جزایر و سواحل دیدنی استانبول (قسمت1)

جزایر و سواحل دیدنی استانبول (قسمت1)

سواحل استانبول

جزایر و سواحل دیدنی استانبول (قسمت1)

جزایر و سواحل دیدنی استانبول (قسمت1)

   در این قسمت قرار است به معرفی یکی دیگر از جاذبه های طبیعی استانبول بپردازیم که خیلی کم تر مورد توجه بوده اند ولی تفریحات و فرصت های بسیار عالی برای سفر و گذراندن اوقات فراغت دارد. به سراغ سواحل زیبای شهر استانبول سفر می کنیم، سوار قایق می شویم و در جزیره های اطرافش به گردش و تریح مشغول می شویم. در این بخش قرار است با ساحل های بسیار زیبای جزایر نزدیک آن ها بیشتر آشنا شویم:
جزایر آدالار
   هنگامی که وارد جزایر زیبای آدالار بشوید، هیچ ماشین و یا موتوری در آن ها مشاهده نخواهید کرد و تصور می کنید که به صدها سال قبل برگشته اید. اما در عوض درشکه های اسب زیادی را خواهید دید که در بازدیدکنندگان جزیره استقبال می کنند و اگر دوست داشته باشید می توانید در جزیره بجای درشکه سواری دوچرخه سواری کنید و تنها در جزیره دوری بزنید. به داخل جزیره که وارد شوید، منازل و کلبه های بسیار قدیمی و درختان کهنسال و وحشی را خواهید دید که ظاهری منحصربفرد به جزیزه داده اند.
   جزایر آدالار را با اسم جزایر پرنس هم معرفی می کنند، این جزایر از ۹ جزیره کوچک تر تشکیل شده اند و در ۲۰ کیلومتری مرکز شهر استانبول واقع شده. اگر در ایام تابستانی به این جزایر سفر می کنید قایق سواری را از دست ندهید و گشای در اطراف جزایر بیوکادا، هیبلیدا، کینالیدا و بورگازادا هم بزنید.
   اگر نخستین بار است که به این مجموع الجزایر سفر می کنید بهتر است اول به طرف جزیره بیوکادا بروید. در ضمن برای اقامت گردشگران هم امکاناتی فراهم شده اگر قصد اقامت دارید می توانید از بین هتل هایی که در دو جزیره بیوکادا و هیبلیدا واقع شده اند استفاده کنید، تنها به یاد داشته باشید که باید پیش از مراجعه به هتل نسبت به رزرو جا اقدام نمایید. برای دسترسی به این جزایر اول باید به اسکله کاباتاش در محله بیوگلو استانبول مراجعه کنید.
 توصیه: چون هزینه خورد و خوراک و رستوران ها در این مناطق  خیلی بالا هستند، بهتر است از استانبول غذا و نوشیدنی ببرید.
تفریحات: شنا در دریا، دوچرخه سواری، گردش در جزایر، بازدید از اماکن تاریخی جزیره ها، کنسرت های محلی، طبیعت گردی
هزینه قایق سواری: بسته به آن که اتوبوس های دریایی را انتخاب می کنید یا قایق های معمولی، هزینه بین ۵ تا لیر (حدود ۵ تا ۱۰ هزار تومان) متفاوت است.
 آدرس: ترکیه، استانبول

جزایر آدالار استانبول

ساحل بورک
   یکی دیگر از سواحل معروف شهر پرهیاهوی استانبول ساحل بورک است، این ساحل در کناره دریای سیاه واقع شده است. در این ساحل چترها و تخت هایی فراهم شده اند که گردشگران برای استراحت کنار دریا می توانند از آن ها استفاده کنند. ساحل بورک در فاصله یک کیلومتری بورک واقع شده است. محیطی بسیار مناسب و دلپذیر برای تفریحات دریایی و ساحلی می باشد و چشم اندازهای بسیار دیدنی دارد. این قسمت از دریا تا فاصله ۱۰۰ متری عمق کمی دارد و برای شنا خیلی مناسب است. 
ساعات کار: ۹ تا ۲۱:۳۰ شب.
تفریحات: شنا در دریا، تفریحات آبی چون: کایت سواری، قایق سواری، والیبال ساحلی، فوتبال و انواع موج سواری.
هزینه ورودی: در طول هفته: ۲۵ لیر (حدود ۲۵ هزار تومان)، آخر هفته ها: ۳۵ لیر (حدود ۳۵ هزار تومان)
آدرس: ترکیه، استانبول، ساریر، ساریتپ کامپوسو، محله گوموشدره

ساحل بورک استانبول

جزایر و سواحل دیدنی استانبول (قسمت1)Reviewed by تور استانبول on Dec 1Rating: 3.0جزایر و سواحل دیدنی استانبول (قسمت1)شهر استانبول یکی از زیباترین و دیدنی ترین شهرهای کشور ترکیه است که دارای جزایر و سواحل بسیار زیبایی است و گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. در این مطلب جزایر و سواحل دیدنی استانبول را معرفی می کنیم.

شهر استانبول یکی از زیباترین و دیدنی ترین شهرهای کشور ترکیه است که دارای جزایر و سواحل بسیار زیبایی است و گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.

1 دیدگاه

  1. nana گفت:

    من سواحل استانبول رو خیلی دوست دارم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی