آداب جشنواره لومیناریس اسپانیا

آداب جشنواره لومیناریس اسپانیا

تور اسپانیا

جشن لومیناریس اسپانیا

آداب جشنواره لومیناریس اسپانیا:

اگر قصد سفر دارید و می خواهید در یک تور خارجی حضور یابید، ما در اول تور برای شما پیشنهادهای خوبی داریم تا یک تور ارزان و به یادماندنی را تجربه کنید.تور اسپانیا و شرکت در جشنواره ها و دیدن جاذبه های این کشور موضوع مورد بحث اینبار ماست:

اخیرا جشن لومیناریس را برای اینکه با تعطیلات و جشن کریسمس تداخل نداشته باشد جداگانه برگزار می کنند. اما بد نیست از آداب این جشن هم کمی بدانیم:

چراغانی کردن:

این مراسم  در شب و با چراغ های زیاد برگزار می شود. معمولا از چراغ های الکترونیکی که شبیه به ریسه های کریسمسی هستند استفاده می شود و جالب است بدانید به آن ها چراغ ها لومیناریا می گویند.

در قدیم مردم معتقد بودند که در شروع جشن باید از مشعل های کوچک استفاده کنند؛ ولی این رسم جای خود را به فانوس کاغذی داد که با شمع های کوچکی روشن می شدند. کم کم استفاده از فانوس کاغذی هم منسوخ شد چون خیلی به مراقبت نیاز داشتند و هر بار تعدادی از افراد باید مدام مراقب فانوس ها می بودند.

میدانیم که فانوس کاغذی متعلق به فرهنگ اهالی آسیای شرقی و بویژه کشور چین است.

این مسئله به تاجران اسپانیایی برمی گردد، که بین چین و اروپا در رفت و آمد بودند و فرهنگ افروختن فانوس های کاغذی را وارد اسپانیا کردند.

 بعد از منسوخ شدن فانوس ها، استفاده از شمع های رنگارنگ مرسوم شد. حالا در جشن چراغ های پلاستیکی رنگارنگی روشن می کنند و گاهی مسئولین مراسم با ذوق و سلیقه خود نسبت به چراغانی مراسم اقداماتی انجام می دهند.

در نیومکزیکو اهالی نرده ها و سقف خانه ها را با اشیای کریسمس و لومینارس زیباسازی می کنند که می توان گفت نوعی تلفیق فرهنگ هاست. مردم این چراغانی را تا پایان کریسمس حفظ می کنند.

افروختن شمع، چراغ و آتش، ریشه در تفکرات کاتولیک های رومی دارد. چون این مردم معتقد بودند که با روشن کردن شمع و فانوس می توان به روح حضرت عیسی کمک کنند.

موسیقی زنده:

این جشن در بعضی از شهرها و کشورها در سکوت و آرامش برگزار می شود؛ ولی برخی هم دوست دارند شادی و نشاط را به جشن خود راه دهند. بنابراین با رقص، موسیقی و اجرای زنده حال و هوای خوبی به جشن لومیناریس می بخشند.

البته ورود  موسیقی بی علت نبود چون مردم در تلاش بودند شکوه امپراتوری های کهن را نشان دهند ناگزیر باید از طبل، نی و آلات موسیقی محلی خود نیز در این جشن استفاده می کردند و به این ترتیب کم کم موسیقی جایگاه ویژه ای را در این جشن نصیب خود کرد.

شرکت کنندگان معتقدند این کار صحنه ای همانند پایان دنیاست. این موسیقی ها، امروزه در سان بارتولومه د پینارسِ اسپانیا و روستای سن بارتولوم د لس (San Bartolome de los) در نزدیکی مادرید اجرا می شوند.

پرش اسب از روی آتش:

به جز روشن کردن فانوس و آتش، در این جشن حیوان ها و بویژه اسب ها نیز شرکت دارند. گفتیم که جشنی برای پاکیزگی حیوانات است پس مراسمی هم خاص حیوانات برگزار خواهد شد. به این منظور چند کُپه آتش روشن می کنند و افراد با اسب های تنومند خود از روی آتش می پرند. آتش ایجاد شده بسیار بزرگ هستند و بعد از پرش تقریبا اسبا چند متری را باید از میان آتش راه بروند.

 

آداب جشنواره لومیناریس اسپانیاReviewed by Yegane on Jan 6Rating: 3.0آداب جشنواره لومیناریس اسپانیااگر قصد سفر دارید و می خواهید در یک تور خارجی حضور یابید، ما در اول تور برای شما پیشنهادهای خوبی داریم تا یک تور ارزان و به یادماندنی را تجربه کنید.تور اسپانیا و شرکت در جشنواره ها و دیدن جاذبه های این کشور موضوع مورد بحث اینبار ماست.

اگر قصد سفر دارید و می خواهید در یک تور خارجی حضور یابید، ما در اول تور برای شما پیشنهادهای خوبی داریم تا یک تور ارزان و به یادماندنی را تجربه کنید.تور اسپانیا و شرکت در جشنواره ها و دیدن جاذبه های این کشور موضوع مورد بحث اینبار ماست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی