راهنمای بازدید از برج گالاتا استانبول

راهنمای بازدید از برج گالاتا استانبول

برج گالاتا

تور استانبول

راهنمای بازدید از برج گالاتا استانبول

مسیر و هزینه
   مناسب ترین و بهترین وسیله ای که می توانید با آن به گالاتا برسید مترو است. چنانچه دوست ندارید پیاده روی کنید در پایانه شیشانه (Sisane) از مترو خارج شوید. ولی اگر پیاده روی دوست دارید در ایستگاه تکسیم از مترو خارج شوید. البته راه های دیگری هم برای رسیدن به برج گالاتا هست که در ادامه می گوییم؛  ولی در کل مترو بهترین وسیله خواهد بود. از برج تا میدان شهر فاصصله زیاد است؛ ولی اگر پیاده روی هم بکنید خسته نمی شوید چون فروشگاه های اطراف شما را سرگرم خواهند کرد.
با تراموا
   برای استفاده از تراموا از تراموای قدیمی میدان تقسیم استفاده کنید و در ایستگاه آخر تونل خارج شوید. به خیابان گلیپ (Glyph) بروید (حدود ۵۰ متر) و از آنجا به طرف پایین خیابان بروید. )۳۰۰ تا ۳۵۰ متر) در سمت راست گالاتا را خواهید دید.
با فونیکولار
   از میدان تکسیم تا کاباتاش را با فونیکولار مسیر را طی کنید و بعد از آن با استفاده از تراموای جدید به طرف کاراکوی (karakoy) حرکت کنید. از زیرگذر استفاده کنید و ۵۰ متر به طرف بالا بروید. کوچه حاج علی را طی کنید. بعد از عبور از کوچه سنگ فرش حاج علی به برج خواهید ‌رسید.
با مترو
   با استفاده از مترو از تکسیم به شیشانه مراجعه کنید، سپس باید 150 متر خیابان گلیپ را طی کنید. بعد از آن ۳۰۰ تا ۳۵۰ متر به طرف پایین حرکت کنید در سمت راست برج گالاتا را خواهید داشت.
هزینه بازدید از برج گالاتا
برای کودکان: 12 لیر ترکیه (معادل 25,800 تومان)
برای بزرگسالان: 25.5 لیر ترکیه (معادل 54,825 تومان)
ساعت های بازدید:
از 9:00- 20:30 شب
رستوران این برج از ساعت ۲۰:۳۰ به بعد مراجعه کننده قبول نمی کند ولی اجازه می دهد گررشگران تا هر ساعتی از برج دیدن کنند.
آدرس: ترکیه، استانبول، محله برکتزاده، برج گالاتا
جاذبه های اطراف برج
اگر در هنگام بازدید از برج فرصت بیشتری داشتید حتنا از سایر جاذبه های گردشگری منطقه هم دیدن کنید. برخی از جاذبه های نزدیک برج گالاتا:
پل گالاتا: فاصله 900 متر
تنگه بسفر: 1 کیلومتر
خیابان استقلال: فاصله 500 متر
میدان تکسیم: 1.8 کیلومتر
کلیسای سنت آنتونی | Church of St: فاصله 1 کیلومتر
پرواز از بالای برج گالاتا
   شاید جالب باشد بدانید در طول تاریخ یک شخص از بالای برج گالاتا به پایین پریده. او در این پرواز فقط از دو بال و بدون هیچ تکنولوژی دیگری استفاده کرده. این شخص احمد چلبی (Hezarfen Ahmet Celebi) نام داشت که در قرن هفدهم از بالای برج گالاتا شانس خود را برای پرواز امتحان کرد. در سفرنامه ها و نسخ عثمانیان ثبت شده که او موفق شده از تنگه بسفر بگذرد و در منطقه اسکودار (ÜSKÜDAR) بنشیند، این منطقه در ۶ کیلومتری برج گالاتا جای دارد و احتمال کمی برای سالم ماندنش داده می شود؛ ولی روایتگران می گویند که او با سلامت کامل توانست پروازش را به پایان برساند.
   حالا از او با عنوان خلبان افسانه ای عثمانی یاد می کنند. دست خطی که از قرن هفدهم در استانبول کشف شده درمورد احمد چلبی اینگونه می گوید:
   او برای پرواز از سبک پرواز عقاب الگو برداری کرده و تا پرواز نهاییش ۸ یا ۹ بار با بال های مصنوعی پرواز کرد. او از نیروی باد برای پرواز استفاده کرده بود. هنگامی که از گالاتا به پایین پرید سلطان مراد خان (Sultan Murad Khan) یعنی مراد چهارم پروازش را از بالای گالاتا نگاه می کرد. احمد پیش از اینکه پرواز کند از این سلطان اجازه گرفته بود.
   بعد از پرواز احمد با سلامت توانست فرود آید و سلطان مراد نیز به عنوان هدیه به او یک کیسه سکه طلا داد و به او گفت: این مرد ترسناک است چون می تواند هر کاری انجام دهد، پس باید چنین اشخاصی را از خود و حکومت دور کند. بعد از این رویداد احمد را به الجزایر تبعید کرد. احمد در همان جا از دنیا رفت. چنانچه توجه کنید لقب او هزارفن (Hezârfen) بوده که معنای قادر به انجام هر کار و فنی را می رساند و از زبان فارسی و عربی برگرفته شده. این اسم و لقب یکی از عللی بود که سلطان مراد ترغیب به تبعید او شد و همچنان داستان ها و افسانه های این خلبان شجاع در هاله ای از ابهام و شک باقیست.

راهنمای بازدید از برج گالاتا استانبولReviewed by تور استانبول on Dec 11Rating: 2.5راهنمای بازدید از برج گالاتا استانبولیکی از بناهای قدیمی استانبول برج گالاتا است که با نام گالاتا کوله سی نیز معروف است و از رستوران این برج می توان تمامیم نقاط شهر را مشاهده کرد. در این مقاله برج گالاتا و راهنمای بازدید از آن را معرفی می کنیم.

یکی از بناهای قدیمی استانبول برج گالاتا است که با نام گالاتا کوله سی نیز معروف است و از رستوران این برج می توان تمامیم نقاط شهر را مشاهده کرد.

1 دیدگاه

  1. امیر گفت:

    برج گالاتا استانبول یک برج زیبا با معماری خاص و منحصر به فرد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی