سفر به امارات متحده عربی

سفر به امارات متحده عربی

تور امارات

سفر به امارات

سفر به امارات متحده عربی:

امارات:

امـــارات متحـــده عربـــی کشـــوری در جنـــوب غربـــی قـــاره آســـیا و در شـــرق شـــبه جزیـــره عربســـتان، در خاورمیانـه کـه از جنـوب بـا قطـر و عربسـتان سـعودی، از شـرق بـا عمـان و از شـمال بـا خلیــج فــارس همســایه اســت.

امــارات بــه معنای شیخ نشــین یــا امیرنشــین اســت. نــام امــارات متحــده عربــی هم بـــه معنـــی شیخ نشـــینهای متحـــد عربـــی اســـت. انتخاب ایـــن کشـــور به نـــام امــارات از آنجاســت کــه بعد از تشــکیل اتحادیــه هفــت امــارت امیرنشــین تأســیس شدهاســت. کشــور امــارات متحــده ی عربــی اتحادیــه ای مشــتمل بــر هفــت امیرنشــین اســت، کــه در شــبه جزیره ی عربــی در جنــوب غربــی آســیا بــر روی خلیــج فــارس واقع شده است و در مجـاورت عربسـتان و عمـان قرار گرفته اسـت. هفـت ایالـت امـارات کـه امیرنشـین نامیـده میشـوند شـامل؛ ابوظبـی، دبـی، شـارجه، عجمـان، رأس الخیمـه، ام القوایـن و الفجریـــه اســـت.

هـــر یـــک از ایـــن ۷ امیرنشـــین از استقلال زیادی برخوردار هستند، ولی یـــک امیـــر موروثـــی حاکمیت کشـــور را در دست دارد و شـــورای عالـــی حــکام آن متشــکل از هفــت امیــر اســت، که رئیــس دولــت و کابینــه را انتخــاب مــی کنــد. در حــال حاضــر امیــر و رئیــس دولــت امــارات شــیخ خلیفــه بــن زایــد آل نهیــان اســت. پایتخـــت ایـــن کشـــور ابوظبـــی اســـت.

مســـاحت امـــارات ٦٠٠.٨٣ کیلومتـــر مربـــع و جمعیـــت آن، ٤ میلیـــون و ٤٤٤ هـــزار نفـــر اســت. مذهــب رســمی امــارات، اســام و زبــان آنــان عربــی اســت. امــارات متحــدهی عربـــی هفتمیـــن منبـــع ذخیـــرهی نفتـــی جهـــان را داراســـت.

نخســـتین نشـــانهها از ســـکونت بشـــر در ایـــن کشـــور، بـــه عصـــر حجـــر بـــاز مـــی گـــردد.

اسنادی در دست است کــه حــدود ٥٥٠٠ ســال پیش از میلاد، رابطه ایـن منطقـه بـا دنیـای خـارج و ایـران رو به توسعه گذاشت. تجــارت خارجــی، در واقع اساس تاریــخ ایــن منطقه اســت، و در دوره هـــای پیشین پیشـــرفت زیادی داشـــته، البته ایـــن پیشـــرفت مدیــون اهلــی کــردن شــترها در پایــان دومیــن هــزاره ی قبل از میلاد اســت.

در قــرن ۱۸ تــا ۱۹ بــه منطقــه ســواحل امــروزی امــارات متحــده عربــی و شــمال عمــان ســاحل دزدان یــا ســاحل قراصنــه یــا ســاحل پایریــت در خلیــج فــارس نام گرفت.

بعد از پیـروزی ارتـش هند/بریتانیـا بـر سارقان و امضـا کردن قـرارداد صلـح اسم ایـن منطقـه بـه سـاحل متصالحـه عوض شد.

مساحت و جمعیت:

امارات حدود ۸۳٬۶۰۰ کیلومترمربـع مساحت دارد و رتبه ۱۱۵ دنیـا از نظـر پهنـاوری را کسب کرده. آب وهوای این کشور بیابانـــی است و سطحی همـــوار دارد کـــه قســـمت شـــرقی آن کوهسـتانی و سـردتر می شود و فقط ۰٫۷۷ درصـد خـا ک آن قابـل کشـاورزی اسـت. تنها نوزده درصـد جمعیت ایـن کشـور اصالت اماراتـی دارنـد و ۲۳ درصـد از اعـراب سایر کشـورها و ایرانیـان و حـدود ۵۰ درصـد از اهالـی جنـوب آسـیا هسـتند. زبـانشان عربـی اسـت و انگلیسـی، فارسـی، اردو و هنـدی هم صحبت می کنند. مذهـب رسـمی ایـن کشــور اسلام اســت و حــدود ٪۹۶ جمعیتش را مسلمانان شکل می دهند.

پول امارات:

واحـد پـول امارات درهـم اسـت. در سـال ۲۰۱۲ جمعیت این کشور حـدود ۵٫۳۱۴٫۳۱۷ نفـر بـرآورد شـده و رشـد جمعیـت آن ۳٫۰۵ درصـد اسـت. امارات حدود ۱۶ میلیون مهاجـر در سـال بـه ازای هـر هـزار نفـر جمعیـت دارد و از این نظر پنجمیـن کشـور مهاجرپذیـر دنیا بشمار می رود. در سـال ۲۰۰۹ صادرات نفت خام این کشور حـدود ۲٫۳۹۵ میلیـون بشـکه در روز بـوده. جالب است بدانید که امـارات چهارمیـن صادرکننــده نفــت دنیــاست. این کشور با ایـران بـر سـر مالکیـت سـه جزیـره تنـب کوچـک، تنـب بـزرگ و ابوموسـی در خلیـج فـارس روابط تنـش آمیـزی دارند. این کشور حدودا 7 میلیون جمعیت دارد.

سفر به امارات متحده عربیReviewed by Yeganeh on Jun 28Rating: 3.0سفر به امارات متحده عربیاگر دوست دارید که تور امارات و تور دبی را تجربه کنید و جاذبه های امارات را از نزدیک ببینید. اول تور راهنمایی تان می کند که چگونه تور ارزان امارات را برای خود رقم بزنید.

اگر دوست دارید که تور امارات و تور دبی را تجربه کنید و جاذبه های امارات را از نزدیک ببینید. اول تور راهنمایی تان می کند که چگونه تور ارزان امارات را برای خود رقم بزنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی