معرفی جشن لومیناریس اسپانیا

معرفی جشن لومیناریس اسپانیا

تور اسپانیا

جشن لومیناریس اسپانیا

معرفی جشن لومیناریس اسپانیا:

اگر قصد سفر دارید و می خواهید در یک تور خارجی حضور یابید، ما در اول تور برای شما پیشنهادهای خوبی داریم تا یک تور ارزان و به یادماندنی را تجربه کنید.تور اسپانیا و شرکت در جشنواره ها و دیدن جاذبه های این کشور موضوع مورد بحث اینبار ماست:

لومیناریس:

لومیناریس جشنواره ای بزرگ و باشکوه و البته بین المللی محسوب می شود که علاوه بر اسپانیا در آمریکا و بویژه ایالت نیومکزیکو علاقمندان زیادی دارد. این جشن بزرگ قدمتی ۵۰۰ ساله دارد و در گذر زمان تغییراتی را به خود دیده.

 شمع، مشعل و آتش اجزای اصلی این جشن خواهند بود. شهر را روشن و چراغانی می کنند برای استقبال از سال نو. بله این جشن در حقیقت پیشوازی برای کریسمس خواهد بود و همه در تلاشند تا شهر رخی جدید از خود نشان دهد. جشنی9 روزه که از ۱۶ تا ۲۴ ماه دسامبر (از ۲۵ آذر ماه) هر سال شروع می شود، پایان این جشن مقارن می شود با شروع سال نو.

 

دهستانی سان بارتولومه د پینارس (San Bartolomé de Pinares) در آویلا (Provincia de Ávila)، یکی از استان های غربی کشور اسپانیا قرار دارد که هر ساله اهالی اش این جشن را همچون قدیم برگزار می کنند.

این جشن برای  پاک کردن حیوانات از آلودگی و برای سال نو صورت می گیرد، البته امروز به این تفکرات خیلی بها داده نمی شود؛ ولی جشن لومیناریس تاکنون اهمیت و نقش خود را از دست نداده و همچنان پابرجاست. شلوغ ترین نقطه شهر برای برگزاری این جشن بزرگ انتخاب می شود.

 در ادامه برایتان خواهیم گفت که لومیناریس چگونه بوجود آمد و آداب اجرای آن چگونه است.

روز سنت آنتونی:

حتما همه یکی دو باری  نام سالروز سنت آنتونی را شنیده اند؛ این روز را به حمایت از حیوانات و پاسداشت حامیان آن ها به نام سنت آنتونی نامگذاری کرده اند. ریشه پدید آمدن جشن لومیناریس در داستان راهبی به اسم سنت آنتونیو د پادوا (Santo António de Pádua) است. سنت آنتونیو از حامیان بزرگ حیوانات بشمار می رفت و بعد از فوت او را قدیسی مسیحی معرفی کردند.

 مسیحیان، هر سال یک روز خاص را به عنوان روز سنت آنتونی پاس می دارند. معمولا ۱۷ ژانویه (۲۷ دی) روز سنت آنتونی خواهد بود. روزی که، پیروان مسیحیت برای تطهیر حیوانات خود، به کلیساهایی تعیین شده مراجعه و آداب روز سنت آنتونی را به جا می آورند. کلیسای سنت آنتوان (Church of St. Antoine) یا سنت آنتونی در شهر مادرید یکی از مشهورترین کلیساهای برگزار کننده روز سنت آنتونیست.

در این روز کشیش ملقب به آنتونی حیوان ها در کلیسا حاضر می شود. حیوانات در نوبت قرار می گیرند و کشیش روی آن ها آب پاکیزگی می ریزد تا پاکیزه شوند. این مراسم انقدر طرفدار و پیرو دارد که گاهی در هر کلیسا چندین صف طویل برای انجام مراسم تطهیر ایجاد می شود.

کم کم این رسم پاکیزه کردن با جشن لومیناریس در آمیخت و حالا حاضرین در جشن لومیناریس مراسم سنت آنتونی را هم برگزار می کنند. آن ها معتقدند با این کار بدون شک حیواناتشان پاکیزه خواهند شد و در آغاز سال نو از آلودگی ها دور خواهند بود.

معرفی جشن لومیناریس اسپانیاReviewed by Yegane on Feb 10Rating: 3.0معرفی جشن لومیناریس اسپانیااگر قصد سفر دارید و می خواهید در یک تور خارجی حضور یابید، ما در اول تور برای شما پیشنهادهای خوبی داریم تا یک تور ارزان و به یادماندنی را تجربه کنید.تور اسپانیا و شرکت در جشنواره ها و دیدن جاذبه های این کشور موضوع مورد بحث اینبار ماست.

اگر قصد سفر دارید و می خواهید در یک تور خارجی حضور یابید، ما در اول تور برای شما پیشنهادهای خوبی داریم تا یک تور ارزان و به یادماندنی را تجربه کنید.تور اسپانیا و شرکت در جشنواره ها و دیدن جاذبه های این کشور موضوع مورد بحث اینبار ماست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی