تفاوت فرهنگی جشن لومیناریس در چند کشور

تفاوت فرهنگی جشن لومیناریس در چند کشور

تور اسپانیا

جشنواره لومیناریس اسپانیا

تفاوت فرهنگی جشن لومیناریس در چند کشور:

اگر قصد سفر دارید و می خواهید در یک تور خارجی حضور یابید، ما در اول تور برای شما پیشنهادهای خوبی داریم تا یک تور ارزان و به یادماندنی را تجربه کنید.تور اسپانیا و شرکت در جشنواره ها و دیدن جاذبه های این کشور موضوع مورد بحث اینبار ماست:

پیشتر درمورد جشن لومیناریس، چگونگی پدید آمدن به رسم و آداب و آیین های اجرای این جشن صحبت کردیم. اما چون این جشن جزو فستیوال های بین المللی است طبیعتا در چند سرزمین متفاوت صورت می گیرد که هریک آداب و رسوم خاص خود را دارند و عجیب نیست که در اجرای این مراسم تفاوت هایی باهم داشته بلشند. تفاوت هایی که هر یک در منطقه و برای مردم آن منطقه حائز اهمیت خواهد بود. در این بخش این تفاوت های فرهنگی و اتفاقات جالب این جشن بزرگ را بررسی خواهیم کرد:

ایالت یوتا:

ایالت یوتا (Utah) یکی از ایالت های آمریکا محسوب می شود، و در آن جشن لومیناریس هر ساله در نخستین دوشنبه ماه دسامبر برگزار خواهد شد. جالب است بدانید یکی از مهمان های افتخاری این جشن بابانوئل خواهد بود. مردم در این روز چراغ، مشعل و... را در کنار هم روشن و این روز بزرگ را گرامی می دارند. در واقع اهالی این ایالت علاقه زیادی ندارند که دو جشن مجزا بگیرند بنابراین کریسمس و لومیناریس را در یک روز جشن می گیرند.

کرک وود:

از سال ۲۰۰۸ میلادی هر سال ساکنان شهر کرک‌وود (kirkwood) با افروختن شمع و مشعل، مراسم لومیناریس را برپا می کنند البته در سکوت و آرامش. آن ها اینکار را با هدف احترام به قربانی هایی انجام می دهند که در سال ۲۰۰۸ بخاطر تیراندازی جان خود را از دست دادند. در حقیقت لومیناریس شهر کرک وود با آیین خداحافظی مردگان یکی شده و به همین خاطر کمی در سکوت فرو رفته.

اگر جشن لومیناریس را در آمریکا باشید خواهید دید که مردم انتهای کوچه های بن بست مشعل و شمع روششن می کنند. یکی از علل این کار پیشگیری از خودکشی است چون اخیرا آمار خودکشی در زمان برگزاری جشن لومیناریس، در آمریکا بالا رفته. بنابراین اسن جشن در آمریکا با موضوعاتی از این دست ترکیب شده و جنبه اصلی آن دستخوش تغییر شده.

در کالجی در آمریکا به نام سن جوان (san juan) هر سال تعداد زیادی در حدود ۳۰۰۰۰ چراغ روشن خواهد شد. در کالیفرنیا برخی از مردم هنگام جشن لومیناریس اعانه (کمک های مالی) جمع آوری می کنند.

در جلینا ایلینوی (Galena Illinois) یکی دیگر از شهرهای آمریکا، شبی از ماه دسامبر را به لومیناریس اختصاص داده اند و آن را لومینا معرفی می کنند. حدود ۲۲ سال است در این شب کنار دریاچه واشینگتن حدود ۱۸۰۰ چراغ روشن می کنند. صحنه ای زیبا با چراغ ها پدید می آید که به کشتی بزرگی به اسم کریسمس منتهی می شود.

در برهی شهرهای انگلستان در جشن لومیناریس، انواع چراغ به فروش می رسد و با درآمد فروش چراغ ها برای نیازمندان خوراکی تهیه می شود و یا لوازمی مورد نیازشان را تهیه می کنند.

نیومکزیکو:

در نیومکزیکو اهالی روستاها از چند روز قبل از جشن لومیناریس شاخه های درختان و میوه های کاج خشک شده را جمع می کنند تا برای یک آتش بازی بزرگ از ان ها استفاده کنند.

حالا جشن لومیناریس ظاهری مدرن دارد و اغلب در شمع های مدرن و برقی، آتش بازی و پخش موسیقی ضبط شده خلاصه می شود. البته روستاها به همان صورت سنتی این مراسم را برگزار می کنند.

تفاوت فرهنگی جشن لومیناریس در چند کشورReviewed by Yegane on Jan 7Rating: 3.0تفاوت فرهنگی جشن لومیناریس در چند کشوراگر قصد سفر دارید و می خواهید در یک تور خارجی حضور یابید، ما در اول تور برای شما پیشنهادهای خوبی داریم تا یک تور ارزان و به یادماندنی را تجربه کنید.تور اسپانیا و شرکت در جشنواره ها و دیدن جاذبه های این کشور موضوع مورد بحث اینبار ماست.

اگر قصد سفر دارید و می خواهید در یک تور خارجی حضور یابید، ما در اول تور برای شما پیشنهادهای خوبی داریم تا یک تور ارزان و به یادماندنی را تجربه کنید.تور اسپانیا و شرکت در جشنواره ها و دیدن جاذبه های این کشور موضوع مورد بحث اینبار ماست.

3 دیدگاه ها

  1. فرشته گفت:

    چه جشن با حالیه 🙂

  2. علی گفت:

    خیلی خوبه من عاشق این جشنام

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی