع شــده اند. آب و هــواییگــرم و مرطــوب و پــر بــاران دارد. طولانی تریـن رود آن باریتـو )۸۸۵ کیلومتـر( و دریاچـه توبـا )۵۰۰ ,۲ کیلومتـر مربـع( بزرگترین دریاچــه آن اســت. کـوه لوکـون در جزیـره سوالوسـی فعالتریـن آتشفشـان اندونـزی اسـت و در ژوئیـه ۲۰۱۱ فوران کرد و در نتیجه این فوران هـزاران نفـر آواره شدند.

چند جزیره معروف اندونزیReviewed by Yeganeh on Apr 25Rating: 3.0چند جزیره معروف اندونزیاگر علاقمندید در یک تور خارجی به کشورهای دیگر سفر کنید پیشنهاد اول تور تور اندونزی و آشنایی با فرهنگ و جاذبه های معروف این سرزمین و تجربه یک تور ارزان است.

اگر علاقمندید در یک تور خارجی به کشورهای دیگر سفر کنید پیشنهاد اول تور تور اندونزی و آشنایی با فرهنگ و جاذبه های معروف این سرزمین و تجربه یک تور ارزان است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی