راهنمای حمل و نقل ابوظبی

راهنمای حمل و نقل ابوظبی

تور ابوظبی

حمل و نقل ابوظبی

راهنمای حمل و نقل ابوظبی:

حمل و نقل شهری ابوظبی:

جالب است بدانید که شهر ابوظبی ثروتمندترین صندوق پول دنیا را دارد و در شرایطی که مقامات اماراتی دوست دارند تمام امکانات برتر را در شهر خود داشته باشند این عجیب نیست که ابوظبی در چنین شرایط عالی ببینیم. این شهر با توجه به این که پایتخت امارات متحده ی عربی شمار می رود از بهترین امکانات رفاهی نیز برخوردار است.

ابوظبی از بالا به صورت T مشاهده می شود و در کنار دریا واقع شده است. آب و هوایش گرم و مرطوب است؛ البته زمستان هایش شب هایی نسبتا خنک دارد؛ دمای هوای این شهر در روزهای گرم به پنجاه هم می رسد؛ ولی وجود سیستم های خنک کننده در جای جای این شهر این گرما را از بین می برد. ابوظبی، با همه تجملات و زرق و برقش، گزینه ی خوبی برای سفر است. از فرودگاه تا مرکز شهر می توانید از تاکسی استفاده کنید که هزینه اش هم مناسب است، ولی اگر بخواهید می توانید از اتوبوس های مخصوص مسافران هم استفاده کنید که هر نیم ساعت یک بار حرکت می کنند. برای انتخاب هتل خیلی کار سختی در پیش ندارید، چون تعداد ستاره ها به شما نشان می دهند که هر هتل چه قیمتی برای اقامت دارد.

وسایل نقلیه:

اما برای گردش در ابوظبی خوب است کمی با سیستم حمل و نقل آن نیز آشنا شوید:

تاکسی:

اگر اتومبیل کرایه نمی کنید، تاکسی بهترین وسیله گردش در ابوظبی خواهد بود. تاکسی های سفید و طلایی با علامت های سبز روی سقف شان، همه جا در دسترس هستند. البته تاکسی های اختصاصی شیک تر با رنگ نقره ای و علامت سفید کمی گرانتر و راحت تر هستند.

اتوبوس:

ایستگاه اتوبوس ابوظبی در خیابان حضابن زاید واقع شده است. ایستگاه های اتوبوس ابوظبی علامت بخصوصی ندارند بنابراین باید کمی دقت به خرج دهید.

اتومبیل:

خیلی رانندگی در ابوظبی را توصیه نمی کنیم، چرا که برخی از گردشگران رانندگی اماراتی ها را خطرناک می دانند. بخصوص که زمان تصادف معمولا حق به اهالی اماراتی داده می شود و برای خودروهای کرایه ای و گردشگران، تسهیلات خاصی وجود ندارد. پس از تصادف، تنا زمانی که پلیس به شما دستور بدهد، می توانید اتومبیل را حرکت دهید، در غیر این صورت، در دردسر افتاده اید. رانندگی تحت تاثیر الکل هم جریمه ی یک ماه زندان دارد. با اینکه ابوظبی جاده هایی عالی دارد ولی نصب علائم ترافیکی در آن بسیار نامناسب است، ابوظبی بالاترین علت مرگ و میر امارات را دارد.

پیاده:

خیلی ابوظبی برای پیاده روی مناسب نیست. خطوط عابرپیاده در بلوارها هم تعدادشان کم است و هم از هم بسیار دور هستند.

آب و هوا:

ابوظبی هوایی، گرم و خشک دارد و با آسمان آبی و همیشه آفتابی. ماه های ژوئن تا سپتامبر (اواسط خرداد تا اواسط مهر)، هوای این شهر بسیار گرم و مرطوب است و گاهی طوفان های شن هم به راه می افتند.

از نوامبر تا مارس (آبان تا اسفند)، هوای ابوظبی خنکتر می شود و گاهی نیز پدیده مه در آن مشاهده می شود.

پاییز و زمستان بهترین زمان برای سفر به ابوظبی خواهد بود.

چنانچه بخواهید خرج کمتری داشته باشید تابستان زمان مناسب تری خواهد بود، البته اگر تحمل گرما را هم داشته باشید.

راهنمای حمل و نقل ابوظبیReviewed by Yeganeh on Jul 11Rating: 3.0راهنمای حمل و نقل ابوظبیاگر مایلید در تور امارات و تور ابوظبی جاذبه های ابوظبی را ببینید و با حمل و نقل ابوظبی آشنا شوید. برای تجربه تور ارزان ابوظبی، این مطلب را در اول تور دنبال کنید.

اگر مایلید در تور امارات و تور ابوظبی جاذبه های ابوظبی را ببینید و با حمل و نقل ابوظبی آشنا شوید. برای تجربه تور ارزان ابوظبی، این مطلب را در اول تور دنبال کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی