خصوصیات جغرافیایی اندونزی

خصوصیات جغرافیایی اندونزی

تور اندونزی

جغرافیای اندونزی

خصوصیات جغرافیایی اندونزی:

جغرافیای اندونزی:

اندونزی بـا 440،919،1 کیلومتـر مربـع پانزدهمیـن کشـور بـزرگ دنیاست.

این کشور از مجموعـه چند جزیره یعنی حدودا ۱۷۵۰۸جزیـره بـزرگ و کوچـک تشکیل شده و در جنـوب شـرقی آسـیا در اقیانـوس کبیـر واقع شده است. این کشور در نیمکـره شـرقی، در جنـوب شـرقی آسـیا، در اقیانـوس هنـد و دریاهـای وابسـته جای گرفته و خـط اسـتوا نیز از آن عبور می کند. اندونـزی در جزیـره گینـه نـو بـا پاپـوا و هـم چنیـن در جزیـره برنئـو بـا مالـزی اشتراکات مرزی دارد.

ایـن جزایـر تحت سلطه هلنـد و بـه هنـد هلنـد موسـوم بـود اما پس از اینکه تبدیل به کشـوریمســتقل و آزاد شد، به نام اندونــزی مشهور شد. مســاحت ایــن کشــور۱۹۱۹۰۰۰ کیلومتــرً مربــع و پایتخــت آن جاکارتــا اســت کــه در جزیــره جــاوه واقع شده است. این شهر در گذشته به نام باتاویا معرفی می شد. مهم ترین شـهر آن سـورابایا اسـت. اندونزی معـادن قلـع، نفـت، ذغال سـنگ و مـس دارد و توتـون، برنـج، قهـوه و کائوچـو نیز از محصـوالت کشـاورزی اش محسوب می شوند.

اندونــزی به عنوان بزرگتریــن مجمــع الجزایــر دنیا شناخته می شود و مابیــن دو خشــکی، یعنــی جنــوب شــرق آســیا و اســترالیا قرار دارد. آب هــای اندونزی ۳ برابــر مســاحت خشــکی های این کشور است. از بنادر مهــم و اصلی اندونزی می توان به: مــدان، بنــدر ســاحلی بــاوان، پکانبــارو، ریــو، جا کارتــا ســنگارنگ، نوزاتنــگارا، بنــدر سـاحلی بیتونـگ و بنـدر آمبـون اشاره کرد. ده شهر مهـم اندونـزی به ترتیب: جاکارتــا، ســورابایا، ســمارانگ، باندونــگ، مــدان، پالمبانــگ، یوجونــگ پادانــگ، بانجارماســین، بنــدر المپومــگ، مانــادو هستند.

پایتخـت اندونـزی جاکارتاست که اوایل یـک شـهر بنـدری کوچک بشمار می رفت، حالا ۶۷۰ کیلومتـر مربـع وسـعت دارد و حدودا معـادل ۹ میلیـون نفـر در آن  زندگی می کنند. در ضمن هم اکنون جاکارتا از مرا کـز مهـم اقتصـادی اندونـزی محسوب می شود.

جــاوه جزیره دیگر این کشور است و ۷ درصــد خــاک آن را دربرمی گیرد، جالب است بدانید این جزیره بــه تنهایــی حــدود ۶۰ درصــد کل جمعیــت اندونزی را در خــود جای داده.رشـته جزایـر جنوبـی کوهسـتانی و آتشفشـانی اسـت و شـامل سـوماترا، جـاوه، مـادورا، بالــی و جزایــر ســوندای کوچــک اســت. علاوه بر جــاوه، همســایه کوچکتــرش مــادورا نیز سهم بسزایی در جمعیــت مــردم اندونــزی را به خــود اختصاص می دهد. جزایــر شــمالی زنجیره ای است که از کالیمانتـان بخـش اندونزیایـی جزیـره بورنئـو، جزایـر نامنظـم و کوهسـتانی سوالوسـی، گــوره ملــوک، وایریــان جایــا تشکیل شده است.

حدود دو ســوم کشــور اندونزی از جنگلهــای اســتوایی بارانــی تشکیل شده اســت. و طبیعتا آب و هــوای آن اســتوایی و بارندگــی در آن در طــول ســال بسیار ســنگین و سیل آسا اســت. رودهــای مهــم این کشور شامل کاپــواس، دیگــول، باریتــو، و مرتفع ترین نقطــه این کشور نــگگا پولــو )هــرم کارســتنز) بــا۵۰۳۰ متــر ارتفــاع اســت (در جزیــره ایریــان جایــا).

بخش بزرگی از اندونـزی کوهسـتانی اسـت و بـا وضـع جغرافیائـی خـود کـه در دو طـرف خـط اسـتوا واقع شده است کشوری دو فصـل محسوب می شود. فصـل مرطـوب از نوامبـر تـا مـارس و فصـل خشـک از ژوئـن تـا ا کتبـر.

خصوصیات جغرافیایی اندونزیReviewed by Yeganeh on May 9Rating: 3.0خصوصیات جغرافیایی اندونزیاگر علاقمندید در یک تور خارجی به کشورهای دیگر سفر کنید پیشنهاد اول تور تور اندونزی و آشنایی با فرهنگ و جاذبه های معروف این سرزمین و تجربه یک تور ارزان است.

اگر علاقمندید در یک تور خارجی به کشورهای دیگر سفر کنید پیشنهاد اول تور تور اندونزی و آشنایی با فرهنگ و جاذبه های معروف این سرزمین و تجربه یک تور ارزان است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی