معرفی دبی (قسمت 1)

معرفی دبی (قسمت 1)

تور امارات

معرفی دبی

معرفی دبی:

(قسمت 1)

دبی:

مساحت شهردبی در کل بیش از پنج درصد خاک کشور امارات متحده عربی هم را در بر نمی گیرد، با این وجود باز هم از ارزش آن کم نمی شود و لازم است بدانید که این شهر دومین شهر بزرگ امارات متحده عربی پس از ابوظبی است. در ضمن دبی به عنوان پایتخت تجاری کشور امارات نیز معرفی می شود. هنگامی که نخستین شیخ دبی، مقر حکم رانی خود را شهر دبی انتخاب کرد، اصلا فکرش را هم نمی کرد که صد و پنجاه سال بعد نوادگانش، شهر دبی را به چنین جایی تبدیل کنند؛ شهری که با پیشرفت های سریع و باورنکردنی اش نگاه جهان را به خود جلب کرده و چیزی نگدشت که مقصد مهمی برای تاجران و گردشگران دنیا شد.

شهر دبی در واقع یک خط ساحلی محسوب می شود که اطرافش را صحرا محاصره کرده؛ به همین علت آب و هوایی گرم و آفتابی دارد. نیمه ی دوم سال، هوا در این شهر خنک تر خواهد شد و با نزدیک شدن فصل زمستان، احتمال بارش باران و شب های سرد این شهر نیز بیشتر می شود. اما اگر زمان مناسبی را برای سفر انتخاب کنید حتما سفری خاطره انگیز خواهد بود. البته دبی در روزهای آفتابی نیز دیدنیست.

نخستین چیزی که هر مسافر هوایی در شهر دبی خواهد دید، فرودگاه بین المللی دبی خواهد بود. جالب است بدانید که این فرودگاه تاکنون چندین جایزه ی بین المللی نیز برای سازندگانش به ارمغان آورده. این فرودگاه شامل سه ترمینال است، داخل دبی قرار دارد و رفت و آمد به آن با تاکسی و اتوبوس و مترو میسر است. تاکسی ها سمت چپ ترمینال یک ایستاده اند و هزینه کرایه این تاکسی ها از ٢٥ درهم شروع میشود، البته از تاکسی متر هم استفاده می کنند.

خور دبی:

دبی را یک رودخانه یا همان خور دبی به دو بخش دیره و بر دبی تقسیم می کند؛ دیره بخش شمالی دبی که بخش بازاری و سنتی محدود می شود و بر دبی، در جنوب است و امیران دبی از آن شهری مدرن با برج ها و ساختمان های عظیم تجاری ساخته اند. چنانچه علاقمندید درمراکز تفریحی هم گردشی داشته باشید، می توانید در یکی از هتل های بر دبی اقامت کنید، ولی با وجود پل های قرهود و آل مکتوم، رفتن از این سر شهر به آن سر شهر خیلی طول نخواهد کشید و راحت می توانید از میان هتل های متفاوت و جورواجور دبی، با توجه به امکانات و پولی که می خواهید خرج کنید، یکی را انتخاب کنید.

سراغ هتل های لوکس و گران قیمتی همچون Crown Plaza و Fairmont را باید در خیابان شیخ زائد بروید که مشهورترین خیابان بر دبی است و هتل های ارزانتر، در دیره و خیابان منخول پیدا می شود. برخی از هتل های دبی، همچون جمیرابیچ، برج العرب و میناسلام، جاذب هی معماری هم محسوب می شوند و گردشگران حتی چنانچه موفق نشوند در آن ها اتاق بگیرند، دوست دارند از ساختمان شان دیدن کنند.

معرفی دبی (قسمت 1)Reviewed by Yeganeh on May 29Rating: 3.0معرفی دبی قسمت اولاگر دوست دارید که تور امارات و تور دبی را تجربه کنید و جاذبه های دبی را از نزدیک ببینید. اول تور راهنمایی تان می کند که چگونه تور ارزان امارات را برای خود رقم بزنید.

اگر دوست دارید که تور امارات و تور دبی را تجربه کنید و جاذبه های دبی را از نزدیک ببینید. اول تور راهنمایی تان می کند که چگونه تور ارزان امارات را برای خود رقم بزنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی