معرفی دبی (قسمت 3)

معرفی دبی (قسمت 3)

تور امارات

معرفی دبی

معرفی دبی:

(قسمت 3)

مراکز خرید دبی:

اگر شما تمام مدت سفرتان را هم در مراکز خرید دبی بگذرانید خیلی عجیب نیست، چون انقدر تعداد مراکز خرید این شهر زیاد است و فروشگاه های متعددی دارد که ممکن است زمان کافی نداشته باشید که همه این مجتمع ها را از نزدیک ببینید. هرچه قدر دوست دارید خرید کنید، به خودتان برسید و برای بقیه سوغاتی بخرید چون وقتی برمی گردید و قیمت های نخستین فروشگاه شهرتان را که ببینید، پشیمان خواهید شد چراکه قیمت های همان محصولات در ایران چندبرابر خواهد بود.

بخش اعظمی از مجتمع های تجاری دبی، به رستوران ها و کافه های این شهر اختصاص داده شده است:

انواع رستوران های ایتالیایی، مکزیکی، لبنانی، ایرانی، چینی، هندی و ... . چنانچه دوست دارید یک شام خاص در محیطی متفاوت و لوکس میل کنید، رستوران ال مهارا در برج العرب و یا منهتن گریل انتخاب بسیار عالی خواهد بود؛ خوب است که از دبی مارینا، که از مدرنترین مناطق دبی نیز بشمار می رود هم دیدن کنید. در جاده ی زیبای مارینا قدم بزنید و یکی از چند رستوران و کافه ی زیبایش را برای استراحت و صرف خوراکی لذیذ انتخاب کنید؛ چنانچه بخواهید می توانید غذاهای تند هندی یا شاورماهای لبنانی را سفارش دهید که در تمام این رستوران ها طبخ می شوند. به تازگی طبقه ی بالای برج خلیفه یک رستوران گردان تاسیس کرده که با این که قیمت های بالایی دارد، ولی حتماً دیدن دبی از فراز آن و صرف غذا در این رستوران بسیار لذت بخش خواهد بود.

دبی مرتبا در حال توسعه و تغییر است و عجیب نیست که در سفر بعدیتان خیلی چیزها را نتوانید پیدا کنید.

تاریخچه دبی:

پیش از سال ۱۸۳۳ میلادی دبی دهکده ای از توابع مشایخ ابوظبی بود، در سال 1833شیخ مکتوم بن بطی آل مکتوم به همراه ۸۰۰ نفر از خویشاوندان و وابستگانش، از امارت ابوظبی به دبی مهاجرت کردند و از آن زمان دوران حکمرانی قبیله آل مکتوم و تأسیس شیخ نشین دبی شروع شد. قبل از آن، دبی فقط یک روستای کوچک بود و هیچ امتیازی به سایر روستاهای اطراف نداشت.

نسبت قیبله آل مکتوم به قبیله آل بوفلاسه یکی از فروع قبائل بزرگ (بنی یاس) می رسد. اصل نام این قبیله از نام «فلاسة » (خواهر فاح بن هال الیاسی جد آل نهیان) حکام امارت ابوظبی گرفته شده. تاریخ نویسان ثبت کرده اند که «فلاسة » (خواهر فاح آل نهیان) به ازدواج پسر عموی خود (راشد بن عامربن هال الیاسی) در آمد و صاحب چند پسر شد که به (الرواشد) شهره شدند.

چون «فلاسة آل نهیان » شخصیت والایی میان عشیره خود بود و از نفوذ زیادی برخوردار بود، فرزندان او نام آل بوفلاسه برخود گرفتند و به قبیله «آل بوفلاسه » معروف شدند، نسب به نام مادرشان فلاسة آل نهیان. قبیله بنی یاس از چند قبیله بزرگ شکل گرفته بود و به نام «حلف بنی یاس » (پیمان بنی یاس) شهره بود. اغلب آن ها از قبیله «فضاعه » نوادگان و عموزادگان یاس بودند، که جد مستقیم «آل نهیان » و «آل مکتوم » است. قبیله بنی یاس از نفوذ زیادی در منطقه برخوردار بودند، و در قیام اتحاد دولت امارات متحده عربی نقش بسزایی ایفا کرده اند.

معرفی دبی (قسمت 3)Reviewed by Yeganeh on Jul 14Rating: 3.0معرفی دبی قسمت سوماگر دوست دارید که تور امارات و تور دبی را تجربه کنید و جاذبه های دبی را از نزدیک ببینید. اول تور راهنمایی تان می کند که چگونه تور ارزان امارات را برای خود رقم بزنید.

اگر دوست دارید که تور امارات و تور دبی را تجربه کنید و جاذبه های دبی را از نزدیک ببینید. اول تور راهنمایی تان می کند که چگونه تور ارزان امارات را برای خود رقم بزنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی